Sebeșul și investitorii. Compania de transport Oprean investește milioane de euro în creșterea flotei auto
După ce Daimler, unul dintre cele mai puternice consorții din lume, a anunțat recent că își va dezvolta capacitatea de producție în județul Alba, pentru care va investi peste 300 de milioane de euro – investiția anului în România, toată țara și-a ațintit privirea spre Sebeș.
Ca și când mii de angajați ar avea de mâine locuri de muncă și salarii decente, unele televiziuni naționale dezbăteau subiectul la modul de divertisment, titrând pe burtiere texte precum “Sebeș, orașul cu 0 la sută șomaj”. Invitații din studiourile emisiunilor, majoritatea politicieni, încercau să își aroge cât mai multe merite pentru această poveste frumoasă, în nume personal sau în numele partidului.
Trebuie amintit însă faptul că la Sebeș funcționează de ani buni, creând plus valoare și locuri de muncă, multe alte companii. Una dintre ele este compania de transport Oprean din Sebeş, unul dintre cele mai mari societăți de transport din țară.
Potrivit Ziarului Financiar, firma controlată de omul de afaceri Ion Oprean își va extine în acest an flota auto cu 30 de camioane Mercedes, alocând pentru această investiție cel puțin 3 milioane de euro. Explicația oferită de firma Oprean pentru această updatare este alinierea parcului auto la cerinţele clienţilor.
Camioane Mercedes sunt produse de Daimler, iar cutiile lor de viteze vor fi asamblate în viitor și în uzinele din Sebeș.
Un alt investitor important la Sebeș este și compania Savini Due și multe altele cărora imi cer scuze că nu le pomenesc în acest articol.
Ce vreau să spun cu toată această introducere este faptul că Sebeșul s-a dezvoltat până acum tocmai acestor companii, investitori locali și din afara țării, care au avut inițiativă și au rezistat condițiilor vitrege de dezvoltare, mai ales din punctul de vedere al infrastructurii rutiere.
Trebuie salutată intenția Daimler de a investi la Sebeș, dar trebuie amintiți deopotrivă cei care au făcut din acest oraș, un pol de dezvoltare economică.
Motivele Daimler de a veni în județul Alba sunt pur economice, strategice. Sunt de fapt aceleași motive care i-au făcut pe romani în urmă cu 2.000 de ani, pe austrieci și mai târziu pe austro-ungari, să-și stabilească la Alba Iulia un centru administrativ și economic – poziția geostrategică, poziționarea la o intersecție de drumuri importante. Și Daimler mai are un motiv – accesarea unor importante sume din fonduri europene pentru investiția din România.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Fapt greu de înțeles: România, una dintre cele mai fertile țări din Europa importă majoritatea alimentelor pe care le consumă
Fapt greu de înțeles: România, una dintre cele mai fertile țări din Europa importă majoritatea alimentelor pe care le consumă România, una dintre cele mai fertile țări din Europa importă majoritatea alimentelor pe care le consumă. Pe rafturile marilor retaileri găsim: carne procesată din vest, lactate din centrul Europei, dulciuri și conserve de oriunde, mai […]
Facturi la energie 2025: Noi tarife la curent de la 1 iulie. Cine poate beneficia ajutor de la stat și cum se alege cel mai bun tarif la energie electrică
Facturi la energie 2025: Noi tarife la curent de la 1 iulie. Cine poate beneficia ajutor de la stat și cum se alege cel mai bun tarif la energie electrică Prețuri noi la energie de la 1 iulie. Guvernul renunță la plafonarea generală a prețurilor la energie și introduce un nou sistem de sprijin, dedicat […]
PENSII 2025: S-a realizat cea mai amplă reformă. Aproape 3 milioane de pensii, majorate Înainte de a preda portofoliul Ministerului Muncii, Bucura Oprescu a făcut bilanțul unui mandat cu impact major asupra veniturilor pensionarilor: creșteri medii de 40%, eliminarea plafonului PNRR și dublarea contribuțiilor la Pilonul II. Ultimul mesaj despre pensii al fostului ministru Bucura […]