Supraaciza la carburanți, eliminată în Comisia pentru buget , finanțe și bănci a Camerei Deputaților. Statul român a colectat peste 5,8 miliarde de lei din supraacciză în ultimii doi ani

Supraaciza la carburanți, eliminată în Comisia pentru buget , finanțe și bănci a Camerei Deputaților. Statul român a colectat peste 5,8 miliarde de lei din supraacciză în ultimii doi ani

Supraacciza la carburanți a fost eliminată în Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților.

„Am înregistrat o primă mare victorie în Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților: Supraacciza la carburanți și supraimpozitarea contractelor part-time au fost eliminate! Urmează bătălia și votul final în plenul Camerei. Sunt sigur că vom fi victorioși și acolo. Românii trebuie să scape de supraacciza oneroasă la carburanți și de supraimpozitarea muncii part-time. Ar fi unele dintre cele mai bune vești de sărbătorile de iarnă”, a scris Robert Sighiartău, deputat PNL și membru al comisiei, pe Facebook.

Premierul Ludovic Orban a declarat pe 27 noiembrie că trebuie desființată supraacciza la carburanți, care a fost „o mare prostie”.

Statul român a colectat peste 5,8 miliarde de lei din supraacciză în ultimii doi ani

Ministerul de Finanțe a anunțat, într-un răspuns la o interpelare adresată de Florin Roman, deputat PNL, că statul român a colectat din septembrie 2017 până în prezent suma de aproximativ 5.850 milioane de lei, prin introducerea supraaccizei la carburanți, începând cu 2017.

Introdusă pentru prima dată în 2014 de Guvernul Ponta, supraacciza la carburanți era de 7 eurocenți pe litru, iar banii obținuți urmau să fie folosiți pentru construcția de autostrăzi. La 1 ianuarie 2017, supraacciză a fost eliminată, dar a fost reintrodusă în toamna aceluiași an, în două tranșe.

Eliminarea supraaccizei nu înseamnă neapărat reducerea prețului

Prin eliminarea supraaccizei, prețul unui litru de benzină sau motorină ar trebui să scadă cu 33 de bani. Cu toate acestea, eliminarea supraaccizei nu înseamnă automat scăderea prețurilor cu aceeași valoare. Unul dintre motivele pentru care s-a decis reintroducerea supraaccizei în toamna lui 2017 ar fi fost că distribuitorii nu au redus prețurile carburanților.

„Atunci când ea a fost scoasă, odată cu celebra taxă de stâlp, la pompă nu s-a văzut nicio îmbunătăţire, iar atunci a fost scoasă pentru a uşura povara fiscală pe cetăţeni. Dacă tot nu s-a uşurat, să o punem la loc, măcar din banii ăia poate mai facem un spital, că nu am scos-o ca să se îmbogăţească distribuitorii”, declara în 2017 premierul de atunci, Mihai Tudose.

sursa: digi24.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Lasă un comentariu

• Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea datelor dvs. pe acest site web.


NOTĂ: Vă rugăm să folosiți un limbaj decent în comentariile pe care le lăsați. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a comenta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul ziarulunirea.ro nu raspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...