”Semafoarele și sensul giratoriu dau peste cap circulația din centrul municipiului Alba Iulia” – Drept la replică
Față de cele publicate de ziarul Unirea cu referire la evenimentul auto din data de 14 septembrie anul curent ce a avut loc în sensul giratoriu al intersecției străzilor Ardealului, Moților, T. Vladimirescu și Teilor, formulez următorul drept la replică:
Este cunoscută opiniei publice, prin intermediul ziarului dumneavoastră, opinia Inspectoratului Județean de Poliție Alba cu privire la acest eveniment, respectiv aceea că subsemnatul nu a acordat prioritate de trecere în sensul giratoriu după ce am pătruns pe culoarea verde a semaforului.
Această decizie exprimată în procesul verbal întocmit în urma constatărilor la fața locului o voi contesta având în vedere faptul că în conformitate cu legea rutieră românească culoarea semaforului într-o intersecție primează oricăror indicatoare aflate în intersecție. Numai atunci când semafoarele sunt scoase din funcțiune trecerea prin intersecție este reglementată de indicatoarele montate. Doar în cazul în care în intersecție se află un polițist care dirijează circulația, atunci și numai atunci însemnătatea culorii semaforului nu mai este luată în considerare de către participanții la trafic și semnele polițistului care dirijează circulația sunt prioritare.
În altă ordine de idei, a fost exprimat punctul de vedere conform căruia după semafor este instalat un indicator de cedează trecerea fapt ce conduce la respectarea regulilor de circulație în sens giratoriu după depășirea poziției semafoarelor. Opinez față de acest lucru că montarea indicatorului respectiv s-a făcut la aproximativ 3m după semafor, distanță care este prea mică și nu acordă timpul necesar creierului uman de a lua la cunoștință de însemnătatea acestuia, de a analiza situația, de a lua decizia corectă și de a acționa în consecință în condițiile unei circulații la viteză legală în localitate reglementată în legislația românească în vigoare de 50 km/h. Prin urmare consider că, acest indicator este amplasat greșit și voi chema în instanță pe toți cei responsabili de avizarea și punerea în practică a acestei anomalii. Consider ca o limitare a vitezei în sectorul premergător intersecției la 30 km/h + mutarea trecerilor de pietoni mai în interiorul străzilor ce formează intersecția, ar preveni incidentele de tipul celui în care am fost implicat.
Și în Europa civilizată spre care tindem să ajungem există intersecții de tip giratoriu semaforizate, însă acolo semnalele semaforului sunt cele corecte, adică ROȘU atunci când pietonii au prioritate de trecere și respectiv GALBEN INTERMITENT atunci când automobilele au prioritate de pătrundere în intersecție. Numai la o astfel de semaforizare punctul de vedere exprimat de IPJ Alba ar fi plauzibil și în sensul giratoriu s-ar păstra valabilă regula de tranzit reglementată de un astfel te tip de intersecție. Altfel un șofer la culoarea VERDE a semaforului acționează în consecință adică tranzitează intersecția convins fiind că are prioritate.
Ceea ce s-a creat în Alba Iulia prin implementarea soluției aleasă greșit din punctul meu de vedere la intersecția respectivă și cea din zona pieței din Cetate se numește pe românește o struțo-cămilă, adică o intersecție care nu poate fi considerată nici giratoriu și nici intersecție reglementată prin semafoare. E ca și cum acea persoană care a avut idea și a aplicat așa ceva s-a erijat în rol de Dumnezeu, a tăiat o zebră și un cal în două, a lipit capul de la zebră cu partea posterioară a calului, a creat astfel un animal nou care, se așteaptă să fie recunoscut de lume și care ar trebui să trăiască ca și celelalte animale.
În realitate acest lucru nu poate fi făcut, cum și această stare de fapt din intersecție nu este cea corectă și voi lupta folosind toate mijloacele legale în vigoare pentru a corecta greșelile făcute de factorii decizionali.
Constantin Mătură
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Acord de recunoașterea vinovăției încheiat de un șofer mort de beat, care a intrat cu mașina într-un scuar pe autostrada A1: 10.000 de euro, mita pe care a vrut să o dea polițiștilor
Acord de recunoașterea vinovăției încheiat de un șofer mort de beat, care a intrat cu mașina într-un scuar pe autostrada A1: 10.000 de euro, mita pe care a vrut să o dea polițiștilor Un șofer mort de beat, care a intrat cu mașina într-un scuar pe autostrada A1 a încheiat un acord de recunoaștere a […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitate5 zile ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”
-
Sport4 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate4 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată
-
Opinii - Comentarii9 ore ago
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii