Șeful Dacia avertizează: Costurile din România pun în pericol producția. Marocul devine o alternativă
Șeful Dacia avertizează: Taxele și costurile din România împing producția spre Maroc
România riscă să piardă investiții importante în industria auto, avertizează Mihai Bordeanu, directorul general al Dacia România. El susține că fiscalitatea ridicată și costurile de producție crescute determină compania să analizeze extinderea producției în Maroc, o țară tot mai competitivă pentru investițiile auto, potrivit Economica.net.

„Sunt și unele elemente care se ameliorează, dar per total riscul este de scădere. Ar fi păcat să pierdem oportunități. Industria auto se află la un punct de cotitură și strategiile se vor reconfigura în următorii patru-cinci ani; ar fi important să fim în față”, a declarat Mihai Bordeanu.
Șeful Dacia a precizat că proiectul de extindere a uzinei din România este în continuare analizat, însă evoluția fiscalității și a prețurilor la energie nu avantajează țara noastră. „Poziția geografică și infrastructura în dezvoltare sunt puncte pozitive, dar clar, am fi mai competitivi dacă am avea costuri mai reduse”, a adăugat el.
Renault extinde producția și cercetarea în Maroc
Declarațiile vin în contextul în care grupul Renault își extinde operațiunile în Maroc. CEO-ul François Provost a semnat un acord cu autoritățile marocane pentru modernizarea fabricilor din Tanger și Casablanca și pentru reînnoirea modelelor Dacia Sandero, Logan, Jogger și Stepway, inclusiv lansarea primului motor hibrid pe modelul Sandero Stepway, programat pentru ultimul trimestru din 2026.
Pe termen mediu, uzinele marocane vor produce o nouă gamă Dacia electrificată, bazată pe o platformă tehnologică complet nouă, până în 2030. Renault estimează că unitățile din Maroc vor atinge o producție combinată de 400.000 de vehicule până la sfârșitul anului 2025, adică aproape 18% din producția totală a grupului.
În plus, compania va deschide centrul Renault Technologie Maroc (RTMA), dedicat cercetării, dezvoltării și ingineriei, în Tetouan și Tanger. Hub-ul tehnologic ar urma să creeze aproximativ 7.000 de locuri de muncă directe și indirecte până în 2030, consolidând poziția Marocului ca pol strategic pentru industria auto.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Barurile introduc „Angel Shot”, codul care ajută femeile aflate în pericol. Cum funcționează în practică
Barurile introduc „Angel Shot”, codul care ajută femeile aflate în pericol. Cum funcționează în practică Mai multe baruri și cluburi din Cluj-Napoca au adoptat codul de siguranță „Angel Shot”, utilizat deja în orașe europene precum Londra, Berlin sau Amsterdam. Inițiativa se adresează femeilor care se simt în pericol: acestea pot cere discret un „Angel Shot” […]
Top site-uri de vânzări anvelope În ultimii ani, comerțul online a cunoscut o creștere spectaculoasă în toate domeniile, iar piața anvelopelor nu face excepție. Tot mai mulți șoferi preferă să își cumpere anvelopele prin intermediul magazinelor virtuale, evitând drumurile la service-uri aglomerate și profitând de o gamă largă de produse, prețuri competitive și livrare rapidă. […]
Închisoare pe VIAȚĂ pentru FEMICID: Ministrul Justiţiei cere schimbarea legislației după ce încă o femeie a fost ucisă din gelozie
Închisoare pe VIAȚĂ pentru FEMICID: Ministrul Justiţiei cere schimbarea legislației după ce încă o femeie a fost ucisă din gelozie Ministrul Justiţiei, Radu Marinescu, cere schimbarea legislației și detenţie pe viaţă în cazul crimelor din gelozie, după tragedia din Teleorman. Ministrul a spus că legea este în lucru, calificând astfel de gesturi extreme drept „acte […]