Rămâi conectat

Ştirea zilei

Autostrada A1 Lugoj-Deva, lotul 3: Rezilierea a fost ilegală, încălcând termenii contractului. Motivarea deciziei Tribunalului București

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Rezilierea contractului pentru cei 21 de km ai Lotului 3 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva cu spaniolii de la Comsa a fost ilegală, se arată în motivarea deciziei Tribunalului București.

„Tribunalul București a motivat decizia de a suspenda executarea garanției bancare a constructorului lotului 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva de către CNAIR, confirmând ceea ce am spus în mod repetat în ultimele săptămâni: rezilierea a fost ilegală, încălcând termenii contractului, neavând nicio justificare de formă sau de fond”, se precizează într-o postare pe pagina de facebook a Asociației Pro Infrastructură.

Instanța a considerat că, deși inginerul consultant a oferit antreprenorului 15 zile ca să finalizeze lucrările rămase, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu a așteptat scurgerea acestui termen astfel încât să aibă justificarea contractuală pentru reziliere.

„Perdeaua de fum mediatică întreținută de ministrul Cuc și de conducerea CNAIR începe să se ridice, evidențiind modul catastrofal în care au gestionat situația.

Prin urmare, am trimis prim-ministrului Viorica Dăncilă o scrisoare deschisă (atașată mai jos) în care îi solicităm să-și pună în practică afirmația cum că „guvernează pentru cetățeni” și să se implice direct în inaugurarea imediată a celor 21 de km de autostradă, sancționând iresponsabilii din MT și CNAIR care au generat acest dezastru”, au scris reprezentanții Asociației.

Compania de Autostrăzi (CNAIR) a reziliat contractul pentru A1 Lugoj – Deva Lot 3, după 16 zile de neînțelegeri cu constructorul spaniol Comsa.

Transporturile au refuzat în luna august să facă recepția lucrărilor și să deschidă traficul pe cei 21 de km de autostradă, invocând unele probleme de execuție și lucrări nefinalizate. În schimb, Transporturile recunoșteau prin vocea ministrului că traficul pe autostradă s-ar fi putut deschide, iar problemele sesizate ar fi putut fi remediate ulterior.

Cu toate acestea, Transporturile au cerut constructorului să ofere o garanție extinsă pe tot lotul de 10 ani, în loc de patru ani cum era în contractul inițial. În plus, ar fi existat și problema unui ecoduct în zona Brănișca pe care statul nu l-ar fi plătit. De precizat că pe toată durata lucrărilor, constructorul este supervizat de un consultant/inginer angajat de către CNAIR, cel care urmărește, face observații și notifică beneficiarul de orice problemă sau deficiență. Cu alte cuvinte, orice problemă au invocat autoritățile pe final de contract, ea era cunoscută mult dinainte.

CNAIR a dat un ultimatum pe 15 august constructorului ca în zece zile să remedieze problemele, altfel contractul va fi reziliat. Societatea civilă a cerut constant deschiderea traficului întrucât problemele semnalate nu țin de partea carosabilă și pot fi remediate în paralel.

Sursa: facebook Asociația Pro Infrastructură


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Performanță pentru eleva Elisa Jeler, de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia, calificare la etapa națională a Olimpiadei de religie

Unirea Ziarul

Publicat

în

Performanță pentru eleva Elisa Jeler, de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia, calificare la etapa națională a Olimpiadei de religie Elisa Jeler, elevă în clasa a VI-a B, la Școala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia, a participat recent la etapa județeană a Olimpiadei de religie, cultul baptist, unde a obținut locul I, reușind să […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea