Programul Microbuze pentru elevi. Președintele AFM: „Noi ne-am rezumat la rolul de finanțator, iar fiecare beneficiar își face propriile proceduri”
Programul Microbuze pentru elevi. Președintele AFM: „Noi ne-am rezumat la rolul de finanțator, iar fiecare beneficiar își face propriile proceduri”
Președintele Administrației Fondului pentru Mediu, Laurențiu Neculaescu, a discutat în cadrul unui interviu dcbusiness.ro, referitor la programul Microbuze electrice pentru elevi, abordând subiecte precum costurile acestor vehicule și procedurile necesare.
”Consiliile județene sunt cele care aplică, dar în numele Unităților Administrativ-Teritoriale de pe raza județului respectiv. Pe baza unei cereri, Primăria face o cerere către Consiliul Județean, care, când depune aplicația la Administrația Fondului pentru Mediu, trebuie să aibă în spate acele cereri ale primăriilor respective.
Programul începe pe 8 septembrie, când se va deschide aplicația pentru introducerea solicitărilor și se va încheia pe 8 noiembrie sau până la epuizarea bugetului. Anul acesta avem un buget alocat de 300 milioane de lei. Vom merge cu o supracontractare de 200%, ceea ce înseamnă că, într-un final, vor fi 600 de milioane de lei în total”, a explicat președintele AFM.
Trei tipuri de microbuze, trei prețuri diferite
Întrebat cam despre câte astfel de autobuze electrice ar putea fi vorba, Laurențiu Neculaescu a declarat că un răspuns precis se va putea da după ce ”vor începe Consiliile județene să încarce aplicația, pentru că sunt eligibile trei categorii de microbuze. Sunt cele full-electic, care au un cost, cel mai mare, în jur de 250.000-300.000 de euro. Urmează microbuzele hibrid plug-in, ceva mai ieftine, de 100.000-150.000 de euro. Și, în sfârșit, sunt microbuzele CNG, care costă și mai puțin. În funcție de opțiunea fiecărui aplicant, vom avea un număr de microbuze care vor fi finanțate din acest program”, a detaliat Laurențiu Neculaescu.
Se fac și stațiile de încărcare necesare
În context, el a subliniat că, din moment ce o primărie devine eligibilă, se finanțează și stația de alimentare pentru aceste microbuze electrice. ”Avem în implementare peste 1000 de beneficiari pentru stații de alimentare pentru mașini electrice. Este deja în implementare. Am avut deja două sesiuni în care am finanțat stații de încărcare pentru mașini electrice și, dacă nu mă înșel, sunt în jur de 3000 de stații la nivel de țară. Există, prin urmare, și o anumită infrastructură pregătită pentru încărcarea acestor microbuze electrice, iar dacă nu au deloc stație, ea va fi eligibilă prin această solicitare”, a punctat șeful AFM.
În funcție de numărul de elevi
Laurențiu Neculaescu a precizat, de asemenea, că tot Consiliul județean este cel care alege compania care se va ocupa de montarea acestor stații de încărcare. ”În ceea ce ne privește, noi ne-am rezumat la rolul de finanțator, iar fiecare beneficiar își face propