Șapte străzi din comuna Vințu de Jos urmează să fie modernizate: Licitația de peste 3 MILIOANE de lei, lansată în SEAP
Șapte străzi din comuna Vințu de Jos urmează să fie modernizate: Licitația de peste 3 MILIOANE de lei, lansată în SEAP
Primăria comunei Vințu de Jos a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru execuția lucrărilor în cadrul proiectului „Modernizare străzi din interiorul localității Vințu de Jos”. Valoarea totală estimată a contractului este de 3.079.514,09 de lei, fără TVA.
Această execuţie de lucrări este necesară în scopul modernizarea străzilor din interiorul localităţii Vinţu de Jos, având o lungime de 1.550 metri, mărindu-se astfel siguranţa în exploatare şi automat practicabilitatea lor pe toată durata anului.
Prezentul proiect tratează modernizarea străzilor Lucian Blaga, Mihai Eminescu, Primăverii, Luceafărului, Traian, Ştefan cel Mare şi Viitorului din interiorul localităţii Vinţu de Jos.
În prezent pe străzile care face obiectul prezentului proiect există următoarele deficienţe:
Lipsa sistemului rutier cu îmbrăcăminte modernă, în perioadele umede fiind foarte greu accesibile.
Lipsa unui sistem rutier modern produce poluare fonică mai mare.
Lipsa semnalizării rutiere atât verticale cât şi orizontale care măreşte riscul de producere a accidentelor.
Lipsa rigolelor amenajate, apele pluviale nu pot fi colectate şi evacuate rapid de pe carosabil, producând defecte în carosabil la fiecare ploaie abundentă astfel în perioadele umede sunt greu practicabile, şi creşte foarte mult riscul accidentelor şi totodată afectează stabilitatea corpului străzii.
Lucrările presupun modernizarea străzilor Lucian Blaga, Mihai Eminescu, Primăverii, Luceafărului, Traia, Stefan cel Mare si Viitorului din interiorul localităţii Vinţu de Jos, având o lungime de 1.550 metri.
Lucrări de modernizare pe strada Lucian Blaga presupun:
Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 50 metri, 1 = 6 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta. 20 cm fundaţie din balast.
Realizarea structurii rutiere pentru trotuar cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton ( 140 mp) presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, 4 cm substrat de nisip, 8 cm macadam ordinar, 20 cm fundaţie din balast.
Asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor de tip scafa din elemente prefabricate din beton vibropresat 40X30X12cm (102 ml) dispuse pe o parte si de alta a carosabilului fiind incluse în lăţimea carosabilului.
Canalizarea pluvială locală este propusă din cămine din beton cu Dn800 echipate cu capace carosabile sau capace carosabile traforate din fontă ( 2 bucăţi), teavă PVC Dn250 sn8 ( 48 metri), guri de scurgere complet echipate cu grătare carosabile din fontă ( 2 buc) racordate cu teavă PVC Dn 160 ( 8 ml).
Pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor realiza marcaje longitudinale ( 0,15 km) şi se vor amplasa indicatoare de circulaţie în concordanţă cu marcajele (2 buc).
Lucrări de modernizare pe strada Mihai Eminescu presupun:
Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 122 metri, 1 = 3,50 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta, 20 cm fundaţie din balast.
Realizarea structurii rutiere pentru accesele în curţi cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton (20 mp) presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, 4 cm substrat de nisip, 8 cm macadam ordinar, 20 cm fundaţie din balast.
Realizarea structurii rutiere la acostamente compusă din 15 cm piatră spartă (170 m)
Asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor carosabile din elemente prefabricate din beton vibropresat 60x65x37 ( 126 m)
pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor amplasa indicatoare de circulaţie ( 4 buc).
Lucrări de modernizare pe strada Primăverii presupun:
Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 106 metri, 1 medie = 7,10 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta, 20 cm fundaţie din balast.
Asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor de tip scafa din elemente prefabricate din beton vibropresat 40X30X12cm (106 ml) dispuse pe axul străzii.
Lucrări de modernizare pe strada Luceafărului presupun:
Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 91 metri, 1 minim = 5,50 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta, 20 cm fundaţie din balast, pe cca. 20 m lungime pe partea stângă în sensul de creştere a picheţilor s-a prevăzut o fundaţie de tip parapet din beton armat C25/30 şi beton simplu CI6/20 care să susţină pământul.
Canalizarea pluvială locală este propusă din cămine din beton cu Dn800 echipate cu capace carosabile sau capace carosabile traforate din fontă ( 2 bucăţi), teavă PVC Dn250 sn8 ( 41 metri) pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor amplasa indicatoare de circulaţie ( 3 buc).
Lucrări de modernizare pe strada Traian presupun:
Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 251 metri, 1 = 6 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta, 20 cm fundaţie din balast.
Realizarea structurii rutiere pentru trotuar cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton ( 445 mp) presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, 4 cm substrat de nisip, 8 cm macadam ordinar, 20 cm fundaţie din balast.
Asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor de tip scafă din elemente prefabricate din beton vibropresat 40X30X12cm (502 ml) dispuse pe o parte si de alta a carosabilului fiind incluse în lăţimea carosabilului.
Canalizarea pluvială locală este propusă din cămine din beton cu Dn800 echipate cu capace carosabile sau capace carosabile traforate din fontă (6 bucăţi), teavă PVC Dn250 sn8 ( 201 metri), guri de scurgere complet echipate cu grătare carosabile din fontă ( 12 buc) racordate cu teavă PVC Dnl60 (55 ml).
Pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor realiza marcaje longitudinale ( 0,75 km) şi se vor amplasa indicatoare de circulaţie în concordanţă cu marcajele (1 buc).
Lucrări de modernizare pe strada Ştefan cel Mare presupun:
Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 458 metri, I = 6 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta. 20 cm fundaţie din balast.
Asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor de tip scafă din elemente prefabricate din beton vibropresat 40X30X12cm (457) dispuse pe axul străzii.
Canalizarea pluvială locală este propusă din cămine din beton cu Dn800 echipate cu capace carosabile sau capace carosabile traforate din fontă (11 bucăţi), teavă PVC Dn250 sn8 ( 357 metri) pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor amplasa indicatoare de circulaţie ( 2 buc).
Lucrări de modernizare pe strada Viitorului presupun:
Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din beton asfaltic la carosabil (L= 472 metri, 1 = 5,50 m) care presupune:
- 4 cm beton asfaltic BA 16 – strat de uzura, 6 cm binder de criblura BAD 22,4
- strat de legătura, 10 cm macadam
- strat de baza, 15 cm piatra sparta amestec optimal
- strat superior de fundaţie, 20 cm strat de balast amestec optimal
- strat inferior de fundaţie, pentru asigurarea continuităţii scurgerii apelor prin rigola monolită proiectată (L= 285 m),
În dreptul acceselor în curţi s-au prevăzut podeţe tubulare din ţeavă corugată sn8, Dn315, de 6,00 m fiecare.
Pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor realiza marcaje longitudinale ( 0,80 km) şi se vor amplasa indicatoare de circulaţie în concordanţă cu marcajele (1 buc).
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Preotul Ioan Sabău, arestat de câteva ori de comuniști, a creat la Vinerea obiceiul Păștenilor care dăinuie și în zilele noastre
Preotul Ioan Sabău, arestat de câteva ori de comuniști, a creat la Vinerea obiceiul Păștenilor care dăinuie și în zilele noastre PREOTUL IOAN SABĂU – „CEL MAI IUBIT DINTRE VINERENI” – ,,Abia în închisoare în închisoare mi-am început misiunea preoțească, acolo am învățat să mă rog și tot acolo am simțit dependența de Dumnezeu, pentru […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Când pică Paștele ortodox și catolic în 2024 și în următorii ani – calendar
-
Opinii - Comentariiacum 9 ore
Obiceiuri, tradiții și superstiții românești de Paște. Credințe și Superstiții de Paște
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Mesaje de Florii 2024. Idei de SMS-uri, urări și felicitări care pot fi transmise prietenilor, rudelor şi colegilor care îşi sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 18 ore
Floriile 2025. Duminica Floriilor Ortodoxe și Catolice 2026, 2027. Obiceiuri, tradiții și superstiții
-
Opinii - Comentariiacum 4 ore
MESAJE DE PASTELE ORTODOX 2023. URARI și FELICITARI frumoase de Învierea Domnului
-
Curier Județeanacum 4 zile
Duminica Floriilor – simboluri creştine, obiceiuri şi tradiţii populare