APIA: Creștere cu peste 20% a vânzărilor de autovehicule noi în România, în primele 9 luni

Numărul autovehiculelor noi vândute în România, de la începutul acestui an, a atins un volum de 134.831 de unități, în creștere cu 20,2%, comparativ cu aceeași perioadă din 2017, în timp ce la capitolul mașinilor second hand s-a înregistrat o scădere de 8,3% în intervalul de referință, până la 346.918 de exemplare.

Un segment distinct a fost cel al autovehiculelor electrice și hibrid, despre care specialiștii afirmă faptul că România va înregistra, în acest an, cea mai mare creștere procentuală din Uniunea Europeană (UE) în ceea ce privește achizițiile.

ELIT

Potrivit sursei citate, la nivel general, livrările de autovehicule noi au ajuns, în primele nouă luni, la 134.831 de unități, în creștere cu 20,2% față de aceeași perioadă a anului anterior, din care 113.727 autoturisme (+22,3%) și 21.104 autovehicule comerciale (+9,7%). Topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 38.211 unități, urmată de Volkswagen (12.458), Ford (10.222), Renault (10.184) și Skoda (9.923).

La autoturisme, ierarhia mărcilor are pe primul loc tot Dacia, cu 35.781 unități (31,5% cotă de piață), urmată de Volkswagen (11.191 unități și 9,8% cotă), Skoda (9.923 unități, 8,7% din total piață), Renault (8.681 unități, 7,6% cotă de piață) și Ford (6.948 unități, 6,1% cotă). Pe modele, cu cele 14.361 de unități vândute, Dacia Logan continuă să fie cel mai bine vândut, în intervalul ianuarie – septembrie, acesta fiind urmat de Dacia Duster, cu 8.868 unități, Dacia Sandero (7.781), Renault Clio (4.050) și Skoda Octavia (3.906).

Mihail David - 2020

În funcție de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină continuă să fie majoritare, ajungând, după primele nouă luni din 2018, la o pondere de 60,6% din total, semnificativ mai mare (9,5 pp) față de ponderea pe care o aveau după aceeași perioadă din 2017, respectiv 51,1%. Din primele cele mai vândute 10 mărci sau modele, șase mărci, respectiv opt modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină peste această medie (60,6%).

Datele APIA arată, totodată, că, luna septembrie a acestui an consemnează un volum al livrărilor de 15.738 de unități (cea mai bună lună septembrie din ultimii 10 ani), cu 7,7% mai mult decât în luna similară a anului anterior. În continuare, în România, achizițiile de autovehicule sunt realizate, în principal, de persoanele juridice, care acoperă 63% din totalul achizițiilor de autoturisme înregistrate în intervalul analizat. Pe de altă parte, numărul de autoturisme achiziționate de persoanele fizice (42.127 unități) este cu circa 29,3% mai mare decât cel aferent perioadei similare de anul trecut (32.583 unități).

În ceea ce privește culorile preferate, alb și gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând o pondere de 28,5%, respectiv 23,6% din totalul preferințelor. Urmează albastru, cu o cotă 16,9%, și negru, cu 9,8%.

De asemenea, în funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: din România 30,8%, Germania 19,8%, Cehia 10,6%, Turcia 8,2% și Spania 7,6%. În acest context, autoturismele din producția autohtonă au înregistrat, în anul 2018, o creștere de 35,3%, comparativ cu anul anterior, în timp ce, mașinile din import au consemnat un salt de doar 17,3%.

La capitolul autoturisme ”verzi” (electrice și hibride), ponderea vânzărilor în totalul raportat la nivel național este de 2,6%, superioară celei de anul trecut, când aceasta se situa la 1,9%.

”Chiar dacă volumele sunt încă destul de mici (dacă ne raportăm la celelalte categorii de combustibili), creșterea înregistrată în acest an pe segmentul celor electrice (full și plug-in) este una semnificativă, de 165,6% (648 unități în 2018 față de doar 244 unități, în 2017 adică, de circa 2,5 ori mai multe comparativ cu 2017), în timp ce, pentru cele hibride, se înregistrează o creștere ceva mai modestă (+47,6%), dar pe un volum mult superior (2.274 unități în 2018, față de 1.541 unități în 2017). Aceste date demonstrează, în mod elocvent, interesul tot mai mare al persoanelor juridice și fizice din România pentru această categorie de autoturisme, care, susținute corespunzător (inclusiv prin dezvoltarea infrastructurii de încărcare), au devenit tot mai prezente în trafic, contribuind, astfel, la reducerea nivelului de poluare din marile orașe. Susținerea de care se bucură în țara noastră autovehiculele electrice face ca România să înregistreze în acest an cea mai mare creș tere procentuală din UE în ceea ce privește achiziția de astfel de autovehicule”, se arată în comunicatul de presă al APIA.

Categoria autoturismelor rulate prezintă, în luna septembrie 2018, o scădere a volumului acestora cu 15%, comparativ cu luna similară a anului trecut. Astfel, numărul total de autoturisme second hand înmatriculate în România a ajuns la 346.918 de unități, cu 8,3% mai mic decât cel corespunzător perioadei similare din 2017. În acest context, APIA remarcă o oarecare îmbunătățire a vârstei autoturismelor rulate importate, ca urmare a creșterii volumului (+27,3%) pe segmentul de vârstă sub 7 ani (mai puțin poluante) și scăderi de circa 23,8% pe segmentul celor peste 12 ani.

Sursa: agerpres.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...