Românii au temeri serioase că inteligenţa artificială le-ar putea înlocui jobul: Ce indică un studiu
Mai mult de un sfert dintre români se tem că inteligenţa artificială le-ar putea înlocui jobul
Aproape jumătate dintre români (47%) consideră că inteligenţa artificială (AI) îi ajută să înveţe, să se dezvolte sau le va redefini activitatea în următorii 5 ani, în timp ce mai mult de un sfert dintre ei (28%) se tem că tehnologia le-ar putea înlocui jobul, relevă rezultatele unui studiu de specialitate.
Doar 22% cred că AI va crea mai multe locuri de muncă decât va elimina, conform celui mai recent Barometru de Încredere a Consumatorului, realizat de Exact Business Solutions. De asemenea, 39% declară că ar prefera un loc de muncă fără AI.
„Rezultatele acestui val confirmă faptul că, în România, inteligenţa artificială (AI) este percepută, inclusiv de către angajaţi, într-un echilibru fragil între accelerator al productivităţii şi dezvoltării profesionale şi factor de incertitudine pe piaţa muncii. În contextul actual, în care adoptarea tehnologiilor digitale avansează rapid, aceste percepţii sunt esenţiale pentru înţelegerea climatului social şi economic”, a declarat Julien Zidaru, reprezentant Exact Business Solutions.
Barometrul de Încredere a Consumatorului este un studiu trimestrial care măsoară percepţiile şi comportamentele românilor în raport cu piaţa, consumul şi noile tendinţe. Un capitol special a vizat percepţiile asupra impactului pe care inteligenţa artificială (AI) îl are şi îl va avea asupra locurilor de muncă.
Exact Business Solutions va lansa în curând valul 3 de măsurare trimestrială al Barometrului de Încredere a Consumatorului, urmărind evoluţiile şi schimbările de percepţie în contextul economic şi social actual.
Studiul Consumer Trust Barometer este derulat online, trimestrial, pe un eşantion 500 respondenţi, reprezentativ în rândul populaţiei adulte din mediul urban. Datele au fost colectate la finalul lunii aprilie pentru primul val şi la începutul lunii iulie pentru al doilea val şi reflectă atitudinile legate de economie, costul vieţii, încredere in viitor şi priorităţi de consum.
Exact Business Solutions – Research & Consulting Exact este una dintre agenţiile locale, cu experienţă de peste 15 ani în cercetare de piaţă şi servicii de consultanţă.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Câte zile de VACANȚĂ vor avea elevii până la finalul anului școlar 2025-2026: CALENDARUL OFICIAL
Câte zile de VACANȚĂ vor avea elevii până la finalul anului școlar 2025-2026 Calendarul anului școlar 2025-2026 prevede o structură pe 5 module, cu vacanțe distribuite diferit față de anii trecuți. Citește și: Ministrul Educaţiei, întrebat dacă şcoala începe luni, 8 septembrie 2025: „Sunt optimist. Le transmit părinţilor să îi ducă pe copii la şcoală” […]
RCA 2025: Pericol major de faliment pe piața RCA. Milioane de șoferi riscă să rămână fără despăgubiri și protecție reală
Pericol major de faliment pe piața RCA: Milioane de șoferi riscă să rămână fără despăgubiri și siguranță reală Transportatorii spun că pe piața RCA se pregătește un nou scandal, cu risc de faliment care ar putea lovi milioane de șoferi. După cazurile Euroins și City Insurance, acum suspiciunile planează asupra companiei Grawe, acuzată că întârzie […]
7 septembrie: Ziua internaţională a aerului curat pentru un cer albastru. Îmbunătăţirea calităţii aerului poate atenua schimbările climatice
7 septembrie: Ziua internaţională a aerului curat pentru un cer albastru. Îmbunătăţirea calităţii aerului poate atenua schimbările climatice Începând cu anul 2020 ziua de 7 septembrie a fost desemnată Ziua internaţională a aerului curat pentru un cer albastru de către Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU), care a adoptat la 19 decembrie 2019 Rezoluţia […]