Rămâi conectat

Actualitate

Vouchere sociale 2022: Vești bune pentru români. Tranșa a patra de bani ar putea fi virată înainte de sărbători

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Vouchere sociale 2022: Vești bune pentru români. Tranșa a patra de bani ar putea fi virată înainte de sărbători

Vești bune, înainte de Crăciun și Revelion, pentru românii care beneficiază de vouchere sociale de 250 de lei. Autoritățile au anunțat faptul că va fi grăbit procesul de virare a tranșei a patra, pentru ca banii să ajungă la români înaintea sărbătorilor.

„O veste bună pe care vreau să o anunț este că vom urgenta procesul pentru încărcarea tranșei IV de 250 de lei pe carduri, pentru a ajunge la beneficiari înainte de sărbătorile de iarnă”, a transmis ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș.

Elit - Gustul Desăvârșit

Iată care este graficul de virare a tranşei a patra de 250 de lei:

Mecanismul de distribuire a cardurilor prevede trei etape: 1) producția cardurilor de către unitățile emitente (imprimarea datelor beneficiarilor și inserarea CIP-ului), 2) împlicuirea și distribuirea la nivel național de către Poșta Română și 3) încărcarea valorică a cardurilor pe măsură ce acestea intră în posesia beneficiarilor. Listele cu beneficiari sunt stabilite de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), iar de împlicuirea și livrarea cardurilor se realizează de către angajații Poștei Române.

EMITERE:

– Actualizarea listelor de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF: 05.12.2022-09.12.2022

– Prelucrarea datelor de către CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale05.12.2022-09.12.2022

DISTRIBUIRE:

– Permanent în funcție de lista actualizată a beneficiarilor

ÎNCĂRCARE:

– 12.12.2022-16.12.2022.

Răspunsuri la cele mai frecvente întrebări adresate de către beneficiari

Voucherele în valoare de 250 de lei se încarcă o tab la două luni, până la finalul anului, iar aceste sume sunt valabile 12 luni de la data încărcării lor. Astfel, dacă tranșa IV este încărcată în decembrie 2022, ea poate fi utilizată până în decembrie 2023.

Atunci când sunt distribuite, cardurile sunt însoțite de scrisori care conțin instrucțiuni de utilizare (inclusiv codul PIN), detalii despre magazinele unde se pot utiliza cardurile și un număr de telefon pentru cazurile în sunt probleme.

Cardurile pot fi folosite doar de către beneficiari. În cazuri excepționale, în care beneficiarul nu se poate deplasa la operatorii economici pentru a utiliza ajutorul, atunci poate încredința tichetele unei persoane apropiate, dar doar împreună cu actul de identitate.

Pentru a putea afla soldul curent / suma disponibilă pe card și pentru alte informații beneficiarii sunt rugați să apeleze Serviciul Clienți al emitentului. Numerele de telefon oficiale sunt următoarele:

Edenred: 0213013303

Sodexo: 0212044664

UP România: 0374662273.

Cine primește voucherele sociale:

a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare tabili sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

b) Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare tabili sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

c) Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

d) Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

e) Familiile care au tability dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;

f) Persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Vouchere pentru plata facturilor la energie, în 2023: Cum se vor acorda cei 1.400 de lei și cine sunt beneficiarii

Ziarul Unirea

Publicat

în

Vouchere pentru plata facturilor la energie, în 2023: Cum se vor acorda cei 1.400 de lei și cine sunt beneficiarii

Potrivit unui comunicat al MIPE, sprijinul acordat populației vulnerabile pentru compensarea prețurilor la energie va fi în valoare nominală de 1.400 lei, poate fi utilizat până la data de 31 decembrie 2023 și va fi acordat pe loc de consum/gospodărie vulnerabilă, în două tranșe, astfel:

-700 lei/semestru, se acordă în luna februarie 2023 pentru perioada 01.01.2023 – 30.06.2023;

-700 lei/semestru, se acordă în luna septembrie 2023 pentru perioada 01.07.2023 – 31.12.2023.

Elit - Gustul Desăvârșit

Potrivit unui proiect de ordonanță de urgență, publicat în consultare pe site-ul MIPE, vor beneficia de această măsură pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, cu vârsta egală sau mai mare de 60 de ani și ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei, precum si pensionarii cu pensie de invaliditate, indiferent de vârstă și ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei.

De asemenea, vor mai beneficia persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri proprii lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei, familiile beneficiare de alocație de susținere a familiei, în conformitate cu Legea nr. 277/2010, cu modificările și completările ulterioare, precum și familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul social.
Vouchere de 1400 de lei pentru facturile la energie. Două tranşe de 700 de lei în anul 2023

MIPE anunță că, pentru acordarea ajutoarelor pentru încălzire, au fost alocate fonduri europene în valoare de 4 miliarde lei.

„Lista cu cei care vor beneficia de acest sprijin va fi întocmită de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, iar sprijinul va fi acordat sub forma unui voucher tipărit și distribuit de către Compania Națională Poșta Română, fără valoare nominală, cu valabilitate pe teritoriul României, prin care se conferă titularului dreptul de a beneficia de sprijin pentru compensarea prețului la energie, indiferent de natura acesteia, respectiv energie electrică, energie termică centralizată, gaze, butelie, lemne pentru foc, păcură, peleți și alte materiale de încălzire. Beneficiarii ajutorului vor putea plăti cu cardul de energie, prin serviciul de mandat poștal asigurat de CN Poșta Română SA, datorii curente și/sau restante către furnizorii de energie”, se arată în comunicat.

De asemenea, MIPE anunță că, tot din fonduri europene, va continua să finanțeze și măsura de acordare a voucherelor sociale pentru achiziția de alimente și mese calde în valoare de 250 lei, o dată la două luni, pe întreg anul 2023

„Este un moment în care România, ca și multe alte state europene, se confruntă în cu provocări acute, cu multiple crize care se suprapun. Tocmai de aceea este vital să venim în sprijinul persoanelor vulnerabile, pentru ca toți românii să treacă cu bine peste acestă perioadă. Sunt aproximativ 3.000 de lei pe care fiecare beneficiar îi va primi cu siguranță anul viitor, din fonduri europene, într-un efort al Guvernului de a se asigura că nimeni nu este lăsat în urmă. Această iniţiativă este cea mai importantă de acest gen derulată până acum în țara noastră, cu un impact deosebit la nivelul grupurilor vulnerabile, măsurile luate contribuind in mod real si direct la creșterea calității vieții lor și la diminuarea considerabilă a riscului de excluziune socială, prin asigurarea capacitatii gospodăriilor de a‑și asigura nevoile imediate”, a transmis ministrul Marcel Boloș.

Conform comunicatului MIPE, în această perioadă, prețul final pentru consumatorii casnici a crescut cu peste 600% la energia electrică și cu peste 535% la gazele naturale. În cazul energiei termice în sistem centralizat, tarifele au ajuns la peste 400 lei/Gcal.

În aceste condiții, peste 30% din bugetul unei gospodării cu un venit mediu de 2.000 lei/membru/lună se alocă pentru achitarea facturilor la energie. Concomitent, din cauza creșterii prețurilor la energie s‑au majorat și prețurile bunurilor de consum, iar peste 50% din bugetul unei astfel de familii este alocat pentru asigurarea hranei.

Sursa: antena3.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Pericol pentru utilizatorii WhatsApp: Datele a jumătate de miliard de clienți din 84 de țări, de vânzare pe dark web

Ziarul Unirea

Publicat

în

Pericol pentru utilizatorii WhatsApp: Datele a jumătate de miliard de clienți din 84 de țări, de vânzare pe dark web

Pe un forum cunoscut al comunității de hackeri cineva a postat un anunț, în data de 16 noiembrie, susținând că vinde o bază de date din 2022 cu numere de telefon mobil ale 487 de milioane de utilizatori WhatsApp.

Setul de date ar conține, se presupune, date ale utilizatorilor WhatsApp din 84 de țări. Cel care vinde baza de date susține că sunt incluse peste 32 de milioane de înregistrări ale utilizatorilor din SUA.

În baza de date figurează numere de telefon care aparțin unor cetățeni din Egipt (45 de milioane), Italia (35 de milioane), Arabia Saudită (29 de milioane), Franța (20 de milioane) și Turcia (20 de milioane).

Elit - Gustul Desăvârșit

Setul de date scos la vânzare ar conține, de asemenea, aproape 10 milioane de numere de telefon ale cetățenilor ruși și peste 11 milioane de numere de telefon ale cetățenilor britanici.

WhatsApp ar avea peste două miliarde de utilizatori activi lunar la nivel global.

La cerere, vânzătorul bazei de date a WhatsApp a împărtășit un eșantion de date cu Cybernews. În eșantionul partajat se aflau 1097 de numere de utilizatori din Marea Britanie și 817 din SUA.

Cybernews a investigat toate numerele incluse în eșantion și a reușit să confirme că toate acestea sunt, de fapt, utilizatori WhatsApp.

Vânzătorul nu a specificat cum a obținut baza de date, sugerând că „și-a folosit strategia” pentru a colecta datele și a asigurat Cybernews că toate numerele aparțin unor utilizatori WhatsApp activi.

Cybernews a contactat compania mamă a WhatsApp, Meta, dar nu a primit niciun răspuns imediat.

Informațiile despre utilizatorii WhatsApp ar putea fi obținute prin colectarea de informații la scară largă, cunoscută și sub numele de scraping, ceea ce încalcă Termenii de utilizare a WhatsApp.

Această afirmație este pur speculativă. Cu toate acestea, destul de des, volumele masive de date postate online se dovedesc a fi obținute prin această metodă.

Meta însăși, criticată de mult timp pentru că permite terților să colecteze datele utilizatorilor, a văzut peste 533 de milioane de înregistrări ale utilizatorilor scurse pe dark web.

La câteva zile după ce o scurgere masivă de date de pe Facebook a ținut prima pagină a ziarelor, o arhivă care conținea date presupus a fi fost adunate din 500 de milioane de profiluri LinkedIn a fost pusă la vânzare pe un forum popular de hackeri.

Numerele de telefon divulgate puteau fi folosite în scopuri de marketing, phishing, uzurpare de identitate și fraudă.

„În această epocă, cu toții lăsăm o amprentă digitală considerabilă – iar giganții din domeniul tehnologiei, precum Meta, ar trebui să ia toate măsurile de precauție și mijloacele pentru a proteja aceste date”, a declarat șeful echipei de cercetare Cybernews, Mantas Sasnauskas. „Ar trebui să ne întrebăm dacă este suficientă o clauză adăugată în Termeni și condiții de „nu este permisă răzuirea sau abuzul de platformă”. Indivizlor care se ocupă cu astfel de îndeletniciri și care reprezintă o amenințare nu le pasă de acești termeni, așa că întreprinderile ar trebui să ia măsuri riguroase pentru a reduce amenințările și a preveni abuzul din punct de vedere tehnic.”

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Reguli noi de furnizare a energiei pentru clienții finali: Care va fi perioada de facturare și ce se întâmplă cu consumatorii vulnerabili

Ziarul Unirea

Publicat

în

Reguli noi de furnizare a energiei pentru clienții finali: Care va fi perioada de facturare și ce se întâmplă cu consumatorii vulnerabili

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a lansat în consultare publică un proiect de ordin pentru aprobarea Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali.

Proiectul ANRE prevede, printre altele, ca, în cazul clienților casnici, facturarea să fie lunară, iar în cazul în care este pe o perioadă mai mare plata să fie eșalonată.

Potrivit unui comunicat semnat de președintele ANRE, Dumitru Chiriță, prevederile regulamentului se aplică atât clienţilor finali, cât şi furnizorilor de energie electrică, operatorilor de distribuţie a energiei electrice şi operatorului de transport şi de sistem.

Elit - Gustul Desăvârșit

Proiectul de Regulament propune actualizarea şi completarea unor prevederi deja existente în reglementări, dar și introducerea unor prevederi noi.

Printre acestea se numără introducerea noţiunii de client activ cu detalierea drepturilor, obligaţiilor, modului de certificare şi de vânzare a energiei electrice produse, regulilor de comercializare a energiei electrice pentru acești clienți etc.

„În cazul clienţilor casnici, precum şi în cazul clienţilor preluaţi de către furnizorul de ultimă instanţă, perioada de facturare să fie lunară; în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura”, se mai arată în comunicat.

De asemenea, proiectul prevede pentru clienții vulnerabili eşalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim 3 luni sau convenită de părţi.

Noul regulament prevede introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informațiile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea, precum și detalierea și actualizarea modalităților de soluţionare de către furnizor a plângerilor privind facturarea.

„Astfel clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii, iar furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate”, relatează Antena3 CNN.

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie a luat măsuri privind accesul neîntrerupt la alimentarea cu energie electrică şi gaze naturale pentru clienţii finali, potrivit unui comunicat remis marţi AGERPRES.

„Având în vedere informaţiile vehiculate în spaţiul public în cursul zilei de astăzi, 22 noiembrie 2022, conform cărora grupul italian de utilităţi Enel şi-a anunţat intenţia de a pleca din România în cursul anului 2023, respectiv, a anunţat o eventuală intenţie de vânzare a unor active aparţinând grupului Enel, fac precizarea că acest gen de situaţie nu presupune ieşirea din piaţa de energie a companiei Enel România, ci poate presupune doar schimbarea proprietarului activelor/schimbarea acţionariatului etc. Mai mult decât atât, menţionez că ANRE nu a primit în mod oficial de la acest operator economic licenţiat nici o notificare în acest sens, aşa cum prevede legea”, a precizat Dumitru Chiriţă, preşedintele ANRE.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea