// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

ANRE: Noi reguli pentru deconectarea de la reţeaua de electricitate

Noile condiţii generale pentru furnizarea energiei electrice la clienţii finali ai furnizorilor de ultimă instanţă, elaborate de ANRE şi aflate încă la nivel de proiect stabilesc noi reguli referitoare la deconectare.

În cazul în care furnizorul de ultimă instanţă (Enel, CEZ, E.On sau Electrica) ajunge la deconectarea clientului casnic, va fi obligat să trimită preavizul de deconectare cu 20 de zile înainte de deconectare, şi nu cu 15 zile, aşa cum se întâmplă acum.

Mai nou, preavizul poate fi trimis şi prin e-mail, pe lângă poştă, şi se consideră comunicat clientului la şapte zile după trimitere.

Noile condiţii introduc o nouă obligaţie pentru furnizor, înainte de deconectare. Astfel, dacă după primele zece zile scurse de la trimiterea preavizului, clientul nu plăteşte facturile restante sau nu constituie garanţii financiare, furnizorul emite o nouă hârtie, un „anunţ de deconectare”, pe care afișează, în mod vizibil, la locul de consum pentru care se solicită deconectarea.

„Anunțul de deconectare conține cel puțin următoarele elemente: data înteruperii alimentării cu energie electrică, motivul pentru care FUI solicită înteruperea, data și modalitatea în care a fost transmis preavizul de deconectare, obligația clientului de a contacta FUI și mijloacele de comunicare puse la dispoziție de către FUI în acest scop, obligația clientului de a comunica FUI dacă la locul de consum respectiv se află un client vulnerabil. Se va explicita noțiunea de client vulnerabil și condițiile prevăzute în legislația aplicabilă pentru încadrarea în categoria de client vulnerabil”, scrie în proiectul ANRE.
Clientul este astfel informat încă o dată că are de plătit facturi restante şi că urmează să „i se taie curentul”. Dacă şi după acest anunţ nu plăteşte, abia atunci urmează să fie deconectat.

„În cazul în care Clientul nu plătește sumele datorate sau nu constituie/actualizează garanția financiară în cel mult 18 zile lucrătoare de la transmiterea preavizului sau nu informează FUI cu privire la faptul că la locul de consum locuiește un client vulnerabil FUI poate comunica OR (operator de reţea-n.red.) solicitarea de întrerupere a alimentării cu energie electrică la locul de consum respectiv”, scrie în noil Condiţii.

Reconectarea se face la două zile după ce clientul a făcut dovada plăţii sumelor restante.

Sursa: economica.net

Facebook 

loading...