România va avea prima sa fabrică de autobuze electrice! Țara noastră va deveni exportator
România va avea prima sa fabrică de autobuze electrice! Țara noastră va deveni exportator
Prima fabrică de autobuzele electrice din România se va produce la Ciororgârla, de o firmă care anterior construia autobuze cu motoare termice. BMC Truck&Bus deschide o linie de asamblare cu componente din China.
Citește și: Autobuze electrice și stații de încărcare pentru transportul din Sebeș și Daia Română: Investiție de peste 19 milioane de lei
BMC Truck&Bus, cu sediul în Ciorogârla, lângă București, se pregătește să deschidă o linie de producție pentru autobuze electrice, prima de acest fel din România. Este prevăzut ca în prima jumătate a anului viitor, fabrica din Ciorogârla să înceapă producția de autobuze electrice, sub numele Eurobus Diamond. Producția în țară permite reducerea costurilor cu 3-8% față de importul din China, unde BMC a furnizat deja 500 de autobuze electrice. Autobuzele fabricate la Ciorogârla vor fi livrate atât pe piața internă, cât și la export, având ca ținte inițiale piețele regionale, cum ar fi Bulgaria, Serbia, Ungaria, precum și alte piețe, inclusiv Italia și Spania, transmite Economedia, potrivit unui comunicat al producătorului.
Uzina din Ciorogârla va putea produce inițial 200 de autobuze electrice pe an, cu posibilitatea de extindere până la 7-800 de unități în funcție de cerere. Această inițiativă va contribui la crearea a 200 de locuri de muncă în prima fază, iar odată cu extinderea, numărul de angajați ar putea ajunge la 7-800 de bucăți. BMC Truck&Bus vizează nu doar producția de autobuze, ci și de vehicule mai mici din categoria microbuzelor electrice.
„Noi deținem în Ciorogârla un teren cu o suprafață de 35.000 de metri pătrați, din care actuala unitate de producție, în care am investit 3 milioane de euro, ocupă doar 10.000 de metri pătrați. Mai avem suficient loc pentru a doua facilitate”, spune Colacea. Potrivit acesteia, începerea producției de autobuze electrice va genera, într-o primă fază, crearea a 200 de locuri de muncă. Odată cu a doua facilitate, numărul de angajați va urca la 7-800. Practic, un om per autobuz produs anual”, a declarat Silvia Colacea, director executiv BMC.
Sursa: Economedia
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Românii și nostalgia după Ceaușescu: Profesorul Cristian Păun atrage atenția asupra lipsei de educație economică din societate
Românii și nostalgia după Ceaușescu: Profesorul Cristian Păun atrage atenția asupra lipsei de educație economică din societate Cristian Păun, profesor de economie la ASE București și originar din Alba Iulia, a lansat un semnal de alarmă pe rețelele sociale, pornind de la o statistică îngrijorătoare: două treimi dintre români îl consideră pe Nicolae Ceaușescu un „geniu”. Într-o […]
21 de directori „zburați” din funcții în cadrul DGAF: Schimbări majore pentru combaterea birocrației
21 de directori „zburați” din funcții în cadrul DGAF: Schimbări majore pentru combaterea birocrației Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a anunțat marți o nouă rundă de schimbări importante în cadrul Direcției Generale Antifraudă (DGAF), vizând structura de conducere de la nivel central. Astfel, 21 dintre cele 33 de persoane aflate în funcții de conducere au fost […]
Profesorii, obligați să predea mai mult pe același salariu: CCR a declarat legea constituțională
Profesorii, obligați să predea mai mult pe același salariu: CCR a declarat legea constituțională Curtea Constituțională a României (CCR) a stabilit că majorarea normei didactice de la 18 la 20 de ore pe săptămână, fără plată suplimentară, nu încalcă legea fundamentală. Judecătorii au explicat că schimbarea nu presupune mai multă muncă efectivă, ci doar o redistribuire […]