România va avea prima sa fabrică de autobuze electrice! Țara noastră va deveni exportator
România va avea prima sa fabrică de autobuze electrice! Țara noastră va deveni exportator
Prima fabrică de autobuzele electrice din România se va produce la Ciororgârla, de o firmă care anterior construia autobuze cu motoare termice. BMC Truck&Bus deschide o linie de asamblare cu componente din China.
Citește și: Autobuze electrice și stații de încărcare pentru transportul din Sebeș și Daia Română: Investiție de peste 19 milioane de lei
BMC Truck&Bus, cu sediul în Ciorogârla, lângă București, se pregătește să deschidă o linie de producție pentru autobuze electrice, prima de acest fel din România. Este prevăzut ca în prima jumătate a anului viitor, fabrica din Ciorogârla să înceapă producția de autobuze electrice, sub numele Eurobus Diamond. Producția în țară permite reducerea costurilor cu 3-8% față de importul din China, unde BMC a furnizat deja 500 de autobuze electrice. Autobuzele fabricate la Ciorogârla vor fi livrate atât pe piața internă, cât și la export, având ca ținte inițiale piețele regionale, cum ar fi Bulgaria, Serbia, Ungaria, precum și alte piețe, inclusiv Italia și Spania, transmite Economedia, potrivit unui comunicat al producătorului.
Uzina din Ciorogârla va putea produce inițial 200 de autobuze electrice pe an, cu posibilitatea de extindere până la 7-800 de unități în funcție de cerere. Această inițiativă va contribui la crearea a 200 de locuri de muncă în prima fază, iar odată cu extinderea, numărul de angajați ar putea ajunge la 7-800 de bucăți. BMC Truck&Bus vizează nu doar producția de autobuze, ci și de vehicule mai mici din categoria microbuzelor electrice.
„Noi deținem în Ciorogârla un teren cu o suprafață de 35.000 de metri pătrați, din care actuala unitate de producție, în care am investit 3 milioane de euro, ocupă doar 10.000 de metri pătrați. Mai avem suficient loc pentru a doua facilitate”, spune Colacea. Potrivit acesteia, începerea producției de autobuze electrice va genera, într-o primă fază, crearea a 200 de locuri de muncă. Odată cu a doua facilitate, numărul de angajați va urca la 7-800. Practic, un om per autobuz produs anual”, a declarat Silvia Colacea, director executiv BMC.
Sursa: Economedia
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Solstițiul de vară 2025: 21 iunie, marchează „cea mai lungă zi” și „cea mai scurtă noapte” din an. Tradiții, obiceiuri și superstiții
Solstițiul de vară 2025: 21 iunie, marchează „cea mai lungă zi” și „cea mai scurtă noapte” din an. Tradiții, obiceiuri și superstiții În anul 2025, solstițiul de vară va avea loc sâmbătă, 21 iunie, la ora 05:42. Solstițiul de vară are loc în luna iunie în emisfera nordică și marchează „cea mai lungă zi” și […]
IMM ROMÂNIA solicită Guvernului reforma tuturor instituțiior deconcentrate și reducerea cheltuielilor bugetare: Nu poate exista solidaritate doar din partea antreprenorilor corecți
IMM ROMÂNIA solicită Guvernului reforma tuturor instituțiior deconcentrate și reducerea cheltuielilor bugetare: Nu poate exista solidaritate doar din partea antreprenorilor corecți IMM ROMÂNIA solicită Guvernului reforma tuturor instituțiior deconcentrate și reducerea cheltuielilor bugetare, pe considerentul că nu poate exista solidaritate doar din partea antreprenorilor corecți. Având în vedere informațiile apărute în spațiul public referitoare la […]
Raportul EcoFin pentru România: Cine ”a mâncat” pizza mare și cine o va plăti? Țara noastră nu şi-a respectat angajamentul din planul fiscal şi nu a luat măsuri eficiente pentru reducerea deficitului bugetar
Raportul EcoFin pentru România: Cine ”a mâncat” pizza mare și cine o va plăti? Țara noastră nu şi-a respectat angajamentul din planul fiscal şi nu a luat măsuri eficiente pentru reducerea deficitului bugetar Raportul EcoFin pentru România arată cât se poate de clar cine ”a mâncat” pizza mare, dar și cine o va plăti. Țara […]