Rămâi conectat

Politică Administrație

Teme de interes pentru primarii din județul Alba, prezentate de reprezentanții instituțiilor deconcentrate la întâlnirile organizate de Instituția Prefectului

Publicat

în

Instituția Prefectului Alba a organizat, în perioada 26 aprilie – 3 mai 2017, întâlniri de lucru cu primarii și secretarii unităților administrativ – teritoriale din județ, la reuniuni participând și directorii de servicii deconcentrate care au expus teme de interes pentru edili. Întâlnirile s-au organizat din inițiativa prefectului Dănuț Hălălai și a subprefectului Monica Popescu și au avut loc la sediul Instituției Prefectului Alba, cât și la sediile primăriilor Câmpeni, Blaj și Aiud.  

În cadrul întâlnirilor, Instituția Prefectului Alba a organizat dezbateri privind redactarea și adoptarea actelor administrative şi comunicarea acestora către prefect precum și cele referitoare la verificarea legalității acestora. Totodată, s-au organizat dezbateri referitoare la aplicarea actelor normative din domeniul restituirii proprietăților funciare, în special: situația cererilor nesoluționate și a necesarului de teren pentru finalizarea aplicării legilor fondului funciar și stadiul punerilor în posesie și a întocmirii documentațiilor necesare emiterii titlurilor de proprietate pentru cererile nesoluționate care au ca termen final 31 decembrie 2017.

De asemenea, temele de interes pentru edili, prezentate de reprezentanții instituțiilor deconcentrate din județ, au fost:

Electrica Furnizare Discount

Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Alba:

  • Recuperarea sumelor încasate necuvenit cu titlu de ajutor pentru încălzirea locuinţei, acordate în baza Oug 70/2011 privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece;
  • Prezentarea modificărilor prevăzute de OUG 93 /2016 pentru reglementarea unor măsuri de simplificare a acordării unor beneficii de asistenţă socială, precum şi pentru stabilirea unor măsuri bugetare pentru acestea în anul 2016, respectiv transmiterea la termenele prevăzute de lege a situaţiilor cu beneficiarii ajutorului social, persoane apte de muncă , pentru a fi comunicate ulterior celorlateinstituţii implicate, respectiv ITM şi AJOFM;
  • Prezentarea programului PATRIVEM prin care instituţiile implicate în acordarea anumitor tipuri de beneficii sociale, pot verifica veridicitatea datelor declarate de către beneficiari, pentru a preveni acordarea plăţilor necuvenite;
  • Informare cu privire la modificările legislative referitoare la acordarea venitului minim garantat, acordat în baza Legii 416/2001 şialocaţia pentru susţinerea familiei, acordată în baza Legii 272/2010, respectiv normele metodologice republicate ca urmare a modificărilor prevăzute de OUG 93 /2016 entru reglementarea unor măsuri de simplificare a acordării unor beneficii de asistenţă socială, precum şi pentru stabilirea unor măsuri bugetare pentru acestea în anul 2016.

Direcția de Sănătate Publică Alba:

  • Strategia Județeană de Sănătate 2017 – 2020: Județul Alba este al doilea județ din România care are o strategie de sănătate, aceasta aflându-se în prezent într-un proces de dezbatere publică, urmând să fie supusă aprobării în ședință de Consiliu Județean. DSP a prezentat în linii mari documentul, care se regăsește și pe site-ul instituției și a solicitat propuneri reprezentanților UAT pentru îmbunătățirea asistenței medicale;
  • Asistența medicală comunitară: Au fost dezbătute aspecte privind activitatea asistenților medicali comunitari, aceștia fiind angajați ai primăriilor dar fiind plătiți din sume de la Ministerul Sănătății prin DSP Alba. Au fost dezbătute aspecte privind îmbunătățirea și eficientizarea activității acestora precum și suplimentarea numărului de posturi unde este necesar;
  • Diverse: La acest capitol s-au discutat aspecte privind acoperirea vaccinală la nivelul comunităților din județul Alba precum și metode de creștere a procentului de copii vaccinați, aspecte legate de îmbunătățirea asistenței medicale școlare, precum și o analiză a surselor publice de apă – izvoare, fântâni etc. – pentru eficientizarea auditului pe care DSP este abilitată să îl facă la nivelul acestora.

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură:

  • Toate masurile de finanțare a fermierilor – documente necesare, condiții, termene de depunere și un eventual eșantion de fermieri care ar putea accesa finanțarea, dacă dispunem de informațiile necesare în baza de date;
  • Programarea fermierilor pentru depunerea cererilor unice de plata pe suprafață, în vederea fluidizării eliberării adeverințelor de la registrul agricol și implicit a respectării termenelor de depunere la APIA a cererii (intervalul 01.03.-15.05 a fiecărui an);
  • Tabel nominal cu grupului de fermieri pentru controale în teren de tip teledetecție;
  • Tabel nominal cu fermierii notificați pentru depunerea unor documente suplimentare necesare dosarului de finanțare – în situația in care numărul acestora este mai mare;
  • Întâlniri cu fermierii aferenți UTA-urilor respective, în situația în care condițiile de finanțare se modifica major;
  • Condiții de finanțare a pășunilor comunale.

Agenţia pentru FinanţareaInvestiţiilor Rurale:

AFIR a anunțat lansarea în perioada 3 mai – 31 iulie 2017 a primei sesiuni din 2017 de depunere a cererilor de finanțare pentru submăsura 4.1, 4.1A, 6.1, 6.2, 6.3, 6.4, 9.1, 9.1A din PNDR2014 – 2020 și în perioada 3 mai – 31 octombrie 2017 a primei sesiuni de depunere a cererilor de finanțare pentru schema de minimis aferentă schemei de ajutor de stat GBER pentru submăsura 4.2.

S-au comunicat și sumele alocate, a fiecărei submăsuri și pragurile de calitate.

Inspectoratul Școlar Județean Alba:

  • Modul de asigurare cu pază sau alte mijloace de protecție antiefracție a unităților de învățământ preuniversitar de pe raza județului Alba;
  • Ordinul MTS nr. 325/2017 pentru aprobarea metodologiei pentru organizarea taberelor cu caracter social pentru elevi pe perioada vacanțelor școlare și a metodologiei privind organizarea  taberelor pentru preșcolarii, elevii și studenții cu handicap împreună cu asistenții personali și asistenții personali profesioniști;
  • Situația autorizaților sanitare și a avizelor PSI la nivelul unităților școlare din județul Alba;
  • Acordarea tichetelor educaționale în învățământul preșcolar;
  • Aprobarea procedurii de monitorizare a copiilor a căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate;
  • Protecția și promovarea drepturilor copilului;
  • Situația microbuzelor școlare la nivelul unităților de învățământ din județul Alba;
  • Lista unităților de învățământ preuniversitar pentru care unitatea administrativ-teritorială a solicitat finanțare în vederea efectuării unor lucrări de ”realizare/extindere/reabilitare/modernizare/dotare” județul Alba.

Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară:

  • Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) ALBA a primit de la Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) bugetul aprobat pentru finanțarea lucrărilor de înregistrare sistematică la nivel de sector cadastral. Astfel, primăriile pot încheia, în această lună, contracte de finanțare cu OCPI ALBA pentru realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică;
  • În cadrul Programului național de cadastru și carte funciară 2015 – 2023 (PNCCF) unitățile administrativ-teritoriale (UAT) primesc în acest an, pentru realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică, suma de 150.000 de lei/UAT, față de 135.000 de lei/UAT, în 2016. Totodată, potrivit modificărilor aduse Legii nr. 7/1996 a cadastrului și a publicității imobiliare, începând cu anul 2017, bugetele sunt multianuale, ceea ce înseamnă că primăriile nu pierd fondurile alocate dacă nu finalizează lucrările până la sfârșitul anului;
  • Contractele de finanțare între OCPI ALBA și UAT-uri vor fi încheiate la sfârșitul lunii mai 2017.
  • După semnarea contractelor de finanțare, UAT-urile vor încheia contracte de achiziție a serviciilor de înregistrare sistematică;
  • Procedura de achiziție a serviciilor de înregistrare sistematică va fi derulată de UAT-uri, iar transferul fondurilor către primării va fi efectuat după deschiderea cărților funciare aferente imobilelor recepționate;
  • În prezent, situația lucrărilor de înregistrare sistematică în județul ALBA este următoarea;
  • Lucrări finalizate la nivel de UAT: Vințu de Jos, Horea;
  • Lucrări finalizate la nivel de sector cadastral: UAT-uri finalizate în 2016: Blandiana, Cugir, Cut, Săliștea, Șibot, Cricău, Galda de Jos, Cergău, Jidvei, Pianu;
  • UAT-uri parțial finalizate în 2016: Alba Iulia, Doștat, Sîncel, cuprinzând un total de 46 de sectoare, 6780 imobile, suma plătită fiind 375834 lei;
  • UAT-uri finalizate în 2017 Rimetea, Sâncel, Teiuș, Vidra, cuprinzând un total de 10 sectoare, 1514 imobile, suma plătită fiind 88200 lei;
  • Lucrări în derulare la nivel de UAT: Poiana Vadului, Daia Romană, Șpring, Sîntimbru, Ciugud;
  • Lucrări în derulare la nivel de sector cadastral: 36 de lucrări: Aiud, Alba Iulia, Arieșeni, Avram Iancu, Baia de Arieș, Berghin, Bistra, Blaj, Bucerdea Granoasă, Bucium, Calnic, Cenede, Cetatea de Baltă, Ciuruleasa, Crăciunelul de Jos, Doștat, Fărău, Garda de Sus, Hopîrta, Livezile, Lopadea Nouă, Lupșa, Meteș, Mirăslău, Mogoș, Noșlac, Ohaba, Rădești, Roșia montană, Săsciori, Scăroșoara, Sohodol, Stremț, Unirea, valea Lungă, cu un total de 84 de sectoare, 17252 imobile, suma plătibilă fiind de 1037760 lei;
  • Programul național de cadastru și carte funciară 2015-2023 are ca obiectiv principal înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri și apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară. PNCCF este finanțat din veniturile proprii ale ANCPI în sumă de 4.050.885 mii lei (aproximativ 900 mil. euro), din fonduri externe nerambursabile obținute prin Programul Operațional Regional 2014-2020, în cuantum de 1.408.010 mii lei (aproximativ 312 mil. euro);
  • De asemenea, în cadrul PNCCF lucrările de înregistrare sistematică pot fi finanțate din bugetele locale ale UAT-urilor.

Direcția pentru Agricultură Alba:

  • Având în vedere prevederile ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 34 2013(actualizată) privind organizarea,administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea<LLNK 11991 18 11 201   0 34> 18/1991;
  • Gestionarea pajiştilor se stabileşte prin amenajamente pastorale;
  • Consiliile locale au obligaţia să elaboreze şi să aprobe amenajamentul pastoral, valabil pentru toate pajiştile aflate pe unitatea administrativ-teritorială;
  • Unităţile administrativ-teritoriale, prin primari, în conformitate cu hotărârile consiliilor locale, au obligaţia de a include în cadrul documentaţiei de concesiune sau închiriere a pajiştilor permanente amenajamentul pastoral şi condiţii speciale de îndeplinire a contractului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
  • În vederea accesării fondurilor europene aferente plăţilor pe suprafaţă, începând cu anul 2018, este obligatorie aplicarea amenajamentului pastoral;
  • Fondurile necesare pentru realizarea amenajamentelor pastorale ale suprafeţelor de pajişti permanente se asigură din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
Publicitate

Politică Administrație

Soarta țării se decide prin SMS: Membrii PSD întrebați prin mesaje dacă doresc guvernare alături de PNL. Reprezentanți din ALBA confirmă „demersul”

Publicat

în

Soarta țării se decide prin SMS: Membrii PSD întrebați prin mesaje dacă doresc guvernare alături de PNL. Reprezentanți din ALBA confirmă „demersul”

Situația în PSD este neclară după desemnarea generalului (r) Nicolae Ciucă drept candidat pentru funcția de prim-ministru. Mai mulți social-democrați din țară au primit mesaje în care erau întrebați dacă și-ar dori ca PSD să intre la guvernare alături de PNL.

„Credeți că PSD ar trebui să formeze un guvern împreună cu PNL, cu premier Nicolae Ciucă?

Electrica Furnizare Discount

1 – da

2 – nu

3 – nu știu

(răspunde cu 1, 2 sau 3)”, este sms-ul primit de unii membri ai PSD.”

Senatorul PSD de Alba, Călin Matieș, a confirmat pentru ziarulunirea.ro informația. Astfel, acesta, împreună cu mai mulți membrii ai partidului, ar fi fost consultați prin intermediul acestui sondaj prin telefon.

Nu este clar la acest moment dacă este vorba despre un demers la nivel național sau doar unele filiale județene au ales să își consulte liderii locali în acest fel.

Marcel Ciolacu, președintele PSD, a declarat joi că social-democrații nu susțin un guvern minoritar condus de Nicolae Ciucă și nici nu renunță la ideea anticipatelor, însă acestea nu se pot ține în acest moment. Totuși, Ciolacu nu a exclus discuții cu Ciucă pentru un guvern de largă majoritate parlamentară.

Vasile Dîncu, preşedintele Consiliului Naţional al PSD, şi Dumitru Buzatu, preşedintele Consiliului Judeţean Vaslui, au cerut în şedinţa Biroului Permanent al partidului ca PSD să nu voteze un guvern minoritar PNL-UDMR indiferent de numele premierului.

Citește mai mult

Politică Administrație

Comunicat de presă| Europarlamentarul Victor Negrescu a solicitat, în plenul Parlamentului European, intervenția Uniunii Europene în România pentru a gestiona criza medicală

Publicat

în

Europarlamentarul Victor Negrescu a luat cuvântul în plenul Parlamentului European pentru a prezenta situația medicală dezastruoasă din România și a solicitat Uniunii Europene să intervină pentru a ajuta țara noastră în a gestiona criza medicală.

“Pandemia nu a trecut. Mai sunt multe state membre care întâmpină probleme în a gestiona criza din domeniul sănătății. De aceea, acest subiect trebuie să fie primordial pe agenda Consiliului European.

În România, din cauza incompetenței partidelor de dreapta, avem astăzi peste 500 de decese pe zi. La fiecare 2 minute moare o persoană, iar acest lucru riscă să readucă întreaga Europă în zona roșie.

Electrica Furnizare Discount

Uniunea Europeană trebuie să intervină. Nu poate să lase lucrurile la voia întâmplării, mai ales că executivul din România a ratat atât campania de vaccinare cât și achiziția de teste din bani europeni”, a precizat eurodeputatul Victor Negrescu.

Europarlamentarul român a solicitat o decizie în cadrul Consiliului European privind criza prețurilor din domeniul energiei și o implicare mai amplă în gestionarea efectelor negative generate de pandemie.

“Efectele negative ale pandemiei asupra economiei și societății sunt doar la început. Consiliul trebuie să fie mai activ în a reacționa. Este valabil și pentru criza prețurilor din domeniul energiei.

Profiturile cresc, iar populația europeană sărăcește. Dincolo de cinismul unor lideri politici, este nevoie de măsuri active și de acțiuni europene care să ofere soluții la provocările și greutățile întâmpinate de cetățeni. Mă aștept de la Consiliul European viitor să vină cu soluții și decizii clare. Indecizia costă vieți”, a adăugat europarlamentarul social democrat, Victor Negrescu.

Citește mai mult

Politică Administrație

Dezbatere publică la Alba Iulia privind investiţiile private şi publice în domeniul urbanismului şi construcţiilor și elaborarea sau revizuirea documentațiilor de Urbanism și Amenajarea teritoriului

Publicat

în

Dezbatere publică la Alba Iulia privind investiţiile private şi publice în domeniul urbanismului şi construcţiilor și elaborarea sau revizuirea documentațiilor de Urbanism și Amenajarea teritoriului

În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Primăria Municipiului Alba Iulia organizează în data de 26.10.2021, ora 15.00, în sala de ședințe a Direcției Programe, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, Strada Bucovinei, nr. 6, dezbatere publică referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea REGULAMENTULUI LOCAL privind investiţiile private şi publice în domeniul urbanismului şi construcţiilor în Municipiul Alba Iulia.

Proiectul de hotărâre și anexele aferente au fost afișate atât pe site-ul autorității publice, www.apulum.ro, la secțiunea Consultare publică cât și la avizierul acesteia.

Modalitatea de colectare a recomandărilor: în scris, conform anunțului nr. 104610/2021, specificându-se articolul sau articolele din proiectul de act normativ în discuție, menționând data trimiterii și datele de contact ale expeditorului, la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, din Calea Moților, nr. 5 A, Camera 8 – Registratură, sau în format electronic, pe adresa de e-mail: [email protected], până la data de 27.09.2021, ora.16.00.

Electrica Furnizare Discount

Modalitatea de înscriere și luarea cuvântului: luarea cuvântului se face în ordinea înscrierii pe listă, la începutul dezbaterii publice. Timpul alocat luării cuvântului este de 10 minute pentru fiecare participant.

Fiecare participant, după intrarea în sala de ședințe, se va înscrie pe lista de persoane prezente la dezbaterea publică, având asupra sa actul de identitate, respectiv dovada calității de reprezentant al persoanei juridice, după caz.

Potrivit prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, coroborate cu prevederile OUG nr. 57/2019 privind codul administrativ, dezbaterea publică se va încheia în momentul în care toți solicitanții înscriși la luarea cuvântului și-au exprimat recomandările cu referire concretă doar la proiectul de act normativ în discuție; la dezbaterea publică vor participa obligatoriu inițiatorul și/sau inițiatorii proiectului de act normativ din cadrul autorității publice locale, experții și/sau specialiștii care au participat la elaborarea referatului de aprobare însoțit de alte documente specifice, privind necesitatea adoptării actului normativ propus și persoanele interesate care au făcut recomandări scrise.

În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Primăria Municipiului Alba Iulia organizează în data de 26.10.2021, ora 15.00, în sala de ședințe a Direcției Programe, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, Strada Bucovinei, nr. 6, dezbatere publică referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea REGULAMENTULUI LOCAL de implicare a publicului în elaborarea sau revizuirea documentațiilor de Urbanism și Amenajarea teritoriului.

Proiectul de hotărâre și anexele aferente au fost afișate atât pe site-ul autorității publice, www.apulum.ro, la secțiunea Consultare publică cât și la avizierul acesteia.

Modalitatea de colectare a recomandărilor: în scris, conform anunțului nr. 104620/2021, specificându-se articolul sau articolele din proiectul de act normativ în discuție, menționând data trimiterii și datele de contact ale expeditorului, la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, din Calea Moților, nr. 5 A, Camera 8 – Registratură, sau în format electronic, pe adresa de e-mail: [email protected], până la data de 27.09.2021, ora.16.00.

Modalitatea de înscriere și luarea cuvântului: luarea cuvântului se face în ordinea înscrierii pe listă, la începutul dezbaterii publice. Timpul alocat luării cuvântului este de 10 minute pentru fiecare participant.

Fiecare participant, după intrarea în sala de ședințe, se va înscrie pe lista de persoane prezente la dezbaterea publică, având asupra sa actul de identitate, respectiv dovada calității de reprezentant al persoanei juridice, după caz.

Potrivit prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, coroborate cu prevederile OUG nr. 57/2019 privind codul administrativ, dezbaterea publică se va încheia în momentul în care toți solicitanții înscriși la luarea cuvântului și-au exprimat recomandările cu referire concretă doar la proiectul de act normativ în discuție; la dezbaterea publică vor participa obligatoriu inițiatorul și/sau inițiatorii proiectului de act normativ din cadrul autorității publice locale, experții și/sau specialiștii care au participat la elaborarea referatului de aprobare însoțit de alte documente specifice, privind necesitatea adoptării actului normativ propus și persoanele interesate care au făcut recomandări scrise.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare