Rămâi conectat

Economie

Suntem în pragul unui DEZASTRU? 80% din bugetul naţional se duce pe pensiile statului, salariile bugetarilor şi achiziţii de bunuri pentru guvernare

Publicat

în

În ciuda faptului că ultimele date privind execuţia bugetului, la 7 luni, arată o creştere în dreptul veniturilor statului, economia se chinuie anul acesta să sprijine creşteri cu două cifre ale salariilor bugetarilor şi ale pensiilor. În special ale pensiilor foştilor angajaţi la stat. Tabloul complet arată că s-a ajuns ca aproape 80% din bugetul naţional să se ducă pe pensii, salarii ale angajaţilor de la stat şi bunuri şi servicii achiziţionate de stat pentru propria-i funcţionare.

Execuţia bugetului după primele şapte luni din 2017 arată o creştere de două cifre în dreptul cheltuielilor de personal şi a asigurărilor sociale, acestea din urmă reprezentate în proporţie de peste 80% de pensii.

Cheltuielile statului cu remunerarea propriilor angajaţi au explodat anul acesta, având o creştere de peste 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. La asigurări sociale, capitol care grevează nu mai puţin de 35,5% din bugetul României, există o creştere de 10,7%.

Electrica Furnizare Discount

Guvernanţii au aprins şi cheltuielile pentru bunurile şi serviciile necesare funcţionării statului. O creştere de 3,5% a fost înregistrată la acest capitol.

Pe scurt, salariile bugetarilor au ajuns să ocupe 27% din bugetul naţional, pensiile sunt 30% (asistenţa socială cu totul este 35,5%), iar cheltuielile cu bunuri şi servicii au ajuns la 14,5% din buget. Avem aşadar 80% din buget consumat de aceste trei capitole.

Creşterile enunţate mai sus au fost finanţate prin tăierea investiţiilor, însemnând în majoritate infrastructură rutieră. Capitolul unde sunt incluse investiţiile statului se numeşte „cheltuieli de capital”, iar în dreptul lui e o scădere de 17%, faţă de anul trecut.

Per total, veniturile statului au crescut cu 8%, iar cheltuielile cu 11,4%. Deficitul bugetar este în acest moment de 0,63 % din PIB.

Pensiile sunt, potrivit execuţiei bugetare, cea mai importantă cheltuială a bugetului naţional. În volum de cheltuială au cel mai mare avans dintre toate capitolele bugetare. Şi o bună parte din banii livraţi de economie prin taxe ajung mai degrabă tot în buzunarele foştilor angajaţi ai statului.

În România sunt 5,2 milioane de pensionari, cu o pensie medie puțin peste 1.000 de lei pe lună. Dintre aceştia, ceva mai mult de un milion primesc pensia minimă de 520 de lei pe lună.

Există însă 163.000 de beneficiari de pensii speciale, majoritatea foști militari sau polițiști, care primesc venituri de la stat cât ceilalţi patru milioane de pensionari.

Acum trei ani, bugetul de stat era considerat inelastic la două treimi cheltuieli structurale, adică pensii, salarii de stat şi alte cheltuieli de funcţionare a statului. Anul acesta, cheltuielile structurale au atins 80%. Uniunea Europeană a dezvoltat un mecanism care în engleză se numeşte Medium-Term Budgetary Objectives (MTOs). Un termen devenit celebru în perioada guvernării Victor Ponta. Acest mecanism de politică fiscală prevede, pentru stabilitatea bugetelor statelor din Uniune, scăderea anuală cu 0,5% din PIB a cheltuielilor structurale, enumerate mai sus.

Sursa: economica.net

Publicitate

Economie

Făcut mereu exact așa cum trebuie, Fragedo este „Cea mai de încredere marcă de carne”, în topul încrederii acordate de părinți brandurilor care se adresează și copiilor, Forbes Brands for Kids

Publicat

în

Făcut mereu exact așa cum trebuie, Fragedo este „Cea mai de încredere marcă de carne”, în topul încrederii acordate de părinți brandurilor care se adresează și copiilor, Forbes Brands for Kids

București. 26 noiembrie 2021. Fragedo, brand emblemă al companiei TRANSAVIA, a fost desemnat „Cea mai de încredere marcă de carne” în cadrul evenimentului Summit Forbes Brands for Kids, ediția 2021. Premiile au fost acordate în baza studiului realizat de Forbes România și Institutul D&D Research care a investigat siguranța, calitatea și încrederea de care se bucură produsele care se adresează copiilor.

Fragedo, cel mai popular brand din categoria sa, a primit premiul pentru Cea mai de încredere marcă de carne, confirmând din nou că se află mereu în topul preferințelor consumatorilor români datorită calității sale, la cel mai înalt nivel, încă de la lansare.

„Pentru noi, la TRANSAVIA, fiecare copil este important și ne dorim ca ei să aibă toate condițiile ca să se dezvolte sănătos și armonios, iar o recunoaștere precum cea pe care FRAGEDO o primește odată cu premiul „Forbes #1 Brand for Kids la categoria Marcă de carne” înseamnă încă o confirmare că facem lucrurile exact așa cum trebuie. Încrederea de care ne bucurăm din partea consumatorilor, în special a părinților care includ puii Fragedo în alimentația copiilor lor, are la bază promisiunile pe care le ținem zi de zi: siguranța garantată și calitatea superioară a produselor noastre, gustul mereu același, onestitatea și transparența comunicării noastre”, afirmă Theodora Popa, Vicepreședinte TRANSAVIA.

Electrica Furnizare Discount

Făcut mereu exact așa cum trebuie, puiul Fragedo asigură consumatorilor mereu calitate premium. Hrăniți 100% cu cereale din fermele proprii TRANSAVIA, sunt apreciați pentru frăgezime și savoare de cei mai exigenți consumatori, având mereu același gust și aceeași calitate, cu valoare nutrițională superioară, indiferent în care dintre variante sunt aleși și gătiți de consumatori.

Strategia, de la bob la furculiță, consolidează poziția de lider de piață pe care TRANSAVIA o onorează cu produse de cea mai înaltă calitate, la standarde certificate de siguranță alimentară, fiind singurul producător care își crește singur toți puii în ferme proprii, de incubație și de creștere, folosind hrană vegetală provenită din cele 10 000 de hectare cultivate prin divizia proprie de ferme vegetale.

În cadrul evenimentului Summit Forbes Brands for Kids au fost dezbătute subiecte de actualitate ce țin de alimentație, îngrijire, sănătate și stil de viață și au fost premiate brandurile care excelează în termenii responsabilității și ai adecvării la cerințele familiei românești contemporane.

Citește mai mult

Economie

În cartierul Ampoi din Alba Iulia au fost identificate multiple probleme la punctele de colectare a deșeurilor (P)

Publicat

în

Începând cu 1 decembrie 2021 Asocierea RER Vest-RETIM preia colectarea și transportul deșeurilor municipale din Alba Iulia. Pentru a cunoaște situația reală din teren și în vederea pregătirii temeinice, reprezentanții asocierii efectuează verificări la punctele de colectare, operate încă de actualul salubrist.

Astfel, în cursul dimineții de 25 noiembrie 2021 au fost realizate monitorizări în cartierul Ampoi din Alba Iulia, atât la platformele din zonele de blocuri, cât și la case individuale. Din păcate, la aproape toate cele 35 puncte de colectare verificate au fost găsite multiple probleme. Acest lucru demonstrează că sistemul actual nu este funcțional, fiind identificate în special multe deșeuri abandonate lângă containere.

Câteva adrese cu probleme deosebite:

Electrica Furnizare Discount

-Strada Livezii, nr. 46 și 71
-Strada Orizontului, nr 8
-Strada Ampoiului, nr 4
-Strada Arieșului, nr. 9
-Strada Emil Racoviță, nr 54

Pe lângă platformele de la blocuri au fost verificate și pubelele negre de la zona de case de pe Strada Tudor Vladimirescu, pentru care astăzi a fost zi de colectare.

Galerie foto completă de la toate punctele poate fi consultată aici https://drive.google.com/drive/folders/1dP89A3beEkI0F5o3SOyAqDMOXu_KcuJ4?usp=sharing

Principalele neconformități constatate atât la blocuri, cât și la case sunt următoarele:

-Deșeurile sunt colectate amestecat (nu se face colectare separată)
-Depuneri masive de deșeuri de la agenți economici (aceștia trebuie să contracteze separat servicii de salubrizare și să nu depună în containerele dedicate populației)
-Deșeuri vegetale – frunze, crengi depozitate în sau lângă containere
-Abandon de deșeuri voluminoase– canapele, saltele și alte obiecte voluminoase
-Ambalaje voluminoase abandondate lângă containere (nestrivite, nepliate).

Pentru a își forma o imagine fidelă despre situația din teren, companiile RER Vest și RETIM vor monitoriza în continuare toate punctele din zona care umează a fi preluată la colectare. Toate situațiile identificate vor fi comunicate publicului și instituțiilor publice următoare: Primăria Alba Iulia, ADI Salubris Alba și Garda de Mediu Alba.

În cursul zilei de astăzi, 25 noiembrie, va fi finalizată operațiunea de dotare a punctelor de colectare de la blocuri cu containerele noului operator. Astfel, la blocuri vor fi disponibile un total de 764 containere în total, din care:

-398 containere negre – pentru deșeuri reziduale
-122 containere galbene – pentru deșeuri din plastic și metal
-122 containere albastre – pentru hârtie și carton
-122 containere verzi – pentru ambalaje din sticlă.

ATENȚIE LA NOILE PROGRAME DE COLECTARE! Odată cu intrarea în operare, 01 decembrie 2021, se modifică zilele de colectare la platformele de la blocuri. Mai jos este noul program pe zile și tipuri de containere:

Reprezentanții Asocierii RER Vest-RETIM vor continua sa informeze atât cetățenii, cât și instituțiile publice despre starea colectării până la data preluării efective a serviciului, 01 decembrie 2021.

Citește mai mult

Economie

Comunicat de presă: SOTO MANUFACTURING SRL – informează privind finalizarea activităților în proiectul “Dezvoltarea firmei S.C. SOTO MANUFACTURING S.R.L. prin achiziționarea de echipamente performante”

Publicat

în

Comunicat de presă

Privind finalizarea activităților în proiectul “Dezvoltarea firmei S.C. SOTO MANUFACTURING S.R.L. prin achiziționarea de echipamente performante” începând cu data semnării contractului de finanțare 01.06.2019 și pâna la data de 30.11.2021.

Electrica Furnizare Discount

Proiectul “ Dezvoltarea firmei S.C. SOTO MANUFACTURING S.R.L. prin achiziționarea de echipamente

performante” finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020  este implementat de către  SOTO MANUFACTURING SRL și are o valoare totală de 1,013,816.51 lei, din care 661,635.28 lei reprezintă finanțare nerambursabilă.  Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect.

În urma implementării, prin activitățile realizate în proiect, s-au realizat următoarele:

–  Achiziționarea echipamente de productie: Centru CNC vertical de frezare cu 5 axe -1 buc; Strung orizontal-1 buc.

–  S-au creat 5 noi locuri de muncă din care un loc de munca din categoriile defavorizate,

Impactul proiectului la nivelul localității/regiunii este dat de faptul că prin această investiție societatea comercială va putea efectua operatiuni de mecanica generalain timpi optimi si la un nivel calitativ superior; acestea contribuind la dezvoltarea caracterului inovativ al activitatii prin imbunatatirea procesului de productie, avand la baza rezultatele unor tehnologii de ultima generatie, determinând prin noile contracte reinvestirea resurselor financiare încasate în comunitatea locală aducând în felul acesta un aport la dezvoltarea acesteia, si implicit, la crearea de noi locuri de munca.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare