Se schimbă denumirea trenurilor şi tarifele în transportul feroviar
Conform Ordinului MTI nr. 153/2011, din 11 decembrie 2011 se va schimba denumirea trenurilor de călători, care implică şi modificări ale Normelor uniforme şi a reglementărilor proprii ale CFR Călători S.A. şi a modului de tarifare a serviciilor de transport feroviar, a anunţat Cornel Suciu, şeful Staşiei CFR Călători Alba Iulia. Astfel, în funcţie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători, trenurile de călători se clasifică în trenuri Intercity IC (Intercity Eurocity IC-EC, Intercity Euronight IC-EN, Intercity IC şi Intercity Night IC-N), Interregio IR (Interregio IR, Interregio Night IR-N) şi Regio R (Regio Express R-E, Regio R şi Regio Urban R-U/Regio Suburban R-S).
Trenurile Intercity Eurocity IC-EC operează între oraşele importante, în trafic intern sau internaţional şi respectă în totalitate criteriile de calitate definite pentru marca Eurocity EC. Trenurile Intercity Euronight IC-EN operează între oraşele importante, au parcurs de noapte, în trafic intern sau internaţional şi respectă integral criteriile de calitate definite pentru marca Euronight EN. Trenurile Intercity IC operează între oraşele importante şi circulă de regulă în timpul zilei, incluzând destinaţii internaţionale. Asigură o viteză medie comercială/tren de minimum 60 km/h.
Trenurile Intercity Night IC-N operează între oraşele importante, incluzând destinaţii internaţionale, au parcurs de noapte şi oferă servicii suplimentare de transport cu vagoane de dormit şi/sau cuşetă, asigurând o viteză medie comercială/tren de 55 km/h. Trenurile Intercity Night IC-N pot avea în compunere vagoane aparţinând operatorilor feroviari străini care oferă servicii specifice proprii şi pot avea serviciu opţional de transport al autoturismelor, în vagoane specializate.
Trenurile Interregio IR au o viteză medie comercială/tren de minimum 45 km/h, iar în principalele staţii feroviare se vor asigura conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de călători. Trenurile Interregio Night IR-N au parcurs de noapte şi oferă servicii suplimentare de transport cu vagoane de dormit şi/sau cuşetă, pot avea în compunere vagoane aparţinând operatorilor feroviari străini care oferă servicii specifice proprii şi au opriri frecvente (în majoritatea oraşelor din parcurs, viteza medie comercială/tren fiind de minimum 40 km/h. Şi acestea pot avea serviciu opţional de transport al autoturismelor, în vagoane specializate.
Trenurile Regio Express R-E asigură condiţii de transport pentru arii geografice restrânse, cu o viteză medie comercială/tren de minimum 35 km/h şi, de regulă, nu circulă în intervalul orar 23.00 – 4.00. Trenurile Regio Express R-E pot fi: trenul regio care, plecând din capitală/oraş mare, până la o anumită staţie opreşte în toate punctele de oprire, iar de la staţia respectivă circulă fără oprire până la staţia finală sau trenul regio care, plecând din capitală/oraş mare, până la o anumită staţie circulă fără oprire, iar de la staţia respectivă până la staţia finală opreşte în toate punctele de oprire.
Trenurile Regio R asigură condiţii de transport pentru arii geografice restrânse, cu viteza medie comercială de minimum 35 km/h, şi opreşte în fiecare staţie şi haltă, nefiind obligatoriu să aibă vagoane clasa I. Pentru asigurarea legăturii, trenurile regio vor fi trasate obligatoriu, la îndrumarea din staţiile noduri de cale ferată, la minimum 15 minute după sosirea trenurilor interregio sau intercity şi la sosirea în staţiile noduri de cale ferată cu minimum 15 minute înaintea sosirii trenurilor interregio sau intercity. Trenurile Regio Urban R-U/Regio Suburban R-S asigură transportul în jurul marilor oraşe, pentru traficul suburban (de navetişti), satisfac nevoile de transport ale unui centru urban sau ale unei conurbaţii şi ale zonelor din proximitate sau limitrofe, asigurând legăturile la/de la trenurile interregio.
În funcţie de rangul şi tipul trenului, acestea asigură diverse servicii pentru planificarea călătoriei (cu anticipaţie, on-line, regim de rezervare de locuri, facilităţi pentru dizabilităţi etc), la bordul trenului (climatizare, sonorizare, priză, veioză, Internet, supraveghere video, toalete ecologice, difuzare presă, sistem automat de informare, restaurant etc) şi servicii în staţiile CFR (sală de aşteptare, plată electronică, automate de vânzări bilete etc), iar facilităţile se înmulţesc de la trenurile regio spre cele intercity. În raport cu noile denumiri, vor fi operate modificări şi la tarifele călătoriilor. (R.G.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Comunicat de presă pentru începerea proiectului – „Producerea de energie electrică din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul Municipiului Blaj prin intermediul unui parc fotovoltaic”
Comunicat de presă Comunicat de presă pentru începerea proiectului Denumirea proiectului: „Producerea de energie electrică din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul Municipiului Blaj prin intermediul unui parc fotovoltaic” Valoarea totală a proiectului: 6.429.513,58 lei cu TVA Valoarea finanțată prin Fondul pentru Modernizare: 5.850.741,92 lei cu TVA Valoarea contribuției proprii: 578.771,66 lei cu TVA Numele […]
Comunicat de presă – Stadiul lucrărilor pentru extinderea și reabilitarea Aducțiunilor SZA Apuseni
Comunicat de presă ContractuI de lucrări AB3 – CL3 – „Extindere si reabilitare aductiuni SZA Apuseni” face parte din proiectul regional „Reabilitarea si extinderea sistemelor de apa si apa uzată în judetul Alba, 2014-2020″, SMIS 319094, cofinantat prin Programul Operational Infrastructură Mare 2014-2020 si Programul Dezvoltare Durabilă 2021-2027. Contractul are o valoare de 73.794.644,04 leí […]
Contribuția ADR Centru la dezvoltarea județului Alba: Fonduri nerambursabile de aproape 3 miliarde de lei au susținut creșterea calității vieții cetățenilor
Contribuția ADR Centru la dezvoltarea județului Alba: Fonduri nerambursabile de aproape 3 miliarde de lei au susținut creșterea calității vieții cetățenilor – Interviu cu domnul Simion Crețu, Director general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru – – Stimate domnule director general, știm că în această perioadă implementați un foarte important Program pentru dezvoltare regională. Care […]
Comunicat de presă: Stadiul lucrărilor pentru reabilitarea aducțiunii Galda – Teiuș – Aiud – Ocna Mureș
Comunicat de presă ContractuI de lucrări AB3- CL1 -„Reabilitare aductiune SP Galda -Teius- Aiud -Ocna Mures” este parte din proiectul regional „Reabilitarea si extinderea sistemelor de apa si apä uzatä in judetul Alba, 2014-2020″, SMIS 319094, cofinantat prin Programul Operational Infrastructură Mare 2014-2020 si Programul Dezvoltare Durabilă 2021-2027. Contractul are o valoare de 71.871.788,26 lei […]
Cea mai veche fabrică din România a intrat, oficial, în FALIMENT: A fost fondată în iulie 1771 şi este una din cele mai vechi din Europa
Cea mai veche fabrică din România a intrat, oficial, în FALIMENT: A fost fondată în iulie 1771 şi este una din cele mai vechi din Europa UCM Reşiţa, cea mai veche fabrică din România, care fabrică hidroagregate şi echipamente hidromecanice, a intrat în faliment, a decis Tribunalul Bucureşti – Secţia a VII-a Civilă, se arată […]