Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Ştirea zilei

Autostrada Sebeș-Turda a DISPĂRUT de pe varianta finală a MasterPlanului General de Transport! Vezi cum este numită mai nou autostrada ce va traversa o parte din județul Alba

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Denumirea A10 – ”Autostrada Sebeș-Turda” nu se mai regăsește în draftul final al MasterPlanului General de Transport prezentat marți, 10 februarie a.c., de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, membrilor Comisiilor parlamentare de transport din Camera Deputaților și Senat.

autostrada mures-ariesNoua autostradă, la care în unele puncte a demarat deja construcția se va numi ”Autostrada Mureș-Arieș”, așa cum rezultă din documentația prezentată parlamentarilor. (vezi foto)

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat, marți, membrilor Comisiilor parlamentare de transport din Camera Deputaților și Senat draftul final al MasterPlanului General de Transport (MPGT). După dezbaterea publică a fost propusă construcția unor sectoare de autostradă, care în forma inițială a MPGT erau propuse la nivel de Drum Expres. După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km autostradă, cu un plus de 645 de km față de versiunea inițială a MPGT. De asemenea, s-au inclus pe lista de intervenții aeroportul București Băneasa, proiectul de autostrada inelul doi (de centură) al Bucureștiului şi legătura rutieră la nivel de drum expres între autostrada A3 și aeroportul Henri Coandă.

Valoarea totală a investițiilor pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii de transport din România propusă prin MPGT depăşeşte 48 de miliarde de euro.

A10 – Autostrada denumită mai nou Mureș-Arieș va face legătura dintre Autostrada A1 și Autostrada A3.

CNADNR a împărțit tronsonul de 70,0 km în patru loturi de 17 kilometri, 24,2 km, 12,4 km şi 16,3 km: Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostradă în Sebeș până la Pârâul Iovului (Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA – Pomponio Construcţii SRL; cost: 541.739.137 de lei); Lot 2 – 24,3 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud (Constructor: Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL; cost: 549.332.493 de lei); Lot 3 – 12,5 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (Constructor: Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA; cost: 420.511.921 de lei); Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea până în Turda (Constructor: Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH; cost: 470.004.894 de lei).


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Taxele și impozitele locale 2025, la Alba Iulia, indexate cu 10,4%, fără consultare publică. Creștere de aproape 25% în 2 ani

Unirea Ziarul

Publicat

în

Taxele și impozitele locale 2025, la Alba Iulia, indexate cu 10,4%, fără consultare publică. Creștere de aproape 25% în 2 ani Pe orindea de zi a ședinței ordinare a consiliului local Alba Iulia din data de 29 aprilie 2024 se află proiectul de hotărâre privind indexarea cu 10,4% a taxelor și impozitelor locale pe anul […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea