Ziarul Unirea

Sfaturi pentru a slăbi eficient după sărbători

PNL - Alegeri Locale Partiale - 27 iunie

slabireMesele de sărbători, drobul, carnea, ouăle şi cozonacul sunt adevărate bombe calorice, iar kilogramele în plus pot apărea foarte ușor.  Dacă vrei să slăbești în perioada următoare ține cont de sfaturile experților din rândurile de mai jos.

  • Bea multă apă

Setea este adesea confundată cu senzaţia de foame, motiv pentru care este recomandat ca atunci când simţi nevoia de a ronţăi ceva să bei apă mai întâi. Apa ajută şi la senzaţia de saţietate. Unii experţi sugerează câteva înghiţituri de apă sau chiar de cei rece înainte şi în timpul mesei, scrie Reader`s Digest.

ELIT
  • Stabileşte obiective realiste

Pierderea a 500 de grame sau a unui kilogram pe săptămână este ceva realizabil. Cele mai bune programe de slăbit recomandă oprirea la primele 4,5 kilograme date jos şi menţinerea siluetei pentru şase luni înainte de trecerea la un alt nivel.

  • Strecoară şi momente de răsfăţ

Dacă îţi permiţi să mănânci ce doreşti pentru două mese din 21, nu vei provoca o daună prea mare dietei şi te vei simţi mai puţin privat de plăceri.

  • Aşteaptă 10 minute

Unele studii arată că momentele de poftă durează, în medie, 10 minute. Astfel, înainte să dai curs dorinţei de ciocolată sau cartofi prăjiţi, aşteaptă aproximativ 10 minute, timp în care ai putea să bifezi o activitate pe care o aveai de făcut – şi să părăseşti poate bucătăria.

  • Mănâncă mai des

Persoanele care şi-au menţinut departe kilogramele în plus pentru ani buni mănâncă, de obicei, de cinci ori pe zi. Mesele uşoare şi frecvente îţi temperează apetitul, cresc nivelul de energie şi buna dispoziţie şi chiar îmbunătăţesc metabolismul, procesul de digestie arzând calorii.

  • Stabileşte obiective în fiecare săptămână

Nu încerca să îţi revizuieşti dieta deodată. Dacă faci prea multe schimbări odată, există şanse mari să renunţi pentru că nu poţi respecta ce ţi-ai propus. Este mai bine să schimbi un singur aspect pe săptămână, cum ar fi să mănânci cel puţin o bucată dintr-un fruct pe zi.

  • Începe cu 10 la sută

Cei care încep dieta hotărâţi să atingă doar 10 la sută din obiectivul pe termen lung al dietei ar putea avea cele mai mari şanse de succes. Pierderea primelor kilograme aduce şi cele mai mari beneficii pentru sănătate, grăsimea din jurul abdomenului, prima care dispare, fiind cea mai periculoasă.

  • Mănâncă doar două treimi din porţie

Când iei masa în oraş, poţi să eviţi tentaţia de a lăsa farfuria goală dacă dai la o parte o treime din porţia servită. Această tehnică simplă poate însemna că renunţi la 500 de calorii pe zi.

  • Evită excesele de alcool

Alcoolul este o sursă de calorii. O bere de 0,330 litri conţine 150 de calorii, în timp ce un pahar de vin de 100 de mililitri are 85 de calorii. Cele mai periculoase din acest punct de vedere sunt cocktailurile-cremă, echivalente fiecare cu un desert. Sfatul cel mai simplu: dacă vrei să slăbeşti, bea doar apă.

  • Scrie bilete pentru tine

Ca să îţi păstrezi determinarea în lupta cu kilogramele, lipeşte pe frigider şi în cămară bileţele cu mesaje pentru tine. O sugestie ar fi un semn STOP sau întrebări ca „Vrei această mâncare suficient de mult încât să o porţi pe tine?” sau „Caloriile chiar merită consecinţele?”

  • Stai departe de băuturile răcoritoare

Acestea sunt o sursă majoră de calorii şi sunt foarte consumate, deşi fluidele nu satisfac apetitul la fel de bine ca alimentele solide. Dacă ai poftă de ceva dulce, ar fi mai bine să ronţăi ceva fără prea multe grăsimi decât să bei un suc. Iar dacă îţi este foarte sete, cel mai bine este să bei apă sau ceai rece neîndulcit.

  • Încearcă nu doar să mănânci, ci să iei masa

Dacă mănânci pe fugă sau în faţa televizorului, vei avea tendinţa de a mânca mai mult decât trebuie. Ai putea, în schimb, să aranjezi masa de fiecare dată şi să savurezi porţia dintr-o farfurie de porţelan. Îţi vei concentra mai bine atenţia şi sunt mai multe şanse să nu faci excese.

  • Consumă mai multe proteine

Studiile sugerează că proteinele prelungesc senzaţia de saţietate mai eficient decât carbohidraţii sau grăsimile. Proteinele au nevoie şi de mai multe calorii pentru a fi digerate, aşadar este recomandat doar o cantitate mică în plus. Sunt recomandate sursele de proteine cu puţine grăsimi, precum iaurtul sau brânza cu nivel scăzut degrăsime, băuturile şi gustările din soia, sau piept de curcan feliat subţire.

  • Învaţă să măsori

Dimensiunea porţiilor poate fi aproximată greşit cu uşurinţă. Foloseşte cu încredere lingurile şi vasele de măsurat, în special pentru dressingurile de salată, lactate şi maioneză.

  • Alege substituirile inteligente

Orientează-te spre alternative nutritive şi cu puţine calorii pentru produsele dulci şi cu nivel mare de grăsimi. Încearcă struguri îngheţaţi în locul bomboanelor sau căpşuni proaspete în sos de caramel cu zero grăsimi în loc de ciocolată.

Sursa Mediafax.ro

Dragoș SUCIU

Email: dv.suciu@yahoo.com
Tel: 0740.084.098

Facebook 

Te-ar putea interesa și:

Un singur PAHAR CU APĂ băut dimineaţa poate face MINUNI

Un singur PAHAR CU APĂ băut dimineaţa poate face MINUNI Dacă nu ne e sete, mulţi dintre noi uităm efectiv… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Leurda, planta medicinală vedetă a primăverii, datorită efectelor sale curative

Leurda planta medicinală • Leurda, proprietăţi şi beneficii • Leurda – remedii • Tinctura de leurdă • Reţete şi afecţiuni… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Afinele, medicamentul natural care te tratează și îți menține sănătatea

Afinele – beneficii pentru sănătate • Totul despre afine – compoziția, boli care pot fi tratate, modul de păstrare și… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Merişoarele (afinele roşii) denumite şi „insulina verde” – proprietăți

Merișoarele – proprietăți • Miraculoasele afine roșii sau merișoare • Ceai de merișor •  Rețete cu merișoare. Merişorul sau afinul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Țelina – legumă bogată în fibre și vitamine A, B și C. Ce beneficii are pentru organism

Țelina – legumă bogată în fibre și vitamine A, B și C. Ce beneficii are pentru organism Ţelina este o… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

(P) DENT ESTET Sibiu – primul loc în piața de stomatologie privată locală, la doar un an de la inaugurare, conform datelor financiare din 2019

Grupul DENT ESTET înregistrează în Sibiu, în anul 2019, încasări de 4.151.000 lei. Această nouă performanță financiară îl clasează pe… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

DEZASTRU ecologic între Micești și Șard, la liziera orașului Alba Iulia. Când nepăsarea devine reflex

DEZASTRU ecologic între Micești și Șard, la liziera orașului Alba Iulia. Când nepăsarea devine reflex „Numai pescar să nu fi… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Varza murată – sursă de probiotice şi singurul aliment vegetal care conţine vitamina B12

Varza este regina incontestabilă printre legumele cu proprietăţi benefice organismului. A fost şi încă este folosită ca remediu universal, datorită… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro