START LA SCHEMA DE MINIMIS: Cum primești FINANȚARE de la STAT pentru IMM-uri

minimisDe astăzi, de la ora 10.00 şi până pe 24 ianuarie, ora 20.00 firmele care doresc să obţină finanţare de la stat, prin schema de minimis pentru IMM vor putea să se înscrie on-line pe site-ul Departamentului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediul de Afaceri şi Turism (AIPPIMM).

Potrivit HG nr. 848/2013, valoarea maximă a ajutorului de minimis pe care firmele îl pot obţine de la stat este de 100.000 euro, bani care vor fi acordaţi pe o perioadă de doi ani fiscali consecutivi.

Aceşti bani nu sunt în totalitate nerambursabili, ci doar în proporţie de 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile, astfel că beneficiarii urmează să aducă o contribuţie proprie de 10%.

Conform listei codurilor CAEN publicate pe site-ul AIPPIMM, companiile care desfăşoară activităţi de comerţ nu vor obţine punctaj, în acest fel fiind diminuate şansele obţinerii finanţării.

*Cum se înregistrează cererile de acord pentru finanţare?

Conform reglementărilor în vigoare, cei care doresc să obţină finanţare de la stat prin schema de minimis trebuie să se înscrie on-line pe site-ul AIPPIMM şi nu pe cel al MFP, aşa cum s-a procedat în sesiunile anterioare.

Mai precis, fiecare solicitant trebuie să se înregistreze cu uşer şi parola, pe site-ul www.aippimm.ro, iar după înregistrare, solicitantul va completa şi transmite on-line formularul de înscriere începând cu 15 ianuarie, ora 10:00, timp de zece zile de la demararea înscrierii, adică până pe 24 ianuarie ora 20:00, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului.

Odată cu transmiterea formularului de înregistrare participanţilor le va fi acordat un punctaj automat în funcţie de anumiţi indicatori (punctajul minim pentru calificare este de 60 de puncte din 100 posibile).

După expirarea termenului de înscriere şi în conformitate cu punctajul obţinut on-line, pe site-ul AIPPIMM se va publica în termen de o zi lucrătoare lista cu solicitanţii acceptaţi pentru verificările administrative de eligibilitate.

Noile reguli stabilesc ca admiterea la finanţarea se va realiza în urma verificărilor de eligibilitate, în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut la completarea formularului de înregistrare on-line.

Cei care vor avea punctaje egale vor fi departajaţi în funcţie de următoarele criterii:

– domeniul de activitate din care face parte codul CAEN pe care se solicita finanţare;
– numărul locurilor de muncă nou-create;categoria IMM din care face parte solicitantul;
– locaţia implementării proiectului;valoarea profitului obţinut din exploatare la 31 decembrie 2012;
– valoarea profitului net la 31 decembrie 2012.

După această etapă, aplicaţia electronică va genera automat un număr de identificare pentru fiecare proiect, denumit număr RUE, adică număr în Registrul unic electronic şi va genera şi va transmite automat pe adresa de email o scrisoare de înştiinţare privind înregistrarea în registru, precum şi numărul de înregistrare RUE, se arată în HG nr. 848/2013.

În termen de zece zile lucrătoare de la primirea acestei scrisori, solicitanţii care au îndeplinit punctajul minim de 60 de puncte sunt obligaţi să depună cererile de acord pentru finanţare, împreună cu documentele justificative la Oficiul Teritorial pentru IMM şi Cooperaţie (OTIMMC) din raza teritorială în care se afla sediul social al acestora.

Până în prezent aceste documente se depuneau la registratură generală a MFP, însă având în vedere că schema de minimis a trecut în administrarea AIPPIMM, actele se depun la oficiile teritoriale ale departamentului pentru IMM.

Dacă nu depun cererea de acord de finanţare în intervalul de timp de zece zile lucrătoare, atunci solicitanţii pierd dreptul de a trece în etapele următoare.

Mai departe, cererile de acord pentru finanţare vor fi analizate şi verificate în limita bugetului alocat schemei, se arată în actul normativ recent publicat în Monitorul Oficial.

În continuare, cererile de acord pentru finanţare vor fi verificate de către unitatea de implementare constituită la nivelul fiecărui OTIMMC, în termen de 60 de zile lucrătoare de la data depunerii întregii documentaţii, în limita bugetului alocat schemei.

În urma analizei şi a verificărilor, OTIMMC va decide să accepte proiectul, să îl respingă sau să solicite clarificări.

Sursa: avocat.net

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...