S-a semnat contractul la Autostrada Transilvania, pentru reluarea lucrărilor la tronsonul Borș – Surplacu de Barcău. Locuitorii județului Alba vor putea merge spre occident pe două autostrăzi
Contractul de circa 157 de milioane de euro pentru finalizarea tronsonului de autostradă de 60 de km dintre Bors și Suplacu de Barcău a fost semnat luni, la Oradea, cu grupul de firme Isolux Corsan – Corsan Corvian din Spania, la peste nouă luni de când ofertele la licitație au fost deschise de către Compania de Autostrăzi.
Tronsonul A3 dintre Borș și Suplacu de Barcău a fost construit deja în proporție de 50% de către Bechtel, până cand în mai 2013 a fost reziliat contractul, americanii cerând la acel moment încă 250 de milioane de euro pentru a finaliza lucrarea.
Astfel, locuitorii județului Alba vor putea merge spre Vest pe două autostrăzi, dacă luăm în calcul și Autostrada A1, (Alba Iulia – Deva – Nădlac), care se anunța a fi finalizată până la sfârșitul anului 2015.
CITIȚI și Veste bună! Direct în Occident via Ungaria pe autostrada A1, din această vară
Contractul dintre CNADNR și Asocierea Corsan SA – Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Slution SRL & SC Via Design SRL pentru „Proiectarea și Execuția Finalizarii Autostrăzii Brașov – Târgu-Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș (km 4+200 – km 64+450)” a fost semnat luni, la prefectura Bihor, de către directorul CNADNR si reprezentanții constructorilor.
Oferta castigatoare a fost de 701 milioane lei fara TVA, adica circa 157 milioane de euro. Durata estimata a Contractului de proiectare si executie lucrari este de 24 luni, la care se adauga 30 luni perioada de garantie, potrivit CNADNR.
Finantarea autostrăzii se va face integral de la buget, desi autoritățile speră pe viitor, conform ultimei versiuni din Master Plan, să includă proiectul pe un mix de finanțare buget – fonduri europene – împrumuturi publice.
La semnarea contractului, seful CNADNR Narcis Neaga a amintit ca prin semnarea noului contract s-a realizat o economie fata de vechea înțelegere cu americanii de la Bechtel.
„Preţul pe kilometru de autostradă, pe ceea ce mai avea de executat, ceea ce urmează să execute consorţiul care a câştigat această licitaţie, preţul era de 4,33 milioane euro, fără TVA, şi nu includea spaţii de servicii şi servicii IT&C, elemente esenţiale de autostradă. În urma licitației s-a ajuns la un preţ mediu de aprox 2.59-2.60 milioane euro, şi include spaţii de servicii şi servicii IT&C”, a explicat seful CNADNR, Narcis Neaga.
Seful CNADNR: Ne gandim sa unim centura Oradea cu nodul de la Biharia
Potrivit directorului CNADNR, zona Metropolitană a Oradei va fi legată la autostrată, şi asta pentru că au în plan construirea unui nod şi pentru a face legătura cu Oradea.
”Există trei noduri. Unul la Marca-judeţul Sălaj, provizoriu încă, cu DN19, unul la Chiribiş în legătura cu Marghita, şi unul deocamdată prevăzut la Biharia care să asigure legătura cu Oradea. Însă, aici, în urma discuţiilor purtate cu autorităţile publice locale, ne gândim să unim centura Oradea cu viitorul nod, pentru a nu crea două drumuri paralele şi pentru a fluidiza şi uşura traficul”, a mai precizat directorul CNADNR.
Suplacu de Barcau Bors: Inceput de Bechtel, continuat cu o licitatie taraganata de autoritati
Tronsonul in cauza a fost realizat deja in proportie de 50% de catre compania americana Bechtel pana cand in mai 2013 contractul a fost reziliat. La acel moment, potrivit declaratiilor autoritatilor romane, americanii ar mai fi cerut inca 250 de milioane de euro pentru a termina lucrarile deja incepute.
Licitatia pentru un nou contructor a fost demarata in 27 mai 2014, iar ofertele depuse – in numar de trei – au fost deschise pe 24 iulie 2014.
De atunci și până în prezent au trecut mai bine de nouă luni, timp în care CNADNR a stat și a evaluat cele trei oferte depuse, anunțând câstigătorul abia în luna aprilie.
Reamintim că, proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumită Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român plătind companiei 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.
sursa: hotnews
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Alegeri parlamentare 2024 | PSD și AUR, primele locuri în sondaje. Procentele înregistrate de cele două formațiuni politice
Alegeri parlamentare 2024 | PSD și AUR, primele locuri în sondaje. Procentele înregistrate de cele două formațiuni politice Un sondaj INSCOP realizat recent în perioada 7-12 noiembrie 2024, la nivel național, arată faptul că PSD este pe primul loc în clasamentul intenției de vot pentru alegerile parlamentare de pe 1 decembrie. AUR ocupă locul doi, […]
Secțiune Articole Similare
-
Sport2 zile ago
Metalurgistul Cugir – ACSM Codlea 3-0 la „masa verde”
-
Actualitateo zi ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”
-
Actualitate10 ore ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii15 ore ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
12 noiembrie – triplă sărbătoare a Armatei Române: Ziua Cercetaşilor, Geodezilor militari și SMG
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
13 noiembrie, Sfântul Ioan Gura de Aur, mare şi vestit luminator dascăl al lumii