Rămâi conectat

Politică Administrație

S-a semnat contractul la Autostrada Transilvania, pentru reluarea lucrărilor la tronsonul Borș – Surplacu de Barcău. Locuitorii județului Alba vor putea merge spre occident pe două autostrăzi

Ziarul Unirea

Publicat

în

autostradaContractul de circa 157 de milioane de euro pentru finalizarea tronsonului de autostradă de 60 de km dintre Bors și Suplacu de Barcău a fost semnat luni, la Oradea, cu grupul de firme Isolux Corsan – Corsan Corvian din Spania, la peste nouă luni de când ofertele la licitație au fost deschise de către Compania de Autostrăzi.

Tronsonul A3 dintre Borș și Suplacu de Barcău a fost construit deja în proporție de 50% de către Bechtel, până cand în mai 2013 a fost reziliat contractul, americanii cerând la acel moment încă 250 de milioane de euro pentru a finaliza lucrarea.

Astfel, locuitorii județului Alba vor putea merge spre Vest pe două autostrăzi, dacă luăm în calcul și Autostrada A1,  (Alba Iulia – Deva – Nădlac),  care se anunța a fi finalizată până la sfârșitul anului 2015.

CITIȚI și Veste bună! Direct în Occident via Ungaria pe autostrada A1, din această vară

Contractul dintre CNADNR și Asocierea Corsan SA – Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Slution SRL & SC Via Design SRL pentru „Proiectarea și Execuția Finalizarii Autostrăzii Brașov – Târgu-Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș (km 4+200 – km 64+450)” a fost semnat luni, la prefectura Bihor, de către directorul CNADNR si reprezentanții constructorilor.

Oferta castigatoare a fost de 701 milioane lei fara TVA, adica circa 157 milioane de euro. Durata estimata a Contractului de proiectare si executie lucrari este de 24 luni, la care se adauga 30 luni perioada de garantie, potrivit CNADNR.

Finantarea autostrăzii se va face integral de la buget, desi autoritățile speră pe viitor, conform ultimei versiuni din Master Plan, să includă proiectul pe un mix de finanțare buget – fonduri europene – împrumuturi publice.

La semnarea contractului, seful CNADNR Narcis Neaga a amintit ca prin semnarea noului contract s-a realizat o economie fata de vechea înțelegere cu americanii de la Bechtel.

„Preţul pe kilometru de autostradă, pe ceea ce mai avea de executat, ceea ce urmează să execute consorţiul care a câştigat această licitaţie, preţul era de 4,33 milioane euro, fără TVA, şi nu includea spaţii de servicii şi servicii IT&C, elemente esenţiale de autostradă. În urma licitației s-a ajuns la un preţ mediu de aprox 2.59-2.60 milioane euro, şi include spaţii de servicii şi servicii IT&C”, a explicat seful CNADNR, Narcis Neaga.

Seful CNADNR: Ne gandim sa unim centura Oradea cu nodul de la Biharia

Potrivit directorului CNADNR, zona Metropolitană a Oradei va fi legată la autostrată, şi asta pentru că au în plan construirea unui nod şi pentru a face legătura cu Oradea.

”Există trei noduri. Unul la Marca-judeţul Sălaj, provizoriu încă, cu DN19, unul la Chiribiş în legătura cu Marghita, şi unul deocamdată prevăzut la Biharia care să asigure legătura cu Oradea. Însă, aici, în urma discuţiilor purtate cu autorităţile publice locale, ne gândim să unim centura Oradea cu viitorul nod, pentru a nu crea  două drumuri paralele şi pentru a fluidiza şi uşura traficul”,  a mai precizat directorul CNADNR.

Suplacu de Barcau Bors: Inceput de Bechtel, continuat cu o licitatie taraganata de autoritati

Tronsonul in cauza a fost realizat deja in proportie de 50% de catre compania americana Bechtel pana cand in mai 2013 contractul a fost reziliat. La acel moment, potrivit declaratiilor autoritatilor romane, americanii ar mai fi cerut inca 250 de milioane de euro pentru a termina lucrarile deja incepute.

Licitatia pentru un nou contructor a fost demarata in 27 mai 2014, iar ofertele depuse – in numar de trei – au fost deschise pe 24 iulie 2014.

De atunci și până în prezent au trecut mai bine de nouă luni, timp în care CNADNR a stat și a evaluat cele trei oferte depuse, anunțând câstigătorul abia în luna aprilie.

Reamintim că, proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumită Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român plătind companiei 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.

sursa: hotnews


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

FOTO | Lucrările pe Drumul Pianului înaintează în forță: Stratul de uzură, turnat pe mai bine de jumătate din șosea. Investiție de peste 10,6 milioane lei

Ziarul Unirea

Publicat

în

Lucrările pe Drumul Pianului înaintează în forță: Stratul de uzură, turnat pe mai bine de jumătate din șosea. Investiție de peste 10,6 milioane lei Lucrările pe Drumul Pianului înaintează în forță, în prezent fiind turnat stratul de uzură pe mai bine de jumătate din șosea. Investiția pe acest drum este de peste 10,6 milioane lei. […]

Citește mai mult

Politică Administrație

Orașul Cugir se împrumută de la Ministerul Finanțelor cu peste 16 milioane de lei: Banii sunt necesari pentru refinanţarea datoriei publice locale

Ziarul Unirea

Publicat

în

Orașul Cugir se împrumută de la Ministerul Finanțelor cu peste 16 milioane de lei: Banii sunt necesari pentru refinanţarea datoriei publice locale Aleșii orașului Cugir au aprobat contractarea de la Ministerul Finanţelor a unui împrumut din venituri din privatizare, în valoare de maximum 16.064.402 lei, cu o maturitate de 10 ani, din care 12 luni […]

Citește mai mult

Politică Administrație

George Simion, tăios după ce Parlamentul a refuzat o comisie specială pentru anchetarea dezastrului de la Salina Praid: „Cunosc vinovații, dar vor să ascundă adevărul”

Ziarul Unirea

Publicat

în

George Simion, tăios după ce Parlamentul a refuzat o comisie specială pentru anchetarea dezastrului de la Salina Praid: „Cunosc vinovații, dar vor să ascundă adevărul” Liderul AUR, George Simion, este virulent după ce Parlamentul a refuzat constituirea unei comisii speciale de anchetă privind dezastrul de la Salina Praid. Citește și: Prăbușirea galeriilor Salinei Praid nu […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea