Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Ştirea zilei

Șapte străzi din comuna Vințu de Jos urmează să fie modernizate: Licitația de peste 3 MILIOANE de lei, lansată în SEAP

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Șapte străzi din comuna Vințu de Jos urmează să fie modernizate: Licitația de peste 3 MILIOANE de lei, lansată în SEAP

Primăria comunei Vințu de Jos a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru execuția lucrărilor în cadrul proiectului „Modernizare străzi din interiorul localității Vințu de Jos”. Valoarea totală estimată a contractului este de 3.079.514,09 de lei, fără TVA.

Această execuţie de lucrări este necesară în scopul modernizarea străzilor din interiorul localităţii Vinţu de Jos, având o lungime de 1.550 metri, mărindu-se astfel siguranţa în exploatare şi automat practicabilitatea lor pe toată durata anului.

Prezentul proiect tratează modernizarea străzilor Lucian Blaga, Mihai Eminescu, Primăverii, Luceafărului, Traian, Ştefan cel Mare şi Viitorului din interiorul localităţii Vinţu de Jos.

În prezent pe străzile care face obiectul prezentului proiect există următoarele deficienţe:

Lipsa sistemului rutier cu îmbrăcăminte modernă, în perioadele umede fiind foarte greu accesibile.

Lipsa unui sistem rutier modern produce poluare fonică mai mare.

Lipsa semnalizării rutiere atât verticale cât şi orizontale care măreşte riscul de producere a accidentelor.

Lipsa rigolelor amenajate, apele pluviale nu pot fi colectate şi evacuate rapid de pe carosabil, producând defecte în carosabil la fiecare ploaie abundentă astfel în perioadele umede sunt greu practicabile, şi creşte foarte mult riscul accidentelor şi totodată afectează stabilitatea corpului străzii.

Lucrările presupun modernizarea străzilor Lucian Blaga, Mihai Eminescu, Primăverii, Luceafărului, Traia, Stefan cel Mare si Viitorului din interiorul localităţii Vinţu de Jos, având o lungime de 1.550 metri.

Lucrări de modernizare pe strada Lucian Blaga presupun:

Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 50 metri, 1 = 6 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta. 20 cm fundaţie din balast.

Realizarea structurii rutiere pentru trotuar cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton ( 140 mp) presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, 4 cm substrat de nisip, 8 cm macadam ordinar, 20 cm fundaţie din balast.

Asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor de tip scafa din elemente prefabricate din beton vibropresat 40X30X12cm (102 ml) dispuse pe o parte si de alta a carosabilului fiind incluse în lăţimea carosabilului.

Canalizarea pluvială locală este propusă din cămine din beton cu Dn800 echipate cu capace carosabile sau capace carosabile traforate din fontă ( 2 bucăţi), teavă PVC Dn250 sn8 ( 48 metri), guri de scurgere complet echipate cu grătare carosabile din fontă ( 2 buc) racordate cu teavă PVC Dn 160 ( 8 ml).

Pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor realiza marcaje longitudinale ( 0,15 km) şi se vor amplasa indicatoare de circulaţie în concordanţă cu marcajele (2 buc).

Lucrări de modernizare pe strada Mihai Eminescu presupun:

Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 122 metri, 1 = 3,50 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta, 20 cm fundaţie din balast.

Realizarea structurii rutiere pentru accesele în curţi cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton (20 mp) presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, 4 cm substrat de nisip, 8 cm macadam ordinar, 20 cm fundaţie din balast.

Realizarea structurii rutiere la acostamente compusă din 15 cm piatră spartă (170 m)

Asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor carosabile din elemente prefabricate din beton vibropresat 60x65x37 ( 126 m)

pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor amplasa indicatoare de circulaţie ( 4 buc).

Lucrări de modernizare pe strada Primăverii presupun:

Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 106 metri, 1 medie = 7,10 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta, 20 cm fundaţie din balast.

Asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor de tip scafa din elemente prefabricate din beton vibropresat 40X30X12cm (106 ml) dispuse pe axul străzii.

Lucrări de modernizare pe strada Luceafărului presupun:

Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 91 metri, 1 minim = 5,50 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta, 20 cm fundaţie din balast, pe cca. 20 m lungime pe partea stângă în sensul de creştere a picheţilor s-a prevăzut o fundaţie de tip parapet din beton armat C25/30 şi beton simplu CI6/20 care să susţină pământul.

Canalizarea pluvială locală este propusă din cămine din beton cu Dn800 echipate cu capace carosabile sau capace carosabile traforate din fontă ( 2 bucăţi), teavă PVC Dn250 sn8 ( 41 metri) pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor amplasa indicatoare de circulaţie ( 3 buc).

Lucrări de modernizare pe strada Traian presupun:

Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 251 metri, 1 = 6 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta, 20 cm fundaţie din balast.

Realizarea structurii rutiere pentru trotuar cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton ( 445 mp) presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, 4 cm substrat de nisip, 8 cm macadam ordinar, 20 cm fundaţie din balast.

Asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor de tip scafă din elemente prefabricate din beton vibropresat 40X30X12cm (502 ml) dispuse pe o parte si de alta a carosabilului fiind incluse în lăţimea carosabilului.

Canalizarea pluvială locală este propusă din cămine din beton cu Dn800 echipate cu capace carosabile sau capace carosabile traforate din fontă (6 bucăţi), teavă PVC Dn250 sn8 ( 201 metri), guri de scurgere complet echipate cu grătare carosabile din fontă ( 12 buc) racordate cu teavă PVC Dnl60 (55 ml).

Pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor realiza marcaje longitudinale ( 0,75 km) şi se vor amplasa indicatoare de circulaţie în concordanţă cu marcajele (1 buc).

Lucrări de modernizare pe strada Ştefan cel Mare presupun:

Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 458 metri, I = 6 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta. 20 cm fundaţie din balast.

Asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor de tip scafă din elemente prefabricate din beton vibropresat 40X30X12cm (457) dispuse pe axul străzii.

Canalizarea pluvială locală este propusă din cămine din beton cu Dn800 echipate cu capace carosabile sau capace carosabile traforate din fontă (11 bucăţi), teavă PVC Dn250 sn8 ( 357 metri) pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor amplasa indicatoare de circulaţie ( 2 buc).

Lucrări de modernizare pe strada Viitorului presupun:

Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din beton asfaltic la carosabil (L= 472 metri, 1 = 5,50 m) care presupune:

  • 4 cm beton asfaltic BA 16 – strat de uzura, 6 cm binder de criblura BAD 22,4
  • strat de legătura, 10 cm macadam
  • strat de baza, 15 cm piatra sparta amestec optimal
  • strat superior de fundaţie, 20 cm strat de balast amestec optimal
  • strat inferior de fundaţie, pentru asigurarea continuităţii scurgerii apelor prin rigola monolită proiectată (L= 285 m),

În dreptul acceselor în curţi s-au prevăzut podeţe tubulare din ţeavă corugată sn8, Dn315, de 6,00 m fiecare.

Pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor realiza marcaje longitudinale ( 0,80 km) şi se vor amplasa indicatoare de circulaţie în concordanţă cu marcajele (1 buc).


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Preotul Ioan Sabău, arestat de câteva ori de comuniști, a creat la Vinerea obiceiul Păștenilor care dăinuie și în zilele noastre

Ziarul Unirea

Publicat

în

Preotul Ioan Sabău, arestat de câteva ori de comuniști, a creat la Vinerea obiceiul Păștenilor care dăinuie și în zilele noastre PREOTUL IOAN SABĂU – „CEL MAI IUBIT DINTRE VINERENI” – ,,Abia în închisoare în închisoare mi-am început misiunea preoțească, acolo am învățat să mă rog și tot acolo am simțit dependența de Dumnezeu, pentru […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea