Rămâi conectat

Ştirea zilei

Transportatorii somează Guvernul Ciucă: „Nu avem nevoie de explicaţii despre războiul din Ucraina, ci de intervenţii”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Transportatorii somează Guvernul Ciucă: „Nu avem nevoie de explicaţii despre războiul din Ucraina, ci de intervenţii”

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.), împreună cu ceilalţi membri UGIR, cerem Guvernului României măsuri concrete pentru susţinerea economiei, în perioada următoare. Nu avem nevoie de explicaţii despre războiul din Ucraina care va menţine preţurile energiei ridicate, ci de intervenţii în stoparea creşterii acestor preţuri. Altfel vom intra toţi în faliment, până la iarnă.

Constatăm că Executivul a avut la dispoziţie 6 luni pentru a elabora un plan de supravieţuire pentru această iarnă, dar la finalul verii ni se transmite că va trebui să ne descurcăm, cu zero măsuri împotriva falimentului de ţară. Înţelegem din această abordare că se doreşte exact acest rezultat: România stat eşuat (failed state). Am fost pregătiţi psihologic încă din 2019, exact de cei care acum sunt la putere, prin repetarea acestei sintagme. Acum ne îndreptăm exact spre această situaţie care presupune nu doar că vom muri de frig şi de foame, la propriu, ci şi că România s-ar putea dezintegra, pe regulile care trebuie să fie urmate de orice stat declarant falimentar (eşuat). Fie este preluată datoria suverană, cu garanţii pe toate activele statului, fie ţara se face bucăţi şi e preluată de vecini, pentru că statul eşuat nu se mai poate autoguverna.

Elit - Gustul Desăvârșit

Absolut toate acţiunile guvernelor din ultimii doi ani şi jumătate duc spre acest dezastru, iar războiul din Ucraina ne e prezentat ca o fatalitate, desi exact Guvernul ar putea face ceva pentru a nu se ajunge la falimentarea mediului privat, apoi a întregii Românii. Falimentele cauzate de scumpirea gazelor vor genera 19 milioane de consumatori vulnerabili. De fapt, nici măcar nu ştim câţi, pentru că actualul guvern nu a fost în stare să facă nici măcar un recensămât din care să aflăm câţi români mai sunt în ţară.

Împreună cu ceilalţi membri UGIR, vom lansa o petiţie pentru a cere protecţie din partea statului. Vom cere încă o dată şi demiterea preşedintelui Cosiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, care ne-a mai explicat încă o dată că scumpirea energiei se reflectă prea repede în preţurile pentru consumatori, dar nu se poate interveni pe această piaţă. Firmele care fac producţie sau oferă servicii de tipul transportului sau al reparaţiilor auto sunt tot consumatori de energie, iar vulnerabilitatea ar trebui privită şi din perspectiva distrugerii economiei.

„Din nou ne explică Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, cum că se vede prea repede creşterea preţului energiei la consumatorul final, iar Guvernul va lua măsuri pentru consumatorii vulnerabili, dar statul nu poate să intervină pentru scăderea preţurilor nejustificate. Nu se întreabă câţi consumatori vulnerabili vor genera falimentele în lanţ din mediul privat, dacă vom fi în imposibilitate de a menţine producţia şi serviciile. La privaţii care aduc bani la bugetul de stat, nu se gândeşte nimeni.

Noi nu muncim online sau de acasă în fabrici, în transporturi sau în service-uri auto. Sper că nu-şi imaginează nici domnul Chiriţoiu, nici membrii Guvernului, că noi vom ţine oamenii în frig, eventual să stea la zero grade să repare maşini, la iarnă. Nu poate face nimeni aşa ceva. Noi cerem soluţii concrete, nu explicaţii de genul celor date de preşedintele Consiliului Concurenţei, cum că vor rămâne foarte scumpe gazele, deci şi electricitatea produsă pe baza lor, cât timp va fi război în Ucraina.

Guvernul ar fi trebuit să găsească deja soluţii pentru a nu distruge economia României. Vedem că au anunţat creşterea salariilor bugetarilor, dar pe privaţi nu-i întreabă nimeni dacă mai pot ţine firmele deschise la iarnă, în condiţiile deja anunţate, deci nu înţelegem ce calcule financiare şi-au făcut ei, dacă noi intrăm toţi în faliment. De unde vor lua banii pentru creşterile salariale la stat?

Prăbuşirea economiei ar fi o reacţie în lanţ, dacă nu se va lua nicio măsură de protecţie pentru firmele care fac producţie şi oferă servicii bazate pe consum mare de energie. Economia de energie de care vorbesc politicienii sau reprezentanţii instituţiilor statului, arată fie că ei efectiv nu înţeleg realitatea, fie că vor să ne bage pe toţi în faliment. De exemplu, la un service auto e nevoie şi de sudură,de lumina,de incalzire, iar pentru a face economie de energie electrică ar însemna să nu mai folosim aparatele de sudură,sa stam pe intuneric in frig. Le dăm o veste proastă membrilor guvernului: fierul nu se poate lipi cu scoci! Nici şoferii nu pot lucra online, de acasă!

Transportatorii rutieri nici măcar nu au primit vreun ajutor în timpul pandemiei, deşi le-a fost blocată şi lor activitatea, pentru o lungă perioadă. Acum suntem puşi în faţa unor scumpiri fără precedent la carburant, pe care Consiliul Concurenţei le ignoră, deşi preţul barilului de petrol a scăzut cu mult faţă de perioada exploziei iniţiale a preţurilor carburanţilor.

Consiliul Concurenţei ignoră în continuare şi menţinerea preţurilor ridicate la poliţele RCA, absolut nejustifiată, în timp ce asiguratorii nici măcar nu plătesc despăgubirile. Am cerut în mai multe rânduri Consiliului Concurenţei să verifice constituirea de carteluri în ambele sectoare de activitate în care preţurile sunt menţinute artificial la un nivel ridiact, dar instituţia a declarat că nu poate interveni în niciun fel, cum nu o poate face nici pe piaţa energiei.

„Solicităm controale de fond la toţi asiguratorii. În ultimii 30 de ani, nici o firmă de asigurări nu a avut control de la ANAF. Transportatorii de marfa si persoane , şcolile de şoferi, service-urile auto,toate activităţile noastre conexe aduc anual 18% din PIB, în timp ce asiguratorii care încasează miliarde de euro anual, aduc mai puţin de 2% din PIB, în fiecare an”, mai spune Vasile Ştefănescu.

Amintim şi dificultăţile pe care le întâmpină păgubiţii societăţii City Insurance din partea Fondului de Garantare a Asiguraţilor (FGA) pentru obţinerea despăgubirilor în cazul proceselor câştigate în instantă, dar pe care FGA refuză să le pună în aplicare, motivând lipsa cadrului legal. De peste 3 ani, şoferii nevinovaţi de producerea unui accident de circulaţie, care ar fi trebuit despăgubiţi, în baza poliţelor RCA emise de City Insurance, nu îşi primesc banii. Acest asigurator, sub supravegherea ASF, a refuzat să achite despăgubirile conform legii. Păgubiţii RCA au reclamat la ASF refuzul City Insurance de a face plata despăgubirii conform legii.

ASF i-a trimis pe păgubiţii RCA ai City Insurance să îşi caute dreptatea în instanţele de judecată, iar zeci de mii de români, crezând în buna credinţă a vicepreşedintelui ASF, Cristian Roşu – responsabilul pentru sectorul de asigurări, i-au urmat indicaţiile şi au început acţiuni în instanţă, faţă de City Insurance, societatea înregistrând zeci de mii de litigii pentru neplata despăgubirilor conform legii RCA. După 2-3 ani de luptă în instanţele de judecată, păgubiţii au câştigat drepturile care li se cuvin, dar, între timp, City Insurance a intrat în faliment. Păgubiţii au depus la FGA noi cereri de plată, conform deciziilor instanţelor de judecată, iar această instituţie a refuzat plata drepturilor câştigate în instanţă. Nu răspunde nimeni nici pentru aceasta escrocherie financiară.

Cerem urgent soluţii concrete din partea Guvernului României, pentru a evita dezastrul economic anunţat pentru această toamnă şi iarnă!


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

Modernizarea a patru străzi din Municipiul Sebeș: Licitația de peste 10 MILIOANE de lei, lansată în SEAP

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Modernizarea a patru străzi din Municipiul Sebeș: Licitația de peste 10 MILIOANE de lei, lansată în SEAP

Primăria Municipiului Sebeș a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru lucrări de construcții pentru obiectivul „Modernizare străzi Aurel Vlaicu, 8 Martie, Fântâna de Aur, Sticlalilor”. Valoarea totală estimată este de 10.216.020,40 de lei.

Străzile Aurel Vlaicu, 8 Martie, Fântâna de Aur, Sticlarilor din Municipiul Sebeş prezintă următoarele deficienţe:

Elit - Gustul Desăvârșit
  • lipsa sistemului rutier cu îmbrăcăminte modernă, străzile în situaţia actuală în perioadele umede fiind greu accesibile, producând şi poluare fonică mai mare;
  • lipsa trotuarelor amenajate care să permită separarea traficului auto de cel pietonal, în condiţiile actuale atât pietonii cât şi şoferii (toţi participanţii la trafic) sunt supuşi riscurilor de accidente, circulaţia pietonală se desfăşoară predominant pe acostamente sau carosabil;
  • lipsa semnalizării rutiere, circulaţia auto la ora actuală făcându-se după prioritatea dreapta în intersecţii, dar de cele mai multe ori nu este respectată;
  • lipsa trecerilor de pietoni, fiecare traverseaza strada pe unde vrea;
  • lipsa locurilor de parcare, autoturismele sunt parcate pe acostamente sau carosabil;
  • lipsa rigolelor amenajate, la ora actuală în proporţie de 95%, rigolele sunt din pământ, iarpe unele porţiuni lipsesc, apele pluviale nu pot fi colectate şi evacuate rapid de pecarosabil, iar în perioadele umede creşte astfel risul accidentelor;
  • podeţe de acces la proprietăţi amenajate de fiecare în aparte care dau un aspect urbanistic,foarte inestetic
  • lipsa utilităţilor pe anumite porţiuni (apa, canal) sau subdimensionarea lor;
  • intersecţiile cu străzile adiacente sunt neamenajate;
  • zonele verzi sunt neîntreţinute;

În baza celor constatate mai sus se observa o inechitate a locuitorilor de pe aceste străzi faţăde ceilalţi locuitori ai municipiului privind accesul la utilităţi (apa,canal, căi de acces).

Situaţia propusă:

Atingerea indicatorilor ţintă 24630mp suprafata reabilitată, precum şi sistemele de apa şicanal pe circa 1978ml.

Investiţiile de mediu reprezintă o contribuţie importantă la rezolvarea problemeloreconomice şi sociale în România: la protecţia sănătăţii, îmbunătăţirea calităţii vieţii şi stimulareadezvoltării economice. Pentru a contribui la dezvoltarea regiunilor, România trebuie să facăinvestiţii semnificative în infrastructura de mediu, în special în sectoarele apă, drumuri, deşeuri şi calitatea aerului.

Obiectul acestei investiţii îlconstituie îmbunătăţirea infrastructurii rutiere prinmodernizarea acestor străzi.

Pe lângă problemele arătate mai sus alte argumentele mai elocvente în favoarea realizăriimodernizării acestor străzi care, demonstrează cu prisosinţă necesitatea modernizării sunt:

  • asigurarea siguranţei circulaţiei auto şi pietonale, atât pe timp uscat cât şi pe timp umedşi răcoros;
  • înlăturarea disconfortul produs de situaţia actuală a carosabilului cu numeroasedenivelări, gropi şi ogaşe prosuse de apa care se scruge pe carosabil;
  • stimularea unor activităţi economice, turistice sau productive ce duc la ridicareastandardului material şi spiritual al locuitorilor, care să conducă la stabilizarea populaţieiîn această zonă, cu toate consecinţele benefice ale acesteia;
  • ameliorarea calităţii mediului şi diminuarea surselor de poluare, prin realizarea uneisuprafeţe netede de rulare care reduce poluarea sonoră şi poluarea aerului;
  • ameliorarea condiţiilor igienico-sanitare ale locuitorilor eliminând praful şi noroaieledatorită străzilor neasfaltate;
  • să fie puse bazele de infrastructură pentru dezvoltarea turismului.

Pentru o mai bună gestionare a proiectului străzile care fac obiectul prezentului proiect au fost împărţite în trei obiecte după cum urmează:

Obiectul 1. Reabilitare reţele de alimentare cu apă

1. 1.Reabilitare reţea de apă strada Aurel Vlaicu

– Lungime totală proiectată de reabilitare a reţelei şi branşamente 942 ml.

– Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 400 ( lungime =160 ml.), 250 mm(lungime =296ml) si 110 mm (lungime =255 ml).

– Branşamente de apă .

– Căminele de vane.

– Hidranţii de incendiu supraterani conform NP133/2013

1.2.Extindere reţea de apa strada Sticlarilor

– Lungimea totală proiectată de reabilitare a reţelei de apăşi branşamente este de 404 m.

– Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 110 mm (lungime =250 ml.)

– Branşamente de apă

– Căminele de vane.

– Hidranţii de incendiu supraterani propuşi conform NP133/2013 Extindere reţea de apă strada 8 Martie

– Lungimea totală proiectată de reabilitare a reţelei de apăşi branşamente este de 631 m.

– Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 110 mm (lungime =323 ml)

– Branşamente de apă

– Căminele de vane

– Hidranţii de incendiu supraterani propuşi conform NP133/2013

1.3.Extindere reţea de apă strada Fântâna de Aur

– Lungimea totală proiectată de reabilitare a reţelei de apăşi branşamente este de 291 m.

– Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 110 mm (lungime =172 ml)

– Branşamente de apă

– Căminele de vane

– Hidranţii de incendiu supraterani propuşi conform NP133/2013 Obiectul 2. Extindere reţele de canalizare menajeră

2.1. Extindere reţea canalizare menajeră strada Aurel Vlaicu

– Lungimea proiectată pentru extinderea reţelei de canalizare menajerăşi reabilitare racorduri este de 121 m.

– Extinderea reţelei de canalizare cu conducte din PVC- KG cu Dn = 250 mm (lungime =64 ml);

– Racordurilor de canalizare realizate cu conducte din PVC- KG cu Dn 16 0 mm

– Căminele de vizitare din beton cu ramă şi capace compozite, de tip carosabile.

2.2. Extindere reţea canalizare menajeră strada Sticlarilor

– Lungimea proiectată pentru extinderea reţelei de canalizare menajerăşi reabilitare racorduri este de 380.50 m.

– Extinderea reţelei de canalizare cu conducte din PVC- KG cu Dn = 250 mm (lungime = 226.5 ml).

– Racordurilor de canalizare realizate cu conducte din PVC- KG cu Dn 16 0 mm

– Căminele de vizitare din beton cu ramă şi capace compozite, de tip carosabile

2.3. Extindere reţea de canalizare menajeră strada 8 Martie

– Lungimea proiectată pentru extinderea reţelei de canalizare menajera şi reabilitare racorduri este de 638.5 m.

– Extinderea reţelei de canalizare cu conducte din PVC- KG cu Dn = 250 mm (lungime =303 ml).

– Racordurilor de canalizare realizate cu conducte din PVC- KG cu Dn 16 0 mm

– Căminele de vizitare din beton cu ramă şi capace compozite, de tip carosabile

Obiectul 3. Modernizare străzi

3.1. Modernizare strada Aurel Vlaicu

-lungimea străzii =circa765,00 m,

– lăţimea părţii carosabile l= 7,00 m,

– lăţime trotuare = 1,00 m;

– lăţime zone verzi existente care se pastrează= variabilă, min. 1,0 m

– lungime canal beton = 615,00 m;

– îngropare reţea gaz 3 puncte = 24 m

– îmbrăcăminte din beton asfaltic

3.2. Modernizare strada 8 Martie

– lungimea străzii =circa635,00 m; din care tronson 1 = 410 m, tronson 2 = 110 m, tronson 3 = 115 m

– lăţimea părţii Shared space carosabile: 2m+2m si variabil pavele 8cm.

3.3. Modernizare strada Fântâna de Aur Strada de cat IV

– lungimea străzii =313,00 m;

– lăţimea părţii carosabile = 6.00 m;

– lăţime trotuare = 1,00 m

3.4. Modernizare strada Sticlarilor Strada de cat IV

– lungimea străzii = 265 m; din care tronson 1 – 146 m şi tronson 2 – 119 m

– lăţimea părţii carosabile tronson 1 = 6,00 m;

– lăţimea părţii Shared space carosabile tronson 2: 2m+2m şi variabil pavele 8cm

Realizarea investiţiei conduce la crearea unei infrastructuri adecvate ce va deservii populaţia din zona, crează premiza dezvoltării turistice a zonei şi automat creşterea nivelului de trăi a populaţiei, reducându-se riscul depopulării zonelor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Care este situația barajului de la Lacul de acumulare Tăul Mare, după 24 de ore de la semnalarea avariei. Cât a scăzut cota apei

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Care este situația barajului de la Lacul de acumulare Tăul Mare, după 24 de ore de la semnalarea avariei. Cât a scăzut cota apei

La această oră se intervine cu 3 motopompe de mare capacitate pentru deversarea apei din lacul de acumulare, 1 motopompă fiind pregatită să intervină, iar 2 motopompe vor interveni la nevoie pentru evacuarea apei din zona îngustă a albiei pe raza localității Roșia Montană, zona locuită.

Cota apei în lacul de acumulare a scăzut cu 40 centimetri, dintr-un total de 5 metri, cât este obiectivul autorităților pentru ca riscul să fie acceptabil și populația s-ar putea întoarce în casele lor.

Elit - Gustul Desăvârșit

În gospodăriile din zona care ar putea fi în pericol de a fi inundată, locuiesc un total de 268 persoane, din care 126 s-au autoevacuat, 137 au refuzat evacuarea si 5 persoane au fost evacuate în spații puse la dispoziție de autorităţile publice, internatul școlar de la liceul din Abrud.

Forțe și mijloace angrenate la acest moment:

ISU Alba: 25 militari, 2 camioane cu 2 motopompe, 2 microbuze, 1 autoturisme, 1 autospeciale de interventie;

Pentru gestionarea situației, ISU Alba a alertat întregul personal operativ:

ISU BH – 2 militari, 1 camion, 1 motopompă;
ISU MS – 3 militari, 1 camion, 1 motopompă;
ISU HD – 3 militari, 1 camion, 1 motopompă;
ISU CJ – 3 militari, 1 camion, 1 motopompă;
IJJ Alba – 4 jandarmi cu 2 auto;
IPJ Alba – 4 politisti cu 2 auto;
SGA – 2 persoane cu 2 auto.

Totodată, au fost constituite 4 echipe mixte, din partea ISU, IPJ și IJJ, în vederea informării populației privind evacuarea acestora.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Ajutorul de încălzire 2022: Care sunt condițiile pentru românii care vor să beneficieze de ajutorul de la stat și care este valoarea

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Ajutorul de încălzire 2022: Care sunt condițiile pentru românii care vor să beneficieze de ajutorul de la stat și care este valoarea

Românii mai au la dispoziție doar câteva zile pentru a depune actele necesare pentru a beneficia de ajutorul de încălzire oferit de către stat.

Începând cu data de 1 noiembrie 2021, ajutorul lunar pentru încălzirea locuinței pentru sezonul rece 2022-2023 se oferă conform prevederilor Legii consumatorului vulnerabil. Cei care vor să beneficieze de sprijinul oferit de stat la iarnă trebuie să depună o cerere și declarație pe propria răspundere privind componența familiei, veniturile sale și sistemul de încălzire utilizat.

Elit - Gustul Desăvârșit
Anunţ de ultimă oră pentru români, până când mai pot depune actele pentru a beneficia de sprijinul de la stat

Toţi cei care vor să beneficieze de ajutorul lunar pentru încălzirea locuinței între 1 noiembrie 2022 și 31 martie 2023, trebuie să depună cererile și declarațiile pe propria răspundere până la data de 15 octombrie 2022.

Acestea se depun individual sau prin asociațiile de proprietari, ascociațiile de locatari sau la primăria din orașul, satul sau comuna în care aveți domiciliul.

Stabilirea dreptului pentru primirea ajutorului pentru încălzirea locuinței se face prin dispoziția primarului orașului, satului sau comunei în care locuiți:

– începând cu luna depunerii cererii, pentru cei care au depus documentele până în a 20 zi a acelei luni;

– începând cu luna următoare, pentru cei care au depus documentele după a 20 zi a lunii în care ați depus cererea;

– începând cu luna depunerii cererii, pentru cei al căror drept de ajutor social este stabilit începând cu acea lună, indiferent de data la care au depus cererea;

Cine sunt românii care pot beneficia de ajutorul oferit de stat în sezonul rece

Cei care pot beneficia de ajutorul oferit de stat în sezonul rece sunt familiile cu venituri nete lunare mai mici de 1.386 de lei pe cap de membru de familie sau persoanele singure care câștigă lunar până în 2.053 de lei.

Ajutorul se acordă pentru un singur sistem utilizat la încălzirea locuinței, declarat de persoana singură, respectiv de un membru al familiei, care are capacitate deplină de exercițiu al drepturilor civile.

În funcție de sistemul de încălzire al locuinței dumneavoastră, categoriile de ajutoare pentru încălzire sunt:

– ajutor pentru încălzirea locuinței cu energie termică în sistem centralizat;

– ajutor pentru gaze naturale;

– ajutor pentru energie electrică;

– ajutor pentru combustibili solizi și/ sau petrolieri.

Valoarea de referință luată în calcul la stabilirea ajutorului pentru încălzire locuinței, în funcție de sistemul de încălzire utilizat, nu poate fi mai mică de:

250 lei/ lună, pentru gaze naturale;

500 lei/ lună, pentru energie electrică;

320 lei/ lună, pentru combustibili solizi și/ sau petrolieri.

Ajutorul pentru încălzirea locuinței în sezonul rece se plătește diferențiat în funcție de venitul mediu lunar al familiei sau al persoanei singure:

– în proporție de 100% din valoarea de referință, dar nu mai mult decât consumul facturat, dacă venitul mediu net lunar este până în 200 lei pe cap de membru de familie/persoana singură;

– în proporție de 90%, pentru persoanele cu un venit lunar net cuprins între 200,1 lei și 320 lei;

– în proporție de 80%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 320,1 lei și 440 lei;

– în proporție de 70%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 440,1 lei și 560 lei;

– în proporție de 60%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 560,1 lei și 680 lei;

– în proporție de 50%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 680,1 lei și 920 lei;

– în proporție de 40%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 920,1 lei și 1.040 lei;

– în proporție de 30%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 1.040,1 lei și 1.160 lei;

– în proporție de 20%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 1.160,1 lei și 1.280 lei;

– în proporție de 10%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 1.280,1 lei și 1.386 lei pe cap de membru de familie sau 2.053 de lei pentru o persoană singură;


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea