Rămâi conectat

Ştirea zilei

Proiectul de „remodelare” a scuarului Custozza va fi redezbătut de specialişti

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Ieri, în incinta biroului avocatului Radu Octavian şi la invitaţia acestuia (în calitate de reprezentant al societăţii civile) s-a desfăşurat o dezbatere publică pe tema proiectului de reabilitare a interiorului Cetăţii Vauban, cu referire directă la eventuala defrişare a copacilor din scuarul Custozza. Au onorat invitaţia dna Hedviga Călin, arhitectul şef al municipiului şi viceprimarul Ioan Bogăţan, pe de o parte şi reprezentanţii care au militat pentru păstrarea arborilor din Custozza, respectiv arh. Marius Barbieri ca reprezentant al Asociaţiei Alba Verde, doi tineri membri ai aceleiaşi asociaţii şi Florin Roman.
Dezbaterea, punctată pe alocuri cu momente mai tensionate, a clarificat, cel puţin pentru moment, unele direcţii de acţiune ale Primăriei Alba Iulia cu privire la soarta scuarului Custozza, în sensul că arhitecta şefă Hedviga Călin a susţinut că în prezent este în vigoare o dispoziţie de oprire a lucrărilor de şantier în Custozza până la definitivarea cercetărilor în acest site arheologic. După prezentarea concluziilor arheologilor, se vor convoca din nou toţi factorii de decizie în acest proiect şi se va lua în discuţie o nouă abordare a zonei, o nouă viziune sau poate aceeaşi, a specificat arhitecta şefă. La insistenţele celor prezenţi la dezbatere, dna Hedviga Călin a precizat şi că proiectul ar putea fi modificat.
Reprezentantul Asociaţiei Alba Verde, arhitectul Marius Barbieri, a insistat din nou asupra necesităţii convocării unor arhitecţi peisagişti independenţi de Alba Iulia, profesionişti ale căror variante de amenajare a zonei Custozza să fie luate în calcul de oficialităţile locale. Propunerea a fost primită cu răceală de reprezentanţii primăriei care au argumentat că şi proiectul actual a fost conceput de arhitecţi de renume. Organizatorul dezbaterii, av. Radu Octavian, a avut un schimb de replici destul de dure cu viceprimarul Ioan Bogăţan după ce l-a simţit pe acesta cam „persiflant” şi evaziv în legătură cu doleanţele celor prezenţi. Un „tir încrucişat” a fost înregistrat pentru o scurtă perioadă de timp între Florin Roman şi arhitecta şefă Hedviga Călin, pe tema autorului proiectului din 2003 Custozza: Roman a invocat Proiect Alba SA iar reprezentanta primăriei pe arhitectul Ţarălungă. Tentativa arh. Hedviga Călin de a explica faptul că primăria, prin serviciul de Urbanism, este doar „liantul între concept şi instrument” a fost parată virulent de av. Radu Octavian care a afirmat că „noi, cetăţenii, nu putem trage la răspundere decât primăria”.
O concluzie destul de tristă a fost smulsă reprezentanţilor primăriei, la insistenţele lui Florin Roman: deşi în Alba Iulia nu există niciun spaţiu verde care să aibă titulatura de „parc”, primăria municipiului a fost de acord cu defrişarea copacilor din Custozza. Viceprimarul Ioan Bogăţan a încercat să „înverzească” oarecum această tristă concluzie exemplificând cu proiectul noului parc dendrologic ce va fi amenajat în zona Mamut, ceea ce nu compensează, în opinia reprezentanţilor societăţii civile, lipsa unor copaci verzi şi umbroşi în inima oraşului, printre betoane şi pavele, care vara pur şi simplu creează o senzaţie de deşert torid.
Singura certitudine obţinută în urma acestei dezbateri a fost readucerea în discuţie, în perioada imediat următoare, a proiectului de „remodelare” a scuarului Custozza. „Un exerciţiu de democraţie”, a recunoscut arhitecta şefă Hedviga Călin.
Nicoleta IDITA-TOMUŢA


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

Șapte milioane de lei pentru restaurarea Casei Parohiale a Bisericii Reformate din Roșia Montană: O nouă licitație lansată în SEAP

Culda Ionică

Publicat

în

Șapte milioane de lei pentru restaurarea Casei Parohiale a Bisericii Reformate din Roșia Montană: O nouă licitație lansată în SEAP

O nouă licitație pentru desfășurarea lucrărilor de restaurare și punere în valoare a monumentului istoric „Casa Parohială a Bisericii Reformate Roșia Montană” a fost lansata recent în mediul public.

