România are aprope 1.000 de km de autostradă: Mai avem nevoie de încă 2000 pentru a circula ca în Vestul Europei. Analiză a Asociației Pro Infrastructură
România are în acest moment aproape 1000 de kilometri de autostradă, dar pentru a ajunge să circulăm ca în Vestul Europei mai avem nevoie de încă 2000, se arată într-o analiză a Asociației Pro Infrastructură, despre situației autostrăzilor din țara noastră, atât cele existente, cât și cele pentru care s-au încheiat contractele în vederea efecturării lucrărilor.
”Marile proiecte rutiere aflate în execuție, la control! În acest moment, România are 451 kilometri de autostradă și drum expres contractați pentru lucrări cu o valoare totală de aproape 5,9 miliarde euro, construiți de 11 antreprenori generali (asocieri).
În tabelele și graficele de mai jos găsiți toate detaliile, la zi, de pe toate secțiunile de autostradă și drum expres care au contract de (proiectare și) execuție, inclusiv estimarea noastră realist-optimistă a datei de inaugurare. În perioada următoare vom publica monitorizarea independentă de pe loturile aflate în licitație lucrări și cele aflate în pregătire (licitații și elaborare studii de fezabilitate).
Câteva cifre interesante. Avem 941,58 kilometri de autostradă și 39,85 km de drum expres în exploatare. Dacă-i adăugăm pe cei 13,17 km din A1 Sibiu-Boița care vor fi probabil inaugurați până pe 20 decembrie, ne apropiem la mustață de borna 1000 cu 994,6 kilometri. Mai avem nevoie de încă aproximativ 2000 pentru o rețea rutieră de mare viteză și siguranță (cât-de-cât) completă.
Din cei 2000 rămași, avem acum contracte de lucrări pe 451 kilometri cu o valoare totală actualizată de aproape 5,9 miliarde euro. Cel mai costisitor proiect este lotul 3 Sibiu-Pitești (37 km, 1,08 miliarde euro), urmat de vecinul de la nord (31,33 km, 863 milioane euro).
Liderul în acest clasament este grupul UMB (169 km cu 1,74 miliarde euro), urmat de WeBuild (68 km cu 1,43 miliarde euro) și Mapa-Cengiz (31,33 km cu 863 milioane euro) care-și împart 69% din valoarea totală a proiectelor.”, arată cei de la Pro Infrastructură.
Sursa: stiripesurse.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi VREMEA până în 14 octombrie 2024. Prognoza meteo de la ANM, pentru următoarele 4 săptămâni: Septembrie ploios și temperaturi peste cele specifice în a doua lună de toamnă
Cum va fi VREMEA până în 14 octombrie 2024. Prognoza meteo de la ANM, pentru următoarele 4 săptămâni: Septembrie ploios și temperaturi peste cele specifice în a doua lună de toamnă Agenția Națională de Meteorologie a publicat vineri, 13 septembrie 2024, prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni, în intervalul 16 septembrie – 14 octombrie. Citește […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 14 ore
14 septembrie – Înălţarea Sfintei Cruci, singura sărbătoare în care se ţine post aspru
-
Opinii - Comentariiacum 5 ore
14 septembrie – Ziua Inginerului Român, o profesie cu tradiție veche în România
-
Sănătatea și naturăacum 4 zile
Varza murată – proprietăţi, leac popular excelent pentru minte, inimă şi… trup
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
12 septembrie: 142 de ani de la nașterea, la Cenade, a marelui Ion Agârbiceanu. Povestea din care s-a inspirat pentru Fefeleaga
-
Opinii - Comentariiacum o zi
13 septembrie: Ziua internaţională a ciocolatei, cel mai iubit gust de pe cele şapte continente
-
Opinii - Comentariiacum o zi
13 septembrie: Ziua Pompierilor din România. Bătălia de pe Dealul Spirii și cum a devenit această zi dedicată pompierilor