Se schimbă denumirea trenurilor şi tarifele în transportul feroviar
Conform Ordinului MTI nr. 153/2011, din 11 decembrie 2011 se va schimba denumirea trenurilor de călători, care implică şi modificări ale Normelor uniforme şi a reglementărilor proprii ale CFR Călători S.A. şi a modului de tarifare a serviciilor de transport feroviar, a anunţat Cornel Suciu, şeful Staşiei CFR Călători Alba Iulia. Astfel, în funcţie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători, trenurile de călători se clasifică în trenuri Intercity IC (Intercity Eurocity IC-EC, Intercity Euronight IC-EN, Intercity IC şi Intercity Night IC-N), Interregio IR (Interregio IR, Interregio Night IR-N) şi Regio R (Regio Express R-E, Regio R şi Regio Urban R-U/Regio Suburban R-S).
Trenurile Intercity Eurocity IC-EC operează între oraşele importante, în trafic intern sau internaţional şi respectă în totalitate criteriile de calitate definite pentru marca Eurocity EC. Trenurile Intercity Euronight IC-EN operează între oraşele importante, au parcurs de noapte, în trafic intern sau internaţional şi respectă integral criteriile de calitate definite pentru marca Euronight EN. Trenurile Intercity IC operează între oraşele importante şi circulă de regulă în timpul zilei, incluzând destinaţii internaţionale. Asigură o viteză medie comercială/tren de minimum 60 km/h.
Trenurile Intercity Night IC-N operează între oraşele importante, incluzând destinaţii internaţionale, au parcurs de noapte şi oferă servicii suplimentare de transport cu vagoane de dormit şi/sau cuşetă, asigurând o viteză medie comercială/tren de 55 km/h. Trenurile Intercity Night IC-N pot avea în compunere vagoane aparţinând operatorilor feroviari străini care oferă servicii specifice proprii şi pot avea serviciu opţional de transport al autoturismelor, în vagoane specializate.
Trenurile Interregio IR au o viteză medie comercială/tren de minimum 45 km/h, iar în principalele staţii feroviare se vor asigura conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de călători. Trenurile Interregio Night IR-N au parcurs de noapte şi oferă servicii suplimentare de transport cu vagoane de dormit şi/sau cuşetă, pot avea în compunere vagoane aparţinând operatorilor feroviari străini care oferă servicii specifice proprii şi au opriri frecvente (în majoritatea oraşelor din parcurs, viteza medie comercială/tren fiind de minimum 40 km/h. Şi acestea pot avea serviciu opţional de transport al autoturismelor, în vagoane specializate.
Trenurile Regio Express R-E asigură condiţii de transport pentru arii geografice restrânse, cu o viteză medie comercială/tren de minimum 35 km/h şi, de regulă, nu circulă în intervalul orar 23.00 – 4.00. Trenurile Regio Express R-E pot fi: trenul regio care, plecând din capitală/oraş mare, până la o anumită staţie opreşte în toate punctele de oprire, iar de la staţia respectivă circulă fără oprire până la staţia finală sau trenul regio care, plecând din capitală/oraş mare, până la o anumită staţie circulă fără oprire, iar de la staţia respectivă până la staţia finală opreşte în toate punctele de oprire.
Trenurile Regio R asigură condiţii de transport pentru arii geografice restrânse, cu viteza medie comercială de minimum 35 km/h, şi opreşte în fiecare staţie şi haltă, nefiind obligatoriu să aibă vagoane clasa I. Pentru asigurarea legăturii, trenurile regio vor fi trasate obligatoriu, la îndrumarea din staţiile noduri de cale ferată, la minimum 15 minute după sosirea trenurilor interregio sau intercity şi la sosirea în staţiile noduri de cale ferată cu minimum 15 minute înaintea sosirii trenurilor interregio sau intercity. Trenurile Regio Urban R-U/Regio Suburban R-S asigură transportul în jurul marilor oraşe, pentru traficul suburban (de navetişti), satisfac nevoile de transport ale unui centru urban sau ale unei conurbaţii şi ale zonelor din proximitate sau limitrofe, asigurând legăturile la/de la trenurile interregio.
În funcţie de rangul şi tipul trenului, acestea asigură diverse servicii pentru planificarea călătoriei (cu anticipaţie, on-line, regim de rezervare de locuri, facilităţi pentru dizabilităţi etc), la bordul trenului (climatizare, sonorizare, priză, veioză, Internet, supraveghere video, toalete ecologice, difuzare presă, sistem automat de informare, restaurant etc) şi servicii în staţiile CFR (sală de aşteptare, plată electronică, automate de vânzări bilete etc), iar facilităţile se înmulţesc de la trenurile regio spre cele intercity. În raport cu noile denumiri, vor fi operate modificări şi la tarifele călătoriilor. (R.G.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Economie
Profesor de la ASE, despre ”iluzia creșterii economice pe datorie” Cristian Păun, originar din Alba Iulia, a făcut pe contul său de socializare o analiză succintă a ”creșterii economice pe datorie”. Profesorul de la ASE examinează modul în care a crescut datoria publică a României din anul 2020 până în 2024, cocluzionând câ ”ne îndreptăm […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 3 zile
Liga 3, etapa a 9-a, se apropie vacanța: jocuri interne pentru Metalurgistul Cugir și Industria Galda, deplasări pentru albaiuliene
-
Actualitateacum 3 zile
Micii producători, taxați de la 1 iulie 2024 pentru transportul propriilor produse la piață: Noul impozit este impus de ANAF
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
16 mai – Cuviosul Teodor cel Sfințit, un mare sfânt al cărui nume îl poartă foarte mulţi români
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
15 Mai: Ziua Naţională a Medicului Veterinar
-
Sportacum 2 zile
Metalurgistul Cugir – ACS Tg Mureș 3-2 (1-1), în play-out | „Roș-albaștrii”, victorie la despărțirea de fani
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
16 mai: Ziua Internațională a Luminii