Rămâi conectat

Politică Administrație

Publicitate electorală| USR regizează din nou filmul minciunii: du-mă acasă, măi tramvai!

Andreea Ștefan

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024
Ideea tramvaiului metropolitan este o dovadă enormă de diletantism și amatorism, și politic și, mai ales, administrativ. Cu această ispravă declarativă USR ia peste picior peste 100 000 de oameni care lucrează și trăiesc în zona Sebeș – Alba Iulia – Ighiu (Șard).

Fără o fărâmă de documentare, fără a studia planuri generale de urbanism pentru a constata dacă există asemenea nevoi identificate de specialiști, fără decența consultării celor în cauză, devenind un exemplu de jignire a tuturor celor care gândim cu capul nostru.

Constat, cu mâhnire, faptul că la USR PLUS e cod roșu de ipocrizie. Să crezi că poți duce albaiulienii de nas, aș îndrăzni să spun să le insulți cunoașterea și bunul simț, cu niște minciuni sfruntate nu poate avea decât două explicații: fie ești repetent la capitolul administrație, fie dezinformezi voit. Deja, linia respectului față de electorat a fost călcată în picioare iar eu, unul, nu o să permit, vreodată, așa ceva. Câte „avioane” trebuie să ai în cap, vorba copiilor, ca să trasezi, din pix, sute sau mii de parcări, să imaginezi linii de tramvai ori să desenezi poduri?

USR prezintă un set de măsuri ultra populiste, pornind de la finanțarea de parcări și transport metropolitan cu tramvai, cu bani din două surse invocate: Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027 și Programul Operațional Regional (POR) 2021-2027.

Cum să demaști niște impostori? Simplu: le pui în față adevărul! Domnilor, Comisia Europeana nu va finanța sub nicio formă parcări și nimic din ce poate produce trafic și mai multe emisii de CO2. Pe POR 2021-2027 nu sunt eligibile parcările publice și rezidențiale, iar pe POT nu este eligibilă aberația construirii unei rețele de tramvai. Parcările nu au putut să fie finanțate nici în actualul Program Operațional Regional 2014 – 2020.

Când lansezi elucubrații în tramvai, propuneri care afectează viața și proprietățile publice și private din două orașe și două comune, drumuri naționale și rețele majore de utilități, poduri etc., prima dată consulți oamenii, companiile și pe cei pe care oamenii i-au investit cu încrederea conducerii intereselor lor – primarii, consilierii locali. Te consulți cu instituțiile abilitate, cu specialiștii. Faci studii și măsori ce este mai eficient și util pentru angajatori și oameni.

Consulți cu atenție legile, documentele strategice și sursele de finanțare pentru un proiect complet care ca valoare totală poate fi de competența aprobării directe a Comisiei Europene.

Analizezi infrastructura existentă – străzile, înclinația terenului, podurile și vezi dacă îți mai rămâne loc și pentru autobuze, mașini, bicicliști, pietoni, pe unele sectoare de drum

Utopia nu e posibila fără puțin sacrificiu de sine. Pentru că nu se poate „tramvai” fără „depou” acesta din urmă ar putea fi făcut în fața sediului de partid, situație în care, în sfârșit, partidul-celor-nou-veniți-din-alte-partide ar avea o oarecare utilitate. Planul National de relansare și reziliență, împreună cu măsurile Ordonanței nr.155 din 3 septembrie, menționează foarte clar domeniile și sectoarele prin care cei 80 de miliarde de euro obținuți de România, în urma negocierilor, pot fi cheltuiți.

Întorcându-ne la oile noastre, Planul de Mobilitate Urbană, din care deja se finanțează o serie întreagă de proiecte are niște indicatori clari, care vor transforma cu adevărat orașul în a fi mai prietenos cu locuitorii. Printre ele:

  • 18 km de benzi autobuze;
  • 26 de km de spatii pietonale;
  • 300 de biciclete electrice cu 18 stații de încărcare și 16 km de piste;
  • 161 de treceri de pietoni cu senzori de prezență;
  • 45 de stații noi de autobuz și 13 autobuze electrice.

Legat de podul nou! Nu ne-au spus specialiștii USR unde îl construiesc și de ce arteră îl leagă din existentul funcțional și din cele propuse în Planul de Urbanism General în vigoare. Și nici dacă încep munca la el în următorii 4 ani!

Adăugăm la toate astea faptul că, deja, la Alba Iulia, a început înlăturarea multor construcții parazitare, de tipul centralelor termice și nu doar, prin care numărul locurilor de parcare va crește. Luați în calcul și proiectul în comun cu Consiliul Județean Alba, prin care vom construi o parcare reală în apropierea Spitalului Județean Alba, fără să mai pomenim de blocul G2 sau cinematograful COLUMNA. E clar că cei din USR Alba Iulia ar trebui să-și procure un metr(o)u, cu care să poată măsura lungimea de drumuri imaginare și proiecte aberante aduse fără rușine în fața albaiulienilor.

Sper ca următoarea propunere să fie filiala locală a NASA la Alba Iulia

Voicu PAUL

Comandat de Partidul Național Liberal, distribuit de SC Unirea PRES SRL, portal online https://ziarulunirea.ro cod unic mandatar financiar coordonator 21200012


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Primăria Cugir concesionează Serviciul Public de gestionare a câinilor fără stăpân: Licitația de peste jumătate de milion, lansată în SEAP

Bogdan Ilea

Publicat

în

Primăria Cugir concesionează Serviciul Public de gestionare a câinilor fără stăpân: Licitația de peste jumătate de milion, lansată în SEAP Primăria orașului Cugir a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru semnarea unui contract de concesiune a Serviciului Public de gestionare a câinilor fără stăpân din localitate. Valoarea totală estimată a contractului […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea