Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Acordul de mediu a fost emis la sfârșitul lui decembrie 2018. Asociația Pro Infrastructură – “Dacă se vrea, se poate, mai ales când este presiune publică puternică”

Acordul de Mediu (AM) pentru Autostrada A1 Sibiu-Pitești a fost emis pe 28 decembrie 2018, mai repede cu 3-4 luni față de estimări. Iată că dacă se vrea, se poate, mai ales când este presiune publică puternică, au scris reprezentanții Asociației Pro Infrastructură pe pagina de facebook.

În alte proiecte (Autostrăzile A1 Lugoj-Deva sau A3 Ogra-Borș), emiterea AM a durat peste doi ani. Spre comparație, procedura similară în cazul Sibiu-Pitești a debutat la începutul lui 2018 și s-a finalizat în 10 luni.

Licitațiile aferente capetelor autostrăzii (Secțiunea 1 Sibiu-Boița, respectiv Secțiunea 5 Curtea de Argeș-Pitești) au fost lansate în 11.07.2017, iar ofertele au fost depuse în 26-27.10.2017. Ca să fie deblocate, este necesară și adoptarea Hotărârii de Guvern de modificare a indicatorilor tehnico-economici.

În plus, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să scoată la licitație (în ianuarie) completarea studiilor geotehnice insuficiente în prezent de pe Secțiunile 2 și 3, cele mai dificile din zona de traversare a Carpaților, așa cum a promis Directorul General CNAIR Narcis Neaga la grupul de lucru din 06.12.2018.

Din prostie și neștiință, licitația Secțiunii 4 nu poate fi lansată pe SICAP, după ce vestita OUG “a lăcomiei” nr. 114/2018 a transferat aprobarea documentației de achiziție publică de la ANAP (agenția specializată) către Autoritatea de Management a POIM (subordonată Ministerului Fondurilor Europene), instituție care nu are personal, proceduri sau norme de aplicare pentru așa ceva. Prin urmare, acum autoritățile se scarpină în cap căutând soluții, pasându-și responsabilitatea.

Tot traseul pentru Autostrada Piteşti-Sibiu este avizat în acest moment, iar aceasta urmează să aibă aproximativ 123 de kilometri şi va costa 1,6 miliarde de euro.

Potrivit purtatorului de cuvant al Companiei de Drumuri, Alin Serbanescu, lucrarile vor incepe, cel mai devreme, in 2020.

Lucrările efective pe acest tronson vor începe, cel mai devreme în 2020, pe tronsoanele 1 şi 5.

“Primele 12 luni sunt dedicate proiectării, iar această fază este foarte importantă pentru că orice tip de greşeală în faza de proiectare aduce întârzieri şi probleme în faza de execuţie”, a spus Șerbănescu.

Autostrada va trece prin Piteşti-Băiculeşti-Curtea de Argeş-Ţigveni-Văleni-Racoviţă-Tălmaciu-Sibiu, iar licitaţiile pentru capetele tronsonului vor fi lansate în curând. Construirea acestei autostrăzi a fost cerută în stradă de mii de oameni, angajaţi ai uzinei Dacia şi ai firmelor prestatare, şi a fost criticată în trecut şi de fostul şef al Ford România, care s-a declarat nemulţumit de lipsa unei şosele de mare viteză pe această rută.

În total, şoseaua se va întinde pe circa 123 de kilometri şi va costa 1,6 miliarde de euro.

Sursa: Facebook Asociația Pro Infrastructură, capital.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...