Rămâi conectat

Politică Administrație

Tarifele de transport călători pe traseul Alba lulia -Teiuş – Aiud au fost dublate

Publicat

în

Ultimele tarife de călătorie au fost aprobate prin Hotărârea Consiliului Judeţean Alba nr. 150 din 26 iunie 2008.

„Documentaţia prezentată de către operatorul de transport rutier atestă creşterea cheltuielilor specifice serviciului, în perioada iulie 2008-iulie 2012, la carburanţi, piese de schimb, anvelope, asigurări de răspundere civilă auto şi CASCO, întreţineri/reparaţii şi a contribuţiilor la asigurările sociale ca urmare a majorării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.

Operatorul de transport rutier SC Aitrans SA solicită Consiliului Judeţean Alba modificarea tarifelor de călătorie pentru serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, fundamentând tarifele propuse pe baza principalelor elemente de cheltuieli specifice serviciului, care au înregistrat o creştere semnificativă în perioada iulie 2008-iulie 2012, în special ca urmare a majorării taxei pe valoare adăugate, a preţului la carburanţi, piese de schimb, întreţineri/reparaţii şi la asigurările de răspundere civilă auto şi CASCO şi a creşterii cuantumului contribuţiilor la asigurările sociale, ca urmare a majorării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1225/2011.

Elit - Gustul Desăvârșit

Indicele lunar al preţurilor de consum la categoria servicii, în perioada curentă iulie 2012 faţă de perioada de referinţă iulie 2008, a fost de 126,53%, conform datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică.

Din analiza documentaţiei prezentate de operatorul de transport rutier SC Aitrans SA rezultă că propunerile privind modificarea tarifelor pentru prestarea serviciului de transport public de persoane prin curse regulate se încadrează în prevederile Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr.272/2007 pentru aprobarea Normelor-cadru privind stabilirea, ajustarea şi modificarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane şi ale contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, încheiat cu acesta.”

SC Aitrans SA

Tarife în vigoare de la data de 1 iulie 2008 (inclusiv T.V.A 24%)

Tarife propuse începând cu data de 1 octombrie 2012 (inclusiv T.V.A. 24%)

Distantă

(km)’

Valoare

bilet

(lei)

Distanţa

(km)’

Valoare

abonament

(lei)

Distanţa

(km)

Valoare

bilet

(lei)

Distanţă

(km)’

Valoare

abonament

(lei)

0-2

1,00

0-2

28,00

0-2

2,00

0-2

60,00

3-5

1,50

3-5

41,00

3-5

3,00

3-5

90,00

6-8

2,00

6-8

55,00

6-8

3,50

6-8

105,00

9-10

2,50

9-10

69,00

9-10

4,00

9-10

120,00

11-13

3,00

11-13

83,00

11-13

4,50

11-13

140,00

14-15

3,50

14-15

97,00

14-15

5,00

14-15

150,00

16-20

4,00

16-20

111,00

16-20

5,50

16-20

165,00

21-25

4,50

21-25

124,00

21-25

6,00

21-25

180,00

26-30

5,00

26-30

138,00

26-30

6,50

„ 26-30

195,00

31-35

5,50

31-35

152,00

31-35

7,00

31-35

210,00

36-40

6,00

36-40

166,00

36-40

7,50

36-40

225,00

41-45

7,00

41-45

193,00

41-45

8,00

41-45

240,00


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Politică Administrație

Comunicat de presă| Florin Roman, Vicepreședintele Camerei Deputatilor: „Racordarea la rețeaua electrică este din nou posibilă pentru cetățenii care nu dețin cărți funciare”

Publicat

în

Comunicat de presă| Florin Roman, Vicepreședintele Camerei Deputatilor: „Racordarea la rețeaua electrică este din nou posibilă pentru cetățenii care nu dețin cărți funciare”

În ultimele luni mai mulți cetățeni, în special din zona munților Apuseni, au semnalat o problemă cu care se confruntă. Urmare a publicării în Monitorul Oficial a ordinului ANRE 17/2022, printre documentele necesare a fi depuse odată cu cererea de aviz tehnic de racordare (ATR) s-a introdus ca document obligatoriu și extrasul de carte funciară.

Acest lucru a blocat practic majoritatea solicitărilor venite din zona munților Apuseni, dar și din alte zone ale județului Alba unde proprietarii terenurilor nu au reușit intăbularea acestora până în prezent.

Elit - Gustul Desăvârșit

Pentru a veni în sprijinul a mii de familii aflate în această situație m-am adresat ANRE unde am semnalat blocajul apărut, legislația fiind corectată prin ordinul ANRE 81/2022.

Ii indemn pe această cale pe toți cetățenii care s-au confruntat cu această problemă să se adreseze din nou operatorului de distribuție DEER în vederea soluționării favorabile a cererilor lor.

Deputat Florin Roman, vicepreședinte al Camerei Deputatilor


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Politică Administrație

Comunicat de presă| Marius Hațegan, vicepreședinte CJ Alba: Alba, primul județ din România care a semnat finanțarea pe Programul Anghel Saligny

Publicat

în

Comunicat de presă| Marius Hațegan, vicepreședinte CJ Alba: Alba, primul județ din România care a semnat finanțarea pe Programul Anghel Saligny

Suma alocată județului nostru pentru investiții este de 1.173.987.000 RON, din care 503.137.000 RON pentru apă-canal și 670.850.000 RON pentru infrastructura rutieră.

Din această sumă, CJ Alba va primi 137 milioane, pentru proiectele:

1. Reabilitare DJ 705 Zlatna – Almașu Mare – 31,1 mil. RON;
2. Modernizare și consolidare DJ 107 V Sânmiclăuș – Alecuș – 24,9 mil. RON;
3. Modernizare DJ 107 K Întregalde – Bârlești (Mogoș) – 24,9 mil. RON;
4. Modernizare DJ 106 K Vingard – Ohaba – 28,8 mil. lei;
5. Modernizare DJ 142 N Căpâlna de Jos – Sânmiclăuș – 3,8 mil. RON;
6. Modernizare DJ 704 A, DN 7 – Pianu de Jos – 15,3 mil. RON;
7. Pod peste DJ 107 la Colibi – 4,3 mil. RON;
8. Modernizare DJ 107 H Coșlariu Nou – DN 1 – 3,8 mil. RON.

Elit - Gustul Desăvârșit

Municipiului Alba Iulia îi revin 43 milioane RON:

1. Extindere rețea apă și canalizare zona Orizont – 6,947 mil. RON;
2. Extindere canalizare pluvială Micești – 3,837 mil. RON;
3. Extindere rețea de apă și canalizare zona Emil Racoviță – 13,9 mil. RON;
4. Modernizare străzi zona Arex – 18,2 mil. RON.

Toate UAT-urile din județ vor primi finanțare prin intermediul acestui program.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Politică Administrație

Comunicat de presă| Europarlamentarul Mircea Hava: UE are nevoie de o abordare care să păstreze și chiar să crească locurile de muncă

Publicat

în

Săptămâna aceasta, în Parlamentul European, sperăm să ajungem la un compromis în privința a trei componente esențiale ale FIT for 55, proiectul european prin care Uniunea își propune să reducă, până în anul 2030, emisiile de dioxid de carbon cu 55%, comparativ cu anul 1990. E vorba despre Emissions Trading System, Carbon Border Adjustment Mechanism și Social Climate Fund, pentru care grupul PPE, cel mai mare grup politic din Parlamentul European, speră să fie agreată o variantă prin care să păstrăm viabile țintele propuse prin programul FIT for 55 și, în același timp, să protejăm locurile de muncă la nivelul Uniunii.

Chiar dacă situația actuală a scos încălzirea globală din prim-planul agendei publice, asta nu înseamnă că problema nu este la fel de reală ori că angajamentele pe care le-am luat față de viitor pot sau trebuie să fie ignorate. În același timp, însă, Uniunea Europeană se află la un moment de răscruce, în care trebuie să privim spre viitor din toate unghiurile posibile, să anticipăm și să găsim soluții pentru toate problemele cu care ne vom confrunta.

Iar una dintre aceste probleme și provocări în același timp este reîntoarcerea producției în interiorul UE. Ne-am lovit cu toții de problema asta în timpul pandemiei de Covid, când ne-am fi dorit ca toate capacitățile de producție pentru vaccin, necesare cetățenilor Uniunii, să fie aici, în spațiul statelor membre. Ne lovim și acum de această problemă, a lanțurilor de distribuție globale, care pot fi perturbate de situații ce cu greu ar fi putut fi anticipate.

Elit - Gustul Desăvârșit

Uniunea Europeană trebuie să se asigure că economia statelor membre este pe cât de puțin dependentă posibil de lanțul de distribuție extra european.

Viitorul UE este unul în care piața comună interacționează liber, în baza unor reguli clare, cu toate piețele globale, însă cu o autonomie cât mai bine conturată. Iar pariul pe care trebuie să-l câștigăm pentru viitor este acela al întoarcerii facilităților de producție în interiorul Uniunii. Fie că vorbim de industrie, de hi-tech sau chiar de energie, pentru care trebuie să investim în soluții alternative combustibililor fosili, Uniunea Europeană are nevoie de un plan de investiții și recalibrare a întregii industrii și economii, astfel încât dependența de importuri să fie cât mai mică posibil.

Acest lucru poate fi o imensă oportunitate pentru România, cu condiția să fim pregătiți din timp. Mă refer aici atât la Guvern, care trebuie să vină cu măsuri care să atragă investitorii și companiile, dar mai ales la UAT-uri, care pot găsi formule punctuale prin care să convingă potențialii investitori. Această recalibrare a economiei europene, a unităților de producție, va avea loc fără dar și poate. Dacă știm să profităm de ea, România poate deveni una dintre cele mai viabile opțiuni pentru dezvoltarea acelor industrii pentru care, în prezent, Uniunea se bazează în principal pe importuri.

Mircea Hava, europarlamentar PNL, Membru PPE


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare