Rămâi conectat

Ştirea zilei

A început procedura pentru licitația celor mai profitabile trasee de transport în Alba. Consiliul Județean, demersuri pentru aprobarea unui nou program de transport călători

Publicat

în

Procedura de delegare a gestiuniii serviciului public de transport județean de persoane prin intermediul curselor regulate pe raza județului, a fost aprobată recent de către Consiliul Județean Alba.

Programul actual de transport călători a expirat în 2019, dar ca urmare a unor lacune legislative a fost prelungit pă la sfărşitul anului 2021. Acum, administraţia judeţeană a demarat toate procedurile pentru aprobarea unui nou program de transport călători, precum şi derularea procedurii de delegare a serviciului.

Au fost aprobate, printre altele, studiul de oportunitate în vederea stabilirii modalităţii de atribuire a serviciului public de transport judeţean de persoane prin curse regulate; caietul de sarcini; programele de circulaţie pentru fiecare traseu; criteriile de calificare şi selecţie a ofertelor şi valoarea estimată a contractului de delegare a gestiunii serviciului public în sumă de 198.227.620,97 lei, fără TVA. Contractul va avea o durată de 6 ani, iar atribuirea se va realiza pe loturi corespunzătoare fiecărui traseu din programul de transport.

În prezent, serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate se efectuează de către un număr de şase operatori de transport rutier, pe trasee din programul de transport judeţean cu valabilitate până la data de 31 decembrie 2021. Este vorba despre societăţile Trransservice Apuseni SRL (7 trasee), Excelent Trans SRL (23), Livio Dario SRL (23), Arieşul SA Câmpeni (10), Voltrans SA Sebeş (15) şi Mariany SRL (1 traseu). Au rămas neatribuite 9 trasee, majoritatea (7) în zona Munţilor Apuseni. Cel mai probabil, bătălia pentru cele mai profitabile trasee se va da tot între aceste firme de transport.

”Transportul judeţean de persoane prin curse regulate în judeţul Alba, se efectuează în corelare cu transportul public local, interjudeţean şi transportul feroviar de persoane. Se are în vedere armonizarea graficelor de circulaţie pentru evitarea suprapunerilor orelor de plecare în cursă şi realizarea unui sistem integrat de transport public, bazat pe complementaritatea modurilor de transport actuale”, se precizează în hotărârea Consiliului Judeţean.

Noul program de transport cuprinde un număr de 70 de trasee cu o lungime totală dus/întors de 3.698 km (1.849 km/sens). În programul de transport judeţean sunt prevăzute patru autogări şi 353 de staţii pentru urcarea/coborârea în condiţii de siguranţă a călătorilor. ”Ţinând cont de numărul curselor de pe trasee şi fluxurile de călători existente, în vederea asigurării capacităţii de transport pe teritoriul unităţii administrativ -teritoriale judeţul Alba, sunt necesare un număr de 98 mijloace de transport în comun. Programele de circulaţie variază în funcţie de traseu, dar este situat în general între orele 5:00 – 23:00.

Categoria de pasageri beneficiară de gratuităţi pentru transportul public la nivelul judeţului Alba este cea vizată de legislaţia în vigoare”, se mai susţine în hotărâre. Licitaţia se va desfăşura pe 70 de loturi, reprezentând tot atâte atrasee. Cel mai valoros traseu este Sebeş – Lancrăm – Alba Iulia, cu o valoare estimată de 14 milioane de lei. Urmează traseul Alba Iulia – Meteş – Zlatna (12,77 milioane de lei), Cugir – Vinţu de Jos – Alba Iulia (11,9 milioane de lei), Aiud – Teiuş – Alba Iulia (10 milioane de lei), Alba Iulia – Abrud – Câmpeni (8 milioane de lei) şi Alba Iulia – Coşlariu – Blaj (7,4 milioane de lei).

Atribuirea traseelor se va face prin utilizarea criteriului „cel mai bun raport calitate-preţ”, precum şi a factorilor de evaluare prevăzuţi în documentaţia de atribuire, factori care includ aspecte calitative, de mediu în legătură directă, obiectivă şi relevantă cu obiectul contractului. Astfel, preţul va conta în procent de maximum 25% din ofertă, la fel ca şi norma de poluare a autobuzului. Cel mai important factor de evaluare (30%) va fi vechimea medie a parcului de autobuze.

Dotarea cu aer condiţionat va conta în procent de 5%, clasificarea autobuzelor – 10%, iar utilizarea combustibililor alternativi – 5%. Aceste punctaje sunt maxime, evaluarea urmând a se face în funcţie de documentele prezentate. De exemplu, un autobuz nou, fabricat în 2021, va primi 30 de puncte, unul cu patru ani vechime va fi notat cu 10 puncte, iar altul de 11 ani va primi zero puncte. Tarifele de călătorie se vor stabili, prin calcul, de către Consiliul Judeţean în baza tarifului mediu pe km/loc ofertat de către operatorul de transport rutier desemnat câştigător al procedurii.

Până în anul 2020, Consiliul Judeţean Alba a adoptat două programe de transport judeţene şi anume cel aferent perioadei 2008 – 2011 prelungit succesiv şi cel din perioada 2013 – 2019 prelungit până în prezent, pe baza cărora serviciul de transport persoane a fost efectuat de către operatori rutieri cu statut de societăţi comerciale cu capital privat. Atribuirea traseele s-a realizat electronic prin Sistemul Informatic pentru Atribuirea Traseelor Naţionale, gestionat şi operat de Agenţia pentru Agenda Digitală a României, conform unui calendar publicat pe site-ul propriu.

Publicitate
Publicitate

Ştirea zilei

29 iulie – Ziua Imnului Național al României

Publicat

în

29 iulie – Ziua Imnului Național al României

În fiecare an, la 29 iulie, se sărbătorește Ziua Imnului Național al României – „Deșteaptă-te române!”, simbol al unității Revoluției Române de la 1848.

La 29 iulie 1848, „Deșteaptă-te române!” a fost cântat pentru prima dată în Parcul Zăvoi din Râmnicu Vâlcea. La originea Imnului Național al României se află poemul patriotic „Un răsunet”, de Andrei Mureșanu, publicat în numărul iunie-iulie 1848 al suplimentului „Foaie pentru minte, inimă și literatură”, pe o melodie culeasă de Anton Pann.Ziua imnului national

Electrica Furnizare Discount

Conținutul profund patriotic și național al poeziei a fost de natură să însuflețească numeroasele adunări ale militanților pașoptiști, pentru drepturi naționale, mai ales din Transilvania, Nicolae Bălcescu numind acest imn „o adevărată Marsilieză românească”.

Imnul a fost intonat în timpul Războiului de Independență, în Primul Război Mondial și la Marea Unire din 1918. A fost, de asemenea, intonat în Al Doilea Război Mondial.

„Deșteaptă-te române!” a fost interzis după instaurarea regimului comunist, timp de aproape o jumătate de secol. A fost cântat, însă, în timpul revoltei de la Brașov, din 15 noiembrie 1987 și în timpul Revoluției din decembrie 1989.

Imediat după Revoluția din decembrie 1989, „Deșteaptă-te române!” a fost ales Imn Național al României, fiind consacrat prin Constituția din 1991. Conform Constituției României, Imnul Național este considerat simbol național, alături de drapelul tricolor, stema țării și sigiliul statului.

Citește mai mult

Ştirea zilei

Cale liberă pentru MEGAINVESTIȚIA de la Decea. Belgienii au primit ultima aprobare, pentru investiția de 40 de milioane de lei

Publicat

în

După luni de așteptare, belgienii de la Industrial and Logistics Developments NV au primit, în sfârșit, ultima aprobare pentru construirea unuia dintre cele mai mari terminale logistice din Transilvania. Administratorul public al comunei Mirăslău ne-a anunţat că la începutul acestei luni firma belgiană Industrial and Logistics Developments NV a primit și autorizația de construcție pentru porțiunea de teren extravilan și poate începe construcția.

„Suntem bucuroși că s-a finalizat obținerea tuturor actelor pentru începerea construcției acestui terminal. Terminalul logistic de la Decea este o investiție estimată la circa 30-40 de milioane de lei și va crea aproximativ 400 de locuri de muncă”, spune Aurel Mărginean, administratorul public al comunei.

Electrica Furnizare Discount

Terminalul va dispune de un racord la calea ferată a magistralei 300 Teiuș-Războieni, urmând să fie finalizat în termen de 8 luni de la demararea lucrărilor, obiectiv pentru care firma belgiană Industrial and Logistics Developments NV va cheltui nu mai puțin de 2,5 milioane de euro. Pe lângă racordul de cale ferată de 1,6 km până la intrarea în terminal, aici vor fi încă 6 linii de garare cu lungimi utile de 350 – 400 metri. Suprafaţa ocupată de lucrările de cale ferată este de 18.600 mp, pe teren proprietate a domeniului public al comunei Mirăslău, din care 15.000 mp sunt ocupaţi numai cu dispozitivul de linii de incintă.

Administratorul public Aurel Mărginean ne-a mai informat că în toamna lui 2018 aleșii locali au aprobat închirierea prin licitație publică a terenului aflat în proprietatea privată a comunei Mirăslău în suprafață totală de 269.076 de metri pătrați, format din 5 parcele. Durata închirierii este de 49 de ani, cu posibilitatea de prelungire prin acordul părților, iar prețul de pornire a licitației a fost de 0,21 euro/mp/an. După aproximativ o lună, Consiliul Local Mirăslău a aprobat contractul de închiriere a terenului respectiv către Industrial and Logistics Developments NV, la prețul de 0,21 euro/mp/an, respectiv 56.505,96 euro/an și, conform cu contractul încheiat, partea belgiană s-a obligat să achite în avans suma de 339.035,76 de euro, reprezentând chiria pe o durată de 6 ani de folosință a terenului.

Terenul în suprafață de 26,91 ha este situat în partea vestică a localității Mirăslău, în intravilan, la sud de DN 1 – E81 și de Autostrada A10 Sebeș – Turda, iar în documentația luată în calcul investitorul propune amenajarea terenului și a acceselor auto și de cale ferată, pentru înființarea unei zone industriale cu profil mixt, logistic și producție, inclusiv terminal intermodal pentru containere.

Citește mai mult

Ştirea zilei

Servicii medicale pentru 165 de seniori din Municipiul Blaj: Licitația de peste 150.000 de lei, lansată în SEAP

Publicat

în

Servicii medicale pentru 165 de seniori din Municipiul Blaj: Licitația de peste 150.000 de lei, lansată în SEAP

Primăria municipiului Blaj a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru servicii medicale, în cadrul proiectului „O viaţă mai bună pentru seniorii din Mica Romă – Municipiul Blaj, judeţul Alba”. Valoarea totală estimată a investiției este de 152.519,40, fără TVA.

Electrica Furnizare Discount

Proiectul presupune infiintarea, licenţierea si dezvoltarea a 3 tipuri de servicii sociale si socio-medicale noi, un Centru de zi, un serviciu mobil de acordare a hranei si un serviciu de asistenta socio-medicala comunitara, pentru 165 de seniori aflati in risc de excluziune sociala si grade diverse de dependenta (a se vedea sectiunea GT din prezenta CF, ponderea de gen si repartizarea acestora pe cele 3 servicii, respectiv pe grade certificate de dependenta), care vor fi administrate unitar de catre Municipiul Blaj prin Serviciul de Asistenta Sociala.

Cei 165 de varstnici vor fi recrutati de catre Unitatea de Monitorizare a Proiectului.

Grupul tinta total direct al proiectului este format din 165 de persoane cu varsta peste 65 de ani / an / timp de 2 ani, care domicialiaza in municipiul Blaj , constituit la nivelul celor trei servicii astfel: Serviciul Centrul de zi pentru persoane varstnice 65 de beneficiari, Serviciul mobil de acordare a hranei 45 de beneficiari, Serviciul de Asistenta conumitara Blaj 55 beneficiari.

Obiectivul specific la care contribuie realizarea serviciilor

Reducerea riscului de excluziune sociala si dependenta pentru un numar de 165 de persoane varstnice domiciliate in municipiul Blaj, incluse intr-un pachet integrat de servicii sociale si socio-medicale care respecta standardele minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor varstnice, si cresterea capacitatii institutioanale a administratiei locale de a aborda problemele sociale si medicale ale acestora, in 36 de luni.

Infiintarea si dezvoltarea unui Centru de zi pentru furnizarea de servicii sociale primare si specializate unui numar de 65 de persoane varstnice domiciliate in Blaj, in 36 de luni.

Infiintarea si dezvoltarea Serviciului mobil de acordarea hranei – masa pe roti pentru un numar de 45 de persoane varstnice domiciliate in Blaj, in 36 de luni.

Infiintarea si dezvoltarea Serviciului de asistenta comunitara care va deservi un numar de 55 de persoane varstnice domiciliate in Blaj, in 36 de luni.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2021 Ziarul Unirea