Potrivit informațiilor puse la dispoziție pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) investiția, în valoare de 7552100,50 lei va avea în vedere următoarele aspecte:

Elit - Gustul Desăvârșit

Corp C1:

– scoaterea din pericol a clădirii și protecții provizorii minimale;
– elementele valoroase (componente de metal, tâmplării, lemn sculptat de stejar, parapete) se depozitează cu posibilitate de
refolosire;
– subzidiri în subsol, executate pe tronsoane de maxim 1m, pe maximum 20% din suprafața totală;
– cămășuirea fundației cu zidărie și injectarea lacunelor în masa zidăriei;
– refacerea continuității zidurilor prăbușite – folosind piatră similară cu cea existentă, cărămidă, mortar de var (hidraulic), injectări și
verificarea și reactivarea tiranților metalici existenți și dispunerea unora noi și înlocuirea centurilor de lemn de stejar de la parter și
etaj;
– Lucrări de consolidare
Se vor realiza următoarele intervenții arhitecturale la casa parohială:
– rezidiri locale, rerostuiri, conservarea tencuielilor originale și retencuiri folosind tencuieli pe bază de var și tehnicile tradiționale
(cercuiala).
– se vor reface modenaturile istorice după urmele păstrate in situ cu materiale tradiționale.
– se va reface cursiva după urmele păstrate (goluri în zidărie, elemente de lemn, etc) și fotografii de arhivă.
– se va reconstrui volumetria acoperișului și se va realiza învelitoare de șindrilă, conform imaginilor din arhivă, care atestă că toate
casele din zonă erau învelite cu șindrilă și aveau lucarne. Se vor reface și coșurile de fum.
– subsolul și podul se vor amenaja și se va introduce o scară de acces de la etaj la mansardă.
– tâmplăriile se vor reaface conform modelelor păstrate, respectând dimensiunile, profilaturile, feroneria și în zonele de cazare
cercevelele interioare se vor monta două foi de sticlă de 4 mm, despărțite de o baghetă termică de 10 mm.
– se vor introduce zone umede (grupuri sanitare, băi).
Sistemul Electronic de Achizitii Publice
Sistemul Electronic de Achizitii Publice, 27.09.2022 14:21 Pagina 2

Corp C2:

– realizarea unor fundații noi.
– recompartimentări, respectând amprenta la sol a clădirii inițiale.
– Refacere șarpantă
– Lucrările de instalații electrice propuse sunt următoarele:
– realizarea coloanei de alimentare cu energie electrică de la firida de contorizare la tabloul electric general amplasat la parterul
clădirii;
– realizarea distribuției de la tabloul electric general la tablourile electrice de la etaj TE-E și din clădirea anexă TE-A, respectiv de la
acesta la diversele receptoare;
– iluminat interior general, cu secvențe de utilizare;
– iluminat de siguranță;
– iluminat exterior imobil;
– instalație de prize de utilizare generală;
– alimentarea instalațiilor de putere: centrala termică, boilere, elemente ale sistemului fotovoltaic;
– instalație de curenți slabi:
– instalație de detectare, semnalizare și avertizare incendiu;
– instalație de avertizare la efracție;
– instalație de supraveghere cu camere video;
– instalație de date – rețea wireless;
– instalație de proiecție la trăsnet și priza de pământ;
– Instalații sanitare;
– instalaţii de apă rece;
– instalaţii de apă caldă;
– instalaţii de canalizare menajeră;
– instalații de alimentare cu apă și canalizare exterioară;
– Instalații termice.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru acest proiect este data de 20.10.2022.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Ce spune primarul municipiului Alba Iulia despre creșterea salariilor aleșilor: Cât va lua în mână edilul după majorare

Ziarul Unirea

Publicat

în

Ce spune primarul municipiului Alba Iulia despre creșterea salariilor aleșilor: Cât va lua în mână edilul după majorare

Gabriel Pleșa, primarul municipiului Alba Iulia este de părere că majorarea salariilor primarilor și viceprimarilor cu 10% vine într-un moment total nepotrivit pentru societatea românească.

Invitat la Radio Unirea FM, edilul spune că nu era momentul pentru această creștere care adâncește discrepanța dintre mediul privat și sectorul bugetar.

„Salariul este suficient de decent și cred că aceste sume ar putea fi folosite în altă parte. Sigur că orice mărire nu-i strică cuiva în buzunar dar nu cred că era acum momentul, mai ales că sunt atâtea probleme acute în societatea românească și în general, în lume, iar bugetele au fost date peste cap de ceea ce s-a întâmplat în acest an. Chiar cred că nu era momentul acum mai ales că știm foarte bine că există o discrepanță între salariile din sectorul bugetar și cel privat, care orice s-ar spune este motorul economiei. Nu cred că trebuia mărit acest ecart, din contră, trebuiau echilibrate aceste venituri”, a declarat Gabriel Pleșa la Radio Unirea FM.

Elit - Gustul Desăvârșit

Ce spune primarul despre salariile angajaților din primărie

„Faptul că se vor indexa salariile la primari și viceprimari cu 10%, ar însemna că dacă ai lua o hotărâre la nivel instituțional să crești și la angajați cu 10% până în nivelul viceprimarilor, vă dați seama ce impact bugetar ar avea.

Eu mă gândeam că angajaților din primărie nu li s-au mai mărit salariile de prin 2017, nu discut de sporuri sau de sporuri pentru munca pe fonduri europene ci de salariul de bază. Am avut și la începutul anului solicitări de la sindicat pentru majorarea salariilor cu aproximativ 200 de lei, impozabil. Am calculat acest impact și am considerat că nu ne vom putea permite în acest an, așa că am rămas că vom discuta la sfârșitul anului, în funcție de evoluția economică a acestui an, pentru bugetul anului 2023″, a mai spus primarul Pleșa.

Ce salariu va încasa Gabriel Pleșa dacă se va aplica majorarea

Primarul Albei Iulia spune că dacă se va aplica majorarea de 10 procente salariul său net ar fi undeva la 15.000 de lei lunar.

„Ca să închei, categoric nu era cazul de mărire la primari și viceprimari, din contră m-aș fi bucurat să se echilibreze un pic salariile, iar dacă se dădea ceva salariaților nu aveam nici un fel de problemă.  Din câte știu este 10% creștere, asta ar însemna undeva la 15.000 de lei netul, brutul probabil undeva la 25.000, dacă se va aplica obligatoriu, dar am înțeles că va fi contestată la Curtea Constituțională”, a transmis edilul.

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Angajare fără concurs, prin transfer, pe salariu baban, la CJ Alba: Ce condiții trebuie îndeplinite

Ziarul Unirea

Publicat

în

Angajare fără concurs, prin transfer, pe salariu baban, la CJ Alba: Ce condiții trebuie îndeplinite

Consiliul Județean Alba, anunță ocuparea, prin transfer la cerere a funcției publice de execuție vacante de consilier, clasa I, gradul profesional asistent, la Serviciul Mediu – Compartimentul Sistem de management integrat al deșeurilor din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Alba.

Transferul este de obicei o modalitate prin care se eludează prevederile legii care spune că angajările sunt blocate. De asemenea prin transfer se restrânge substanțial numărul potențial de persoane care pot accede la respectiva funcție.

Condiții specifice de ocupare prevăzute în fișa postului:

Elit - Gustul Desăvârșit

-studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă: Domeniul fundamental (DFI) – Științe inginerești;
-vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice minimum 1 ani. Durata normală a timpului de lucru este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână.

Funcționarii publici interesați vor depune la Biroul resurse umane, în termen de 20 de zile de la data afișării anunțului, respectiv în perioada 8 septembrie – 28 septembrie 2022, inclusiv, ora 16.00, următoarele documente:

  • cererea de transfer;
  • curiculum vitae;
  • copia actului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii, certificatelor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;
  • copia carnetului de muncă sau după caz, o adeverință care să ateste vechimea în muncă și, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice;
  • o adeverință eliberată de instituția angajatoare care să ateste calitatea de angajat și funcția pe care o ocupă în prezent.

Rezultatele selecției dosarelor de înscriere se vor afișa cu mențiunea «admis» sau «respins», însoțită de motivul respingerii dosarului, la locul desfășurării concursului și pe pagina de internet www.judetul-alba.ro/anunturi, în maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

În data de 10 octombrie 2022, ora 10.00 la sediul Consiliului Județean Alba se va organiza un interviu cu funcționarii publici admiși.

Criteriile de evaluare în cadrul interviului sunt:

  • abilitățile de comunicare;
  • capacitatea de analiză și sinteză;
  • abilitățile impuse de funcție;
  • motivația candidatului;
  • comportamentul în situațiile de criză.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea