// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Unde spune Guvernul că vor fi puse ”benzinăriile electrice” în România. Un punct de reîncărcare pentru mașinile electrice ar urma să fie și în Alba Iulia

Peste doar trei ani, în România ar trebui să fie cel puţin 1.000 de puncte de alimentare a maşinilor cu combustibili alternativi. Guvernul a elaborat o strategie în acest sens, care arată inclusiv unde ar putea fi amplasate viitoarele staţii de încărcare a maşinilor electrice dar şi câte astfel de staţii vor fi în fiecare oraş mare din ţară.

Guvernul urma să aprobe într-o ședință din această săptămână un proiect de Hotărâte pentru aprobarea “Strategiei privind Cadrul naţional de politică pentru dezvoltarea pieţei în ceea ce priveşte combustibilii alternativi în sectorul transporturilor şi pentru instalarea infrastructurii relevante în România şi pentru înfiinţarea Consiliului interministerial de coordonare pentru dezvoltarea pieţei pentru combustibili alternativi”.

Draftul documentului este încă din vara trecută în dezbatere publică, dar nu s-a discutat foarte mult despre el şi conţine prevederi destul de importante referitoare la viitoarea politică a României într-un domeniu care sigur se va dezvolta în viitor: amplasarea staţiilor de încărcare pentru maşinile electrice.

Numărul de ”benzinării electrice”  în fiecare oraș

Strategia estimează că, până la finalul anului 2020, în România vor fi amplasate circa 1.000 de puncte de reîncărcare/realimentare cu combustibili alternativi: energie electrică, în special, dar şi GNC-gaz natural comprimat. 166 dntre ele vor fi amplasate în oraşe, iar restul pe şosele, potrivit strategiei guvernamentale, care a stabilit şi densitatea acestor puncte, în funcţie de mărimea oraşelor. Iată estimarea, pentru fiecare oraş:

București:  50 puncte de reîncărcare cu energie electrică  şi 10 stații de realimentare cu GNC

Bacău, Brașov, Brăila, Galați, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Oradea, Ploiești, Timișoara, Baia Mare, Pitești: câte 5 puncte de reîncărcare cu energie electrică (total: 65 de puncte)  şi câte 1 stație de realimentare cu GNC (total: 13 stații)

Arad, Reșița, Drobeta Turnu-Severin, Deva, Zalău, Satu-Mare, Bistrița, Suceava, Botoșani, Piatra Neamț, Târgu Mureș, Vaslui, Miercurea Ciuc, Bacău, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Focșani, Râmnicu Vâlcea, Târgoviște, Buzău, Tulcea, Târgu Jiu, Slatina, Alexandria, Slobozia, Călărași, Giurgiu: 1 punct de reîncărcare cu energie electrică (total: 28 de puncte).

Desigur, nu vor lipsi stațiile de pe autostrăzi: Autostrada A2 București – Constanța, Autostrada A1 București – Pitești, Autostrada A1 Pitești – Sibiu, Autostrada A1 Sibiu – Deva, Autostrada A1 Deva – Margina, Autostrada A1 Margina – Nadlac, Autostrada A3 București – Ploiești, Autostrada A10 Sebeș – Turda, Autostrada A5 Cp. Turzii – Tg. Mureș, Autostrada A8 Tg. Mureș – Iași – Ungheni, Drumul Expres Ploiești – Bacău – Suceava – Siret, Drumul Expres București – Craiova, Drumul Expres București – Drobeta Tr. Severin, Drumul Euro Trans Timișoara – Moravița (SRB), Drumul Euro Trans București – Giurgiu (BG), Drumul Euro Trans Craiova – Calafat (BG), Drumul Euro Trans Drobeta Tr. Severin – Calafat (BG).

Maşinile 100% electrice sunt încă scumpe, mai ales pentru piaţa românească, lucru evidenţiat şi în strategie, dar, în viitor, pe măsura progresului tehnologic, preţurile vor scădea iar numărul de maşini electrice care vor circula pe străzile din România va creşte şi el, potrivit părerii unanime în acest sens a firmelor de consultanţă.

sursa:economica.net

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

2 Răspunsuri la Unde spune Guvernul că vor fi puse ”benzinăriile electrice” în România. Un punct de reîncărcare pentru mașinile electrice ar urma să fie și în Alba Iulia

  1. Ics 17.02.2018 la 23:49

    Prize pt încărcat masini electrice sunt si in parcarea de la asezamantul de bătrâni Sfântul Andrei din Bărăbant. Deci nu ar fi o premieră.

  2. apoliticul 18.02.2018 la 8:25

    Deja exista 3 tipuri de incarcatoare pentru masinile electrice si nu sant compatibile intre ele.Din pacate nu sa facut o standardizare si fiecare producator face cum vrea el.