Ziarul Unirea

S-a semnat contractul la Autostrada Transilvania, pentru reluarea lucrărilor la tronsonul Borș – Surplacu de Barcău. Locuitorii județului Alba vor putea merge spre occident pe două autostrăzi

autostradaContractul de circa 157 de milioane de euro pentru finalizarea tronsonului de autostradă de 60 de km dintre Bors și Suplacu de Barcău a fost semnat luni, la Oradea, cu grupul de firme Isolux Corsan – Corsan Corvian din Spania, la peste nouă luni de când ofertele la licitație au fost deschise de către Compania de Autostrăzi.

Tronsonul A3 dintre Borș și Suplacu de Barcău a fost construit deja în proporție de 50% de către Bechtel, până cand în mai 2013 a fost reziliat contractul, americanii cerând la acel moment încă 250 de milioane de euro pentru a finaliza lucrarea.

ELIT

Astfel, locuitorii județului Alba vor putea merge spre Vest pe două autostrăzi, dacă luăm în calcul și Autostrada A1,  (Alba Iulia – Deva – Nădlac),  care se anunța a fi finalizată până la sfârșitul anului 2015.

CITIȚI și Veste bună! Direct în Occident via Ungaria pe autostrada A1, din această vară

Contractul dintre CNADNR și Asocierea Corsan SA – Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Slution SRL & SC Via Design SRL pentru „Proiectarea și Execuția Finalizarii Autostrăzii Brașov – Târgu-Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș (km 4+200 – km 64+450)” a fost semnat luni, la prefectura Bihor, de către directorul CNADNR si reprezentanții constructorilor.

Oferta castigatoare a fost de 701 milioane lei fara TVA, adica circa 157 milioane de euro. Durata estimata a Contractului de proiectare si executie lucrari este de 24 luni, la care se adauga 30 luni perioada de garantie, potrivit CNADNR.

Finantarea autostrăzii se va face integral de la buget, desi autoritățile speră pe viitor, conform ultimei versiuni din Master Plan, să includă proiectul pe un mix de finanțare buget – fonduri europene – împrumuturi publice.

La semnarea contractului, seful CNADNR Narcis Neaga a amintit ca prin semnarea noului contract s-a realizat o economie fata de vechea înțelegere cu americanii de la Bechtel.

„Preţul pe kilometru de autostradă, pe ceea ce mai avea de executat, ceea ce urmează să execute consorţiul care a câştigat această licitaţie, preţul era de 4,33 milioane euro, fără TVA, şi nu includea spaţii de servicii şi servicii IT&C, elemente esenţiale de autostradă. În urma licitației s-a ajuns la un preţ mediu de aprox 2.59-2.60 milioane euro, şi include spaţii de servicii şi servicii IT&C”, a explicat seful CNADNR, Narcis Neaga.

Seful CNADNR: Ne gandim sa unim centura Oradea cu nodul de la Biharia

Potrivit directorului CNADNR, zona Metropolitană a Oradei va fi legată la autostrată, şi asta pentru că au în plan construirea unui nod şi pentru a face legătura cu Oradea.

”Există trei noduri. Unul la Marca-judeţul Sălaj, provizoriu încă, cu DN19, unul la Chiribiş în legătura cu Marghita, şi unul deocamdată prevăzut la Biharia care să asigure legătura cu Oradea. Însă, aici, în urma discuţiilor purtate cu autorităţile publice locale, ne gândim să unim centura Oradea cu viitorul nod, pentru a nu crea  două drumuri paralele şi pentru a fluidiza şi uşura traficul”,  a mai precizat directorul CNADNR.

Suplacu de Barcau Bors: Inceput de Bechtel, continuat cu o licitatie taraganata de autoritati

Tronsonul in cauza a fost realizat deja in proportie de 50% de catre compania americana Bechtel pana cand in mai 2013 contractul a fost reziliat. La acel moment, potrivit declaratiilor autoritatilor romane, americanii ar mai fi cerut inca 250 de milioane de euro pentru a termina lucrarile deja incepute.

Licitatia pentru un nou contructor a fost demarata in 27 mai 2014, iar ofertele depuse – in numar de trei – au fost deschise pe 24 iulie 2014.

De atunci și până în prezent au trecut mai bine de nouă luni, timp în care CNADNR a stat și a evaluat cele trei oferte depuse, anunțând câstigătorul abia în luna aprilie.

Reamintim că, proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumită Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român plătind companiei 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.

sursa: hotnews

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Te-ar putea interesa și:

Părerea ta contează: Vicepreședintele Comisiei pentru Educație și Cultură din Parlamentul European, Victor Negrescu, vă invită să vă spuneți opinia despre viitorul educației

Europarlamentarul de Alba, Victor Negrescu, invită persoanele interesate de îmbunătățirea sistemului educațional să răspundă la mai multe întrebări, în cadrul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Klaus Iohannis, MESAJ de Anul Nou 2021:”Reîntoarcerea la normalitate este tot mai aproape!”

Klaus Iohannis, MESAJ de Anul Nou 2021:”Reîntoarcerea la normalitate este tot mai aproape!” Președintele Klaus Iohannis a transmis un mesaj… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Comunicat de presă| PSD Alba: Solicităm scăderea prețului la gunoiul menajer în toate localitățile din județul Alba

Consilierii județeni ai PSD solicită scăderea prețului la gunoiul menajer în toate localitățile din județul Alba, odată cu redeschiderea depozitului… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Marcel Ciolacu, MESAJ de Anul Nou: ”Au vrut să subjuge România în 2020. Nu i-ați lăsat. Românii sunt adevărații eroi ai acestui an!”

Marcel Ciolacu, MESAJ de Anul Nou: ”Au vrut să subjuge România în 2020. Nu i-ați lăsat. Românii sunt adevărații eroi… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

5 Comentarii

nu sant robot 11 mai 2015 at 22:10

CNADR este un fel de maternitate. I-au trebuit 9 luni de zile sa nasca un contract. Il alapteaza cu finante? Ca sa creasca mare…

ilie de la uzina 12 mai 2015 at 9:21

si domnule de la ziar, pana la surplacu de barcau cum ajunge locuitorul judetului alba?

mihai 12 mai 2015 at 9:30

hahahahaha…
auzi ca cica pana la finalul anului 2015 va fi gata autostrada Alba Iulia – Deva – Nadlac…ce gluma bunaaaaa

Pilu 12 mai 2015 at 12:43

Nu va mai legati de Bechtel pentru ca astia au venit in Romania sa ia cele 2 miliarde de euro pentru intrarea in NATO. Restul e istorie.Totul trebuie regandit cum trebuie facut pentru a termina cat mai repede si mai bine lucrul deja inceput.

ahl 12 mai 2015 at 22:18

Pana la finalul 2015 locuitorii Timisoarei vor putea merge spre occident pe autostrada. Lugoj-Deva si Timisoara-Lugoj se va termina in 2016

Comentariile sunt oprite