Rămâi conectat

Actualitate

ROVINIETA 2019: Unde se poate face verificarea online a rovinietei și tarifele pentru anul acesta

Publicat

în

Șoferii care circulă pe rețeaua de drumuri din țara noastră trebuie să plătească o taxă de utilizare a acestora, numită rovinietă, indiferent dacă e vorba de drumuri naționale, europene sau autostrăzi. În 2018, tariful de utilizare a drumurilor naționale a rămas același. Prin urmare, în 2019, șoferii vor plăti aceleași taxe de drum ca până acum.

Tariful rovinietei este stabilit de actul normativ intitulat Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România. Valoarea acesteia a fost modificată în 2017.

În 2019, în ceea ce privește autoturismele, tarifele rovinietei sunt de 3 euro pentru șapte zile, 7 euro pentru 30 de zile, 13 euro pentru 90 de zile și 28 de euro pentru 12 luni. În cazul vehiculelor de transport marfă cu masa totală admisibilă tehnic (MTMA) mai mică sau egală cu 3,5 tone, tarifele sunt de 6 euro pentru șapte zile, 16 euro pentru 30 de zile, 36 de euro pentru 90 de zile și 96 de euro pentru 12 luni.

Electrica Furnizare Discount

Tarifele rovinietei pentru vehiculele de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone și mai mică sau egală cu 7,5 tone sunt de 4 euro pentru o zi, 16 euro pentru șapte zile, 32 de euro pentru 30 de zile, 92 de euro pentru 90 de zile și 320 de euro pentru 12 luni.

Tarifele stabilete de actul normativ în cazul vehiculelor de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone și mai mică decât 12 tone, este de 7 euro pentru o zi, 28 de euro pentru șapte zile, 56 de euro pentru 30 de zile, 160 de euro pentru 90 de zile și 560 de euro pentru 12 luni.

Pentru vehiculele de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12 tone, cu maximum trei axe, inclusiv, tarifele rovinietei sunt de 9 euro pentru o zi, 36 de euro pentru șapte zile, 72 de euro pentru 30 de zile, 206 euro pentru 90 de zile și 720 de euro pentru 12 luni.

Vehiculele de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12 tone, cu minimum patru axe, inclusiv, tarifele rovinietei sunt de 11 euro pentru o zi, 55 de euro pentru șapte zile, 121 de euro pentru 30 de zile, 345 de euro pentru 90 de zile, 1.210 euro pentru 12 luni.

Vehiculele de transport cu peste nouă locuri pe scaune (inclusiv șoferul) și cel mult 23 de locuri pe scaune (inclusiv șoferul), vor plăti următoarele tarife pentru rovinietă : 4 euro pentru o zi, 20 de euro pentru șapte zile, 52 de euro pentru 30 de zile, 120 de euro pentru 90 de zile, 320 de euro pentru 12 luni.

Tarifele pentru vehiculele de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto), încep de la 7 euro pentru o zi, 35 de euro pentru șapte zile, 91 de euro pentru 30 de zile, 210 euro pentru 90 de zile și 560 de euro pentru 12 luni. Șoferii care circulă fără rovinietă poate aduce amenzi de până la 4.500 de lei.

În prezent, potrivit Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, amenda pentru lipsa rovinietei are un cuantum minim de 250 de lei, dar poate ajunge până la 4.500 de lei, în funcţie de tipul vehiculului.

Românii pot folosi http://www.cnadnr.ro/ro/verificare-rovinieta pentru a verifica valabilitatea rovinietei online. Prin acest serviciu se poate verifica valabilitatea rovinietei în momentul căutării, după numărul de înmatriculare al mașinii și după seria de șasiu.

Sursa: a1.ro

Publicitate

Actualitate

Avertisment al unui medic român: „Repetarea vaccinului de mai multe ori ar putea crea totuşi probleme”

Publicat

în

Avertisment al unui medic român: „Repetarea vaccinului de mai multe ori ar putea crea totuşi probleme”

Prof. dr. Virgil Păunescu, vicepreședinte al Academiei se Științe Medicale și coordonatorul Centrului OncoGen, a declarat faptul că administrarea dozelor de vaccin actuale, care protejează șase luni, sunt necesare pentru a nu face forme severe ale bolii.

„Trebuie să facem oricâte doze de vaccin vor fi necesare şi oricâte valuri vor veni, pentru că prin fiecare doză suntem protejaţi şase luni de forme grave de boală, altfel riscăm, chiar şi cei vaccinaţi, să facem forme grave de boală. Vaccinarea, în special a persoanelor vulnerabile, îi scuteşte pe aceştia de formele grave şi este lucru dovedit”, a spus dr. Păunescu.

Electrica Furnizare Discount

Imunologul şi-a exprimat însă şi îngrijorarea că „repetarea vaccinului de mai multe ori ar putea crea totuşi probleme. Este greu să spui cum va reacţiona sistemul imun la o stimulare repetată cu acelaşi stimul (…). Vaccinul nu rămâne doar la locul injecţiei, ci circulă (…) şi repetarea oricărei vaccinări, mai ales din şase în şase luni, pe mine mă îngrijorează puţin”.

Răspunzând unor întrebări, dr. Virgil Păunescu a afirmat că dacă populaţia observă că autorităţile politice sau sanitare nu sunt complet transparente şi par să ascundă anumite lucruri, apare sentimentul că „se forţează vaccinarea”, iar reacţia este întotdeauna de retragere.

Vicepreşedintele Academiei de Ştiinţe Medicale a explicat că coordonarea vaccinării trebuie făcută de specialişti, de medici, care însă „nu au reflexe democratice consolidate”, prin natura profesiei lor. În schimb, spune Păunescu, clasa politică, sub presiunea mediatică care intervine virulent când „nu mai sunt paturi libere în ATI”, vine de multe ori cu măsuri radicale respinse de populaţie.

„În sala de chirurgie nu se negociază intervenţia, ci medicul decide ce trebuie să facă”, a argumentat imunologul.

În altă ordine de idei, Virgil Păunescu a arătat că în mod teoretic, dacă se pune presiune pe un virus, cu tratamente sau cu vaccinuri, el va căuta o „cale de scăpare” şi face mutaţii, iar pericolul e mare, că „ne putem trezi cu mutaţii care pot fi agresive”.

El spune că până acum soluţia de a rezolva problema pandemică prin vaccinare nu s-a dovedit că funcţionează şi există o serie de mutaţii ale virusului care vin şi din zone de pe mapamond în care populaţia nu a fost supusă vaccinării.

„Nu avem date pe termen lung despre efecte secundare ale vaccinării, pentru că nu a trecut acel termen lung. Ce mă îngrijorează pe mine este că repetarea vaccinului de mai multe ori ar putea crea totuşi probleme. Este greu să spui cum va reacţiona sistemul imun la o stimulare repetată cu acelaşi stimul (…). Vaccinul nu rămâne doar la locul injecţiei, ci circulă şi el şi repetarea oricărei vaccinări, mai ales din şase în şase luni, pe mine mă îngrijorează puţin”, a detaliat Păunescu.

El a mai afirmat, răspunzând altei întrebări, că vaccinurile care se află acum pe piaţă sunt urmare a unei „decizii politice”, iar ţările care le produc acum reprezintă „o decizie politică”.

„În loc de colaborare am avut parte de competiţie (cei de la OncoGen Timişoara, care au dezvoltat încă din primăvara anului trecut un „vaccin românesc”, n.r.). Lumea nu s-a îngrămădit la noi (să cumpere vaccinul, n.r.), România nu a vrut să joace niciun rol în această competiţie. Cuba a ieşit cu două vaccinuri, pentru că au vrut să iasă pe piaţă, să arate că sunt o putere tehnologică”, a încheiat dr. Virgil Păunescu.

Citește mai mult

Actualitate

O categorie de salariați români vor putea ieși la pensie cu 15 ani mai devreme: Legea, adoptată în Parlament

Publicat

în

O categorie de salariați români vor putea ieși la pensie cu 15 ani mai devreme: Legea, adoptată în Parlament

Proiectul de lege prevede care prevede reducerea cu 15 ani a vârstei de pensionare pentru avocații cu handicap grav a fost adoptat la a doua încercare. Documentul a fost primit votul final al Parlamentului. Pentru a intra în vigoare, proiectul trebuie să fie semnat de șeful statului și publicat în Monitorul Oficial.

„Persoanele cu handicap grav care au realizat, în profesia de avocat, cel puţin o treime din stagiul complet de cotizare în condiţii de handicap grav beneficiază de reducerea cu 15 ani a vârstelor standard de pensionare prevăzute în anexa nr.1”, se precizează în forma adoptată la deputați a proiectului de lege, aflat pentru a doua oară în Parlament.

La prima formă adoptată, CCR a spus că e neconstituțională condiția preexistenței handicapului dobândirii calității de asigurat în baza Legii nr. 72/2016.

Electrica Furnizare Discount

Proiectul de lege ”corectat” vizează modificarea Legii nr. 72/2016, document ce stabilește, de acum cinci ani, cadrul legal al sistemului de pensii şi al altor drepturi de asigurări sociale pentru avocaţi.

Potrivit Legii 72/2016, pentru perioada septembrie 2021 – decembrie 2021, vârsta standard de pensionare a avocaților este, în cazul femeilor, de 61 de ani și opt luni, în timp ce, în cazul bărbaților, aceasta este de 65 de ani. Începând din ianuarie 2035, vârsta standard de pensionare va fi aceeași, respectiv 65 de ani, indiferent dacă vorbim despre femei sau bărbați.

Sursa: dcbusiness.ro

Citește mai mult

Actualitate

Directorul general CFR care îi sfătuia pe jurnaliști să caute ei soluții pentru oamenii blocați în câmp A DEMISIONAT

Publicat

în

Directorul general CFR care îi sfătuia pe jurnaliști să caute ei soluții pentru oamenii blocați în câmp A DEMISIONAT

Ovidiu Vizante și-a dat demisia din funcția de director general al CFR Călători pe 26 august, cu intrarea efectivă în vigoare în data de 1 octombrie 2021. Demisia i-a fost aprobată astăzi de Consiliul de Administrație al CFR Călători.

Mandatul șefului CFR Călători Ovidiu Vizante, cel care le spunea jurnaliștilor să caute soluții pentru oamenii blocați în câmp, a fost prelungit de consiliul de administrație al instituției la jumătatea lunii august.

Citește și: SFIDĂTOR : Tren blocat în câmp. Director CFR Călători : „De ce mă întrebați pe mine?”, „locomotiva nu poate sări peste pom”

Ovidiu Vizante a fost implicat într-un scandal la finalul lunii iulie atunci când un tren cu copii care plecase la ora 19 din Mangalia a ajuns abia a doua zi dimineață la ora opt și jumătate în Gara de Nord. Jurnaliștii Antena 3 au cerut atunci explicații, însă Ovidiu Vizante le-a cerut jurnaliștilor să găsească ei soluții.

Electrica Furnizare Discount

În urma incidentului, Florin Cîțu spunea că dacă ar fi ministru al Transporturilor l-ar concedia pe șeful CFR Călători.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare