Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Ştirea zilei

Alba Iulia „Cealaltă capitală” – un brand îndrăzneţ şi adevărat

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

La doar o săptămână de la aprobarea lui de către consiliul local, brandul municipiului Alba Iulia a fost prezentat ieri presei, celorlalte autorităţi publice locale şi judeţene precum şi potenţialilor utilizatori. Creatorul brandului, Adrian Docea, un albaiulian care a dorit să facă ceva special pentru oraşul în care s-a născut chiar dacă de mai mulţi ani profesia l-a purtat departe, a explicat celor prezenţi ideea de la care s-a plecat în creionarea acestui brand, mesajul dar şi ce mai este de făcut pentru ca acest prim şi important pas să devină un brand în adevăratul sens al cuvântului. Şi Adrian Docea nu este un nume oarecare în lumea brandingului şi a publicităţii: a fost director executiv al agenţiei BBDO în România şi de săptămâna viitoare este director strategic al aceleiaşi agenţii pentru Europa Centrală şi de Est cu sediul la Moscova. BBDO a creat branduri pentru Romtelecom, Tuborg, Timişoreana, Muller Clicknet etc. Brandul municipiului Alba Iulia a fost construit nu în cadrul agenţiei, ci „din pasiune, în week-end-uri, gratuit”. Mulţi albaiulieni au văzut deja brandul, unora le-a plăcut, altora nu, iar foarte mulţi n-au înţeles nici conceptul, nici aceea că brandul nu este un produs, ci o percepţie şi tocmai de aceea implementarea lui, consolidarea durează ani buni, necesită consecvenţă, răbdare şi investiţie în promovare.
Sloganul „Cealaltă capitală” este îndrăzneţ şi a fost ales pentru că poziţionează Alba Iulia alături de principalul punct de atracţie turistică din România – Bucureştiul. Fără a da explicaţii, sloganul incită la descoperirea acestei capitale şi nu la ignorarea ei. El este dublat de promisiunea „Cea mai mare cetate din România”. Tot simplu şi la fel de incitant. Interesant este că la o „testare” în rândul angajaţilor BBDO din Bucureşti s-a dovedit că jumătate dintre ei fie nu ştiau că la Alba Iulia este cea mai mare cetate din România, fie (mai rău) nu ştiau măcar că la Alba Iulia este o cetate. Să mai avem pretenţii din partea străinilor? Şi atunci cum să vină să ne viziteze? Promisiunea din brand este menită să le atragă atenţia. Este o momeală, dar aşa funcţionează lumea publicităţii. Semnul grafic este o stilizare a conturului cetăţii cu cele şapte bastioane, iar culorile folosite fac trimitere la materialele din care se construieşte o cetate.
Odată acest pas făcut, urmează partea cea mai grea: cea cu răbdarea, investiţia în promovare şi consecvenţa. „Sperăm, lucrăm la acest lucru, să avem o primă apariţie în publicul larg a brandului cu prilejul sărbătoririi Zilei Naţionale. Nu vreau să spun acum mai mult, dar vă asigur că ne vom ocupa foarte serios pentru ca brandul municipiului Alba Iulia să nu rămână o simplă intenţie, ci să devină ceea ce se doreşte, primul brand profesionist de promovare a unei localităţi din România”, declară primarul Mircea Hava.
Anca DINICĂ


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI

Gabriel Pleșa vă urează Paște Fericit!


Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Ce trebuie să faci cu lumânarea de la slujba de Înviere?

Ziarul Unirea

Publicat

în

4Ce trebuie să faci cu lumânarea de la slujba de Înviere? În fiecare an, la Paştele ortodox credincioşii se bucură de minunea Luminii Sfinte – un eveniment miraculos ce se petrece în Biserica Sfântului Mormânt din Ierusalim, în timpul slujbei de vecernie ce are loc în Sâmbăta Mare, ziua dinaintea Paştelui. Citeşte şi: Urari de […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea