Rămâi conectat

Ştirea zilei

Velo Apuseni – Pistă de biciclete de peste 37 km, amenajată în Munții Apuseni din Alba. Peisaje de vis, popasuri pentru relaxare și odihnă, refugii montane pentru dormit și toalete ecologice

Ziarul Unirea

Publicat

în

Velo Apuseni – Pistă de biciclete de peste 37 km, amenajată în Munții Apuseni din Alba. Peisaje de vis, popasuri pentru relaxare și odihnă, refugii montane pentru dormit și toalete ecologice

O pistă de biciclete de peste 37 km va fi amenajată în Munții Apuseni, în trei județe, printre care și Alba. Pe site-ul Agenției pentru Protecția Mediului (APM) Alba a fost publicat recent anunțul privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „VELO Apuseni – Amenajare trasee cicloturistice în Munții Apuseni, pe raza județelor Bihor, Alba, Cluj” – lot județul Alba, titular Consiliul Județean Alba.

Proiectul de investiție VELO APUSENI – Amenajare trasee cicloturistice în Munții Apuseni, pe zona județelor Alba, Bihor, Cluj – lot județul Alba” își propune să creeze un traseu cicloturistic extins în județ Alba, integrat în situl NATURA 2000 și Parcul Natural Apuseni. Traseul va străbate o distanță de 37209,87 m, traversând comunele Gârda de Sus, Scărișoara și Horea, oferind multiple facilități pentru cicliști, inclusiv spații de odihnă, refugii și stații de încărcare pentru biciclete electrice.

Proiectul are o importanță semnificativă atât din punct de vedere turistic, cât și ecologic, având în vedere amplasarea sa într-o zonă naturală protejată. De asemenea, acest proiect contribuie la dezvoltarea infrastructurii turistice în județul Alba, promovând turismul activ și sustenabil.

Următoarele variante sunt concepute pentru a respecta criteriile esențiale de siguranță, eficiență, coerență, atractivitate și confort, fundamentale pentru orice proiect de infrastructură destinată ciclismului. Siguranța este asigurată prin separarea clară a căii de rulaj a bicicletei, limitarea vitezei autovehiculelor și marcarea vizibilă a traseului cicloturistic. Coerența și accesibilitatea sunt garantate printr-o rețea continuă și bine marcate, conectate cu alte mijloace de transport. Atractivitatea și confortul sunt asigurate prin integrarea estetică în peisaj și menținerea unei suprafețe de rulare netede și bine întreținute.

VARIANTA 1 (RECOMANDATĂ) – Traseu pe cale de rulare existentă

Se propun trasee de biciclete care vor fi amplasate pe partea carosabilă pe întreaga lungime a traseului. Traseul destinat bicicliștilor va fi poziționat pe partea dreaptă a carosabilului și va funcționa pe dublu sens de circulație, asigurând astfel o navigare clară și sigură. Această dispunere este concepută pentru a separa fluxul bicicliștilor de traficul auto, reducând riscul de accidente și facilitând o circulație mai fluentă.

Citește și: VIDEO | Se modernizează ultimii kilometri din DJ 107 K, un drum spectaculos care face legătura cu Transapuseana: Peisaje care îți taie respirația, chei înguste străjuite de stânci înalte și păduri necălcate de picior de om

Va fi amenajat un traseu cu dublu sens pe întreaga lungime a rutei, cu scopul de a minimiza necesitatea traversării carosabilului. Această abordare are rolul de a spori siguranța bicicliștilor, reducând semnificativ riscul de incidente și oferindu-le o rută clară și continuă. Prin eliminarea frecventei traversări a drumului, se îmbunătățește atât eficiența navigării, cât și confortul participanților, asigurând o experiență fluidă și sigură pe întreaga durată a traseului.

Limitări de viteză și gabarit pentru autovehicule

– Limitarea vitezei auto la 30 km/h (recomandat 20 km/h) pe întreg traseul contribuie la siguranța tuturor participanților la trafic.
-Reducerea gabaritului și a tonajului la 7,5 tone.
-Volumul și viteza traficului motorizat să fie sunt reduse în apropierea cicliștilor, în special în cazul căilor de circulație cu trafic mixt.

VARIANTA 2 – Traseu pe cale de rulare propusă

Se propun realizarea unor trasee de biciclete care vor fi amplasate atât pe partea carosabilă, cât și adiacent acesteia, în funcție de configurația terenului și de necesitățile de siguranță. Pe segmentul dintre Ghețari și Munună, traseul pentru biciclete va fi situat adiacent părții carosabile, fiind amenajat pe dublu sens pentru a facilita circulația în ambele direcții.

Pentru restul traseelor, pista de biciclete va fi amplasată pe partea dreaptă a carosabilului, continuând să fie utilizată tot pe dublu sens. Această soluție va permite o mai bună separare între traficul rutier și cel ciclistic, asigurând atât siguranța participanților la trafic, cât și o experiență optimă pentru cicloturiști.

Sensul de circulație va fi cu dublu sens pe întreaga lungime a rutei, chiar dacă aceasta este pe carosabil sau adiacent acestuia.

Citește și: VIDEO | Transapuseana – DJ 107 I, povestea celei mai mari investiții din România, derulată pentru modernizarea unui drum județean

Nu se impun limitări de viteză pe cei 7.247 metri de traseu adiacent carosabilului. Totuși, pe traseul amplasat direct pe carosabil, se va impune o limitare a vitezei autovehiculelor la 30 km/h, cu recomandarea de a nu depăși 20 km/h. Această măsură este esențială pentru a asigura siguranța tuturor participanților la trafic.

În plus, se va stabili o restricție privind gabaritul și tonajul vehiculelor, limitându-le la maximum 7,5 tone. Se va reduce volumul și viteza traficului motorizat în zonele adiacente cicliștilor, în special pe căile de circulație cu trafic mixt, pentru a minimiza riscurile și a proteja bicicliștii. Accesul altor autovehicule va fi interzis pe segmentul adiacent carosabilului, permițând doar circulația bicicletelor în această zonă pentru a asigura un mediu sigur și dedicat exclusiv pentru utilizatorii de biciclete.

Ambele variante oferă soluții eficiente pentru creșterea siguranței bicicliștilor și optimizarea infrastructurii de transport. Varianta 1 aduce beneficii economice și flexibilitate în adaptarea la condițiile locale, în timp ce Varianta 2 se distinge prin investiții adiționale pentru crearea de piste separate de drumuri rutiere pe o porțiune limitată. Alegerea între aceste variante ar trebui să fie echilibrată, luând în considerare nevoile specifice ale comunității locale și obiectivele de dezvoltare sustenabilă a infrastructurii de transport.

Varianta 1 este varianta recomandată din perspectiva creșterii siguranței, a timpului de execuție și a utilizării eficiente a resurselor. Varianta 1 este varianta propusă spre aprobare pe care se pune accentul și care este prezentată detaliat, mai jos.

Proiectul de dezvoltare a traseelor cicloturistice în Județul Alba este o inițiativă care vizează îmbunătățirea infrastructurii turistice șl creșterea accesibilității unor zone deosebit de frumoase din Munții Apuseni. Prin amenajarea a peste 37 kilometri de trasee dedicate cicliștilor, se promovează un turism sustenabil.

Popasurile propuse fiind modulare, se vor asambla la fața locului pe platforme din deck pe piloni de lemn. Accesele la popasuri se realizează prin poteci la drumul existent. Potecile de acces nu sunt pavate. Infrastructura refugiului este realizată din șuruburi de fundație, care oferă o bază stabilă și durabilă. Aceste șuruburi sunt înșurubate direct în sol, permițând o montare rapidă și având un impact minim asupra mediului, ideal pentru zonele montane unde accesul este dificil și condițiile sunt variabile.

Suprastructura refugiului este complet realizată din lemn, un material natural, durabil și estetic, care se integrează perfect în peisajul montan. Lemnul utilizat este tratat pentru a rezista la intemperii, la atacul insectelor și la condițiile aspre din mediul montan. Stâlpii de susținere sunt fixați de șuruburile de fundație, asigurând o conexiune robustă între infrastructură și supra structură.

Pereții refugiului sunt construiți pe un sistem de tip timber frame (cadru din lemn} și sunt izolați cu un termosistem de vată minerală pentru a asigura o protecție optimă împotriva frigului și a intemperiilor.

Învelitoarea se propune a se realiza cu șiță, un material tradițional realizat din lemn despicat.

Construcțiile se propun a fi modulare cu posibilitatea de a fi transportate, orice intervenție asupra terenului va fi de tip reversibilă. Se propune utilizarea materialelor naturale, locale și sustenabile.

Având în vedere că traseul cicloturistic de 37,20987 km străbate mai multe categorii de drumuri (drum județean, drum comunal si drum forestier), acestea prevăd o serie de degradări în funcție de categoria de drumuri. De precizat, reparațiile asupra căii de rurale se vor executa doar în perimetrul zonei de intervenție a traseului cicloturistic.

Traseul drumului județean DJ750 pornește din Drumul național DN 75 din dreptul poziției kilometrice 45+230. Lungimea totală a traseului pe drum județean este de 13.571,51 km, cu o lățime medie de 4 m partea carosabilă, șanț betonat pe partea dreaptă sens de mers și platforme de încrucișare în număr de 32.

Traseul cicloturistic va străbate următoarele UAT-uri: Gârda de Sus, Scărișoara și Horea, pe o lungime de 37,20987 km. Acesta va traversa Parcul Natural Apuseni pe teritoriul administrativ al județului Alba.

Conexiunea auto se face prin drumul național 74 și drumul județean 750. Traseul cicloturistic face legătura cu județul Bihor și județul Cluj (Poiana Călineasa), precum și cu județul Cluj (Pasul Ursoaia, cu legatură auto pe DN1R).

Intervenția propusă este pe drumul județean DJ 750, drumurile comunale DC 260 și DC 264, trei porțiuni de drum forestier. Construcțiile vor fi amplasate pe următoarele terenuri care aparțin județului Alba, traseul cicloturistic fiind împărțit în 7 tronsoane și 8 popasuri.

VELO APUSENI – 7 tronsoane de drum

Tronsonul 1 – cuprinde segmentul de drum – Drum Județean DJ 750

Traseul drumului județean DJ750 pornește din Drumul Național DN75, din dreptul poziției kilometrice 45+230. Lungimea totală a traseului pe drum județean este de 13,57151 km, cu o lățime medie de 4 m pentru partea carosabilă, șanț betonat pe partea dreaptă, sens de mers, și platforme de încrucișare.

Pornind din Gârda de Sus, tronsonul localizat pe DJ 750 duce biciclistul prin Cheile Ordâncușei, care adăpostesc numeroase grote și peșteri, dintre care cele mai importante sunt Poarta lui Ionele și Ghețarul de sub Zgurăști. În Cheile Ordâncușei se găsește, de asemenea, un pod natural. Peisajul este deosebit de sălbatic și impresionant, cu stânci calcaroase sculptate de apă. în zonă, pârâul Gârda curge prin Cheile și Dealul Ordâncușei, adăugind un farmec aparte peisajului. Peștera lui Ionele este renumită pentru galeriile sale impresionante și formațiunile spectaculoase de stalactite și stalagmite, fiind un punct de atracție major pentru turiști. Ghețarul de sub Zgurăști, cunoscut și sub numele de Peștera-aven, adăpostește cel mai mare lac subteran din România.

Tronsonul 2 – cuprinde segmentul de drum – Drum Județean DJ 750 – Cheile Ordâncușei – Valea Ordâncușei (Moara lui Ivan) -Sfoartea

Continuând pe DJ 750, traseul traversează Valea Ordâncușei, oferind priveliști panoramice asupra văilor și dealurilor înconjurătoare. Vegetația este variată, de la păduri de foioase la pajiști alpine. Dealul Ordâncușii este cunoscut pentru peisajele sale deschise și flora diversificată. De-a lungul drumului, biciclistul va trece prin sate și cătune pitorești, cu case tradiționale și gospodării bine îngrijite.

Tronsonul 3 – Sfoartea DJ750 – bifurcație spre Poiana Calineasa și Biserica Călineasa

În apropierea localității Sfoartea, tronsonul se bifurcă. Peisajul natural este asemănător cu zona Padiș, cu păduri de conifere și pășuni întinse, unde moții trăiesc minimalist, ocupându-se cu pășunatul, tăiatul lemnelor și pregătirea produselor tradiționale din lapte, fructe de pădure, ciuperci etc. Biserica Călineasa oferă o incursiune culturală în viața spirituală a comunităților locale. În această zonă, traseul velo continuă pe lotul din Cluj.

Tronson 4 – Vârful Clujului – Bifurcație spre DN1R (Pasul Ursoaia)

Tronson 5 – Sfoartea – Vârful Ocoale DJ 750 – DC 264 – DJ 7 50

De la Sfoartea, traseul continuă pe DJ750 până Ia Ocoale, la intersecția cu DC264. De aici, traseul continuă pe DC264 până la intersecția cu DJ750, în proximitatea Ghețari. Biciclistul va fi întâmpinat de peisaje montane uimitoare. Drumul șerpuiește prin păduri dese și peste culmi înalte, oferind perspective largi asupra Munților Apuseni.

Tronson 6 – Peștera Ghețar DJ 750- Mununa DC 260

Ruta continuă prin intersecția cu DJ750, oferind o legătură spre Peștera Ghețar, una dintre cele mai faimoase peșteri din România. Peștera Ghețar (numită și Peștera Scărișoara) adăpostește unul dintre cei mai mari ghețari subterani din lume. Este renumită pentru galeriile sale înghețate și formațiunile de gheață impresionante, atrăgând anual mii de vizitatori.

Tronson 7 – Munună DC 26D – Dobrești – Gârda de Sus DN75

După vizitarea peșterii, traseul se întoarce pe DC260, trecând prin Munună. Aceste zone sunt încântătoare, cu peisaje tradiționale și o atmosferă autentică a satului românesc de munte. Pajiștile creează un peisaj liniștit și relaxant.
De la Munună, traseul se conectează cu un drum forestier care îl va duce la DN75. Acest segment îl va purta pe biciclist prin păduri dese și zone izolate, unde flora și fauna sălbatică sunt acasă Odată ajuns pe DN7S, traseul îl va conc uce înapoi la Gârda de Sus, completând un circuit plin de peisaje naturale spectaculoase și diverse.

VELO APUSENI – 8 popasuri în mijlocul unor peisaje de vis

De-a lungul celor 7 tronsoane vor fi amenajate mai multe popasuri, după cum urmează:

Popas 1- Spațiu de odihnă cu loc de luat masa, localizat pe segmentul de drum DJ 750 la hm 1+785,79, aferent tronsonului 1.

Pentru primul popas se propune realizarea unei construcții neîncălzite, semideschisă cu închideri perimetrele pe trei laturi. Ca funcționalitate, acest spațiu servește drept loc de luat masa, care are în zona adiacentă un spațiu pentru relaxare/odihnă.

Construcția va fi dotată cu o masă din lemn masiv, fixată în pardoseală și 8 scaune din lemn masiv, de asemenea cu prindere în pardoseală, pentru zona de luat masa, iar zona de relaxare, se va dota cu mobilier de stat tip bănci fixe.

Construcția va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile.

La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivi 3 deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie), o toaletă ecologica și un sistem rastel pentru biciclete.

Popas 2 – Spațiu de odihnă cu loc de luat masa, localizat pe segmentul de drum DJ 750 ta km 7+558, situat ta finalul tronsonului 1 și începutul tronsonului 2

Pentru al doilea popas se propune realizarea unei construcții neîncălzite, semideschisă cu închideri perimetrele, pe 3 laturi. Ca funcționalitate, acest spațiu servește drept loc de luat masa, care are în zona adiacentă un spațiu relaxare/odihnă. Construcția va fi dotată cu o masă din lemn masiv fixată în pardoseală și 8 scaune din lemn masiv, de asemenea cu prindere în pardoseală, pentru zona de luat masa, iar zona de relaxare se va dota cu mobilier
tip bănci fixe. Construcția va fi dotate cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile.

La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie), o toaletă ecologică și un sistem rastel pentru biciclete.

Popas 3 – Refugiu cu stație de încărcare biciclete și spațiu de odihnă cu loc de luat masa -focalizat pe segmentul de drum DJ 750 la km 11+290, situat la finalul tronsonului 2 ți începutul tronsonului 3

Pentru al treilea popas se propune realizarea a două construcții distincte. Realizarea unei construcții neîncălzite, semideschisă cu închideri perimetrele pe trei laturi. Ca funcționalitate, acest spațiu servește drept loc de luat masa, care are în zona adiacentă un spațiu pentru relaxare/odihnă. Construcția va fi dotată cu o masă din lemn masiv fixată în pardoseală și 8 scaune din lemn masiv, de asemenea cu prindere în pardoseală, pentru zona de luat masa, iar zona de relaxare, se va dota cu mobilier de stat tip bănci fixe. Construcția va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile.

La exterior, se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie), o toaletă ecologică și un sistem rastel pentru biciclete.

Se propune și realizarea unei construcții de tip spațiu închis, încălzit, cu funcțiune de refugiu montan. Construcția va fi dotată cu sistem de încălzire electric și sistem de iluminat. Mobilarea acestui tip de spațiu se propune a se realiza prin montarea a 4 platforme supraetajate din lemn masiv, care servesc drept loc temporar pentru dormit, pentru 8 persoane. De asemenea, construcția propusă va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru sistemul de iluminat, sistemul de încălzire și pentru încărcare dispozitive mobile.

La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie), o toaletă ecologică.

Tot la exterior, în zona aferentă celor două construcții se propune o stație pentru încărcare a bicicletelor electrice, alimentată de la branșament.

Popas 4 – Spațiu de odihnă cu loc de luat masa – localizat pe segmentul de drum forestier 1 ta km 16+913,47, situat la finalul tronsonului 3

Pentru popasul 4 se propune realizarea unei construcții neîncălzite, semideschisă cu închideri perimetrale pe trei laturi. Ca funcționalitate, acest spațiu servește drept loc de luat masa, care are în zona adiacentă un spațiu pentru relaxare/odihnă. Construcția va fi dotată cu o masă din lemn masiv, fixată în pardoseală și 8 scaune din lemn masiv, de asemenea cu prindere în pardoseală, pentru zona de luat masa, iar zona de relaxare, se va dota cu mobilier
de stat tip bănci fixe. Construcția va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile.

La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până
în noiembrie), o toaleta ecologică și un sistem rastel pentru biciclete.

Popas 5 – Refugiu și spațiu de odihnă cu loc de luat masa – localizat pe segmentul de drum comunal DC 264 la km 28+528,49, situat la finalul tronsonului 5 și începutul tronsonului 6 al traseului de biciclete, aferent intersecției drumului comunal 254 cu drumul județean 750

Pentru popasul 5 se propune realizarea a două construcții distincte. Realizarea unei construcții neîncălzite, semideschisă cu închideri perimetrele pe trei laturi. Ca funcționalitate, acest spațiu servește drept loc de luat masa, care are în zona adiacentă un spațiu pentru relaxare/odihnă. Construcția va fi dotată cu o masă din lemn masiv fixată în pardoseală și 8 scaune din lemn masiv, de asemenea cu prindere în pardoseală, pentru zona de luat masa, iar zona de relaxare, se va dota cu mobilier de stat tip bănci fixe. Construcția va fi dotata cu panouri fotovoltaice, dar va dispune șl de branșament la rețeaua existentă pentru iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile.

La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până in noiembrie), o toaletă ecologică și un sistem rastel pentru biciclete.

Se propune și realizarea unei construcții de tip spațiu închis, încălzit, cu funcțiune de refugiu montan. Construcția va fi dotată cu sistem de încălzire electric și sistem de iluminat. Mobilarea acestui tip de spațiu se propune a se realiza prin montarea a 4 platforme supraetajate din lemn masiv, care servesc drept loc temporar pentru dormit, pentru 8 persoane. De asemenea construcția propusă va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru sistemul de iluminat, sistemul de încălzire și pentru încărcare dispozitive mobile.

La exterior, se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie), o toaletă ecologică.

Popas 6 – Self-service de biciclete cu stație de încărcare biciclete și spațiu de odihnă cu loc de luat masa — localizat la intersecția segmentului de drum DJ 750 și drum comunal DC260 la km 23+772,1

Pentru popasul 5 se propune realizarea a două construcții distincte. Realizarea unei construcții neîncălzite, semideschisă cu închideri peri metr ale pe trei laturi. Ca funcționalitate, acest spațiu servește drept loc de luat masa, care are în zona adiacentă un spațiu pentru relaxare/odihnă. Construcția va fi dotată cu o masă din lemn masiv fixată în pardoseală și 3 scaune din lemn masiv, de asemenea cu prindere în pardoseală, pentru zona de luat masa, iar zona de relaxare, se va dota cu mobilier de stat tip bănci fixe. Construcția va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru Iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile.

La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie), o toaletă ecologică și un sistem rastel pentru biciclete.

Se propune și realizarea unei construcții de tip spațiu închis, încălzit, cu funcțiune de refugiu montan. Construcția va fi dotată cu sistem de încălzire electric și sistem de iluminat. Mobilarea acestui tip de spațiu se propune a se realiza prin montarea a 4 platforme supraetajate din lemn masiv, care servesc drept loc temporar pentru dormit, pentru 3 persoane. De asemenea, construcția propusă va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament Fa rețeaua existentă pentru sistemul de iluminat, sistemul de încălzire și pentru încărcare dispozitive mobile.

La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de uz rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie), o toaletă ecologică.

Tot la exterior, în zona aferentă celor două construcții se propune o stație pentru încărcare a bicicletelor electrice, alimentată de la branșament.

Pentru popasul 7 se propune realizarea unei construcții neîncălzite, semideschisă cu închideri perimetrele pe trei laturi. Ca funcționalitate, acest spațiu servește drept loc de luat masa, care are în zona adiacentă un spațiu pentru relaxare/odihnă. Construcția va fi dotată cu o masă din lemn masiv fixată în pardoseală și 8 scaune din lemn masiv, de asemenea cu prindere în pardoseai, pentru zona de luat masa, iar zona de relaxare, se va dota cu mobilier de stat tip bănci fixe. Construcția va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament ia rețeaua existen ă pentru iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile.

La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisterna pe perioada de sezon care se propune a fi din martie lână în noiembrie), o toaletă ecologică și un sistem rastel pentru biciclete.

Popas 8 – Spațiu de odihnă cu foc de luat masa – localizat pe segmentul de drum DC 260 la km 32+646,13, situat la finalul tronsonului 6 și începutul tronsonului 7

Pentru popasul 8 se propune realizarea unei construcții neîncălzite, semideschisă cu închideri perimetrele pe trei laturi Ca funcționalitate, acest spațiu servește drept ioc de luat masa, care are în zona adiacentă un spațiu pentru relaxare/odihnă. Construcția va fi dotată cu o masă din lemn masiv fixată în pardoseala și 8 scaune din lemn masiv, de asemenea cu prindere în pardoseală, pentru zona de luat masa, iar zona de relaxare, seva dota cu mobilier de stat tip bănci fixe. Construcția va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile.

La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră [alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie}, o toaleta ecologică și un sistem rastel pentru biciclete.

În momentul de față, zona studiată intră în proprietatea statului, aparținând domeniului public al Județului Alba, aflat în administrarea Consiliului Județean Alba, domeniul public al comunei Gârda de Sus și Scărișoara, aflat în administrarea Consiliilor locale. Folosința actuală a terenului studiat este de zonă cu drum județean DJ 750, drumuri comunale DC 264, drumuri forestiere, drum Gârda Seacă – Munună – sat Ghețar – DC260J, drum local amplasat pe teritoriul administrativ al comunei Horea.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

FOTO | Plt. Todea Adrian, de la ISU Alba, EROU în uniformă pentru două persoane care s-au răsturnat cu mașina în Arieș: Cum a reușit bărbatul să salveze două vieți aflate la un pas de înec

Ziarul Unirea

Publicat

în

Plt. Todea Adrian, de la ISU Alba, EROU în uniformă pentru două persoane care s-au răsturnat cu mașina în Arieș: Cum a reușit bărbatul să salveze două vieți aflate la un pas de înec Plt. Todea Adrian de la ISU Alba este salvatorul a două vieți care au fost la un pas de a fi […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea