Tronsonul de autostradă Deva-Oraștie (32,5 km), inaugurat oficial. Pentru Orăștie–Sibiu mai avem de așteptat minim 2 ani

centura autostrada SebesTronsonul de autostradă Deva-Oraștie de 32,5 de kilometri a fost inaugurat joi, 30 mai 2013, în prezența ministrului Marilor Proiecte de Interes National, Dan Șova, a reprezentanţilor Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) și ai firmelor constructoare.

Este vorba practic de lotul de autostradă cuprins între Simeria şi Gelmar (18 kilometri), cei 14 kilometri cuprinşi între Deva şi Simeria fiind daţi în folosinţă în decembrie anul trecut. Investiţia se ridică la peste 204 milioane de euro.

Realizată în principal cu fonduri europene, în baza memorandumului de finanțare între Comisia Europeană și Guvernul României, de asocierea Strabag AG – Strabag SRL si Straco Grup – noua autostradă are două benzi pe sens (adică patru benzi de circulație de câte 3,75 de metri lățime), două benzi de staționare de urgență de 2,50 metri și o zonă mediană de 3 metri lățime.

INFORMARE COVID-19

Tronsonul Deva – Orăștie (parte a Coridorului IV Paneuropean) va scăpa orașele Deva, Simeria și Orăștie de o bună parte a traficului infernal de pe DN7 și va ușura drumul spre Ungaria, prin vama Nădlac, cea mai tranzitată de pe frontiera de vest. Constructorul a ridicat 12 poduri și pasaje superioare, cu o deschidere minimă de 24 de metri, 72 de podețe și a amenajat zone de odihnă amplasate pe fiecare sens al autostrăzii. În plus, noua autostradă este prevăzută cu zone de odihnă pe fiecare sens al autostrăzii, la est de podul peste râul Orăștie.

Dan Șova a declarat din nou cu această ocazie că în anul 2013 vor fi inaugurați 142 de kilometri de autostradă.

În ceea ce privește tronsonul Orăștie – Sibiu, Dan Șova a declarat, ceea ce ziarul Unirea vă prezenta în premieră în urmă cu circa două luni, respectiv faptul că din cauza unor probleme neprevăzute, alunecări de teren la lotul 3, termenul de finalizare a lucrărilor a fost amânat pe perioadă nedeterminată, respectiv 18 luni de la data la care se rezolvă problemele tehnice.

“Avem, de exemplu, o problema foarte importanta pe Orastie – Sibiu, lotul 3, unde avem o alunecare de teren pe 6 kilometri. Sase kilometri de alunecare de teren. Din cauza unei solutii tehnice care a fost stabilita de la inceput – ca trebuia sa se faca tunel, oamenii nu au facut tunel si s-a crezut ca se poate face fara tunel -, uite ca s-a surpat terenul. Termenul pe care il avem este 18 luni de la data la care rezolvam aceasta problemă (…) La începutul proiectului, proiectantul a stabilit un pasaj subteran, un tunel, constructorul a optat să lucreze pe deasupra şi s-a prăbuşit dealul. Trebuie să găsim soluţia tehnică şi să vedem cine va suporta consecinţele”, a explicat ministrul Dan Șova.

Bogdan PRESECAN

Email:bogdanpresecan@yahoo.com
Tel: 0734.771.136

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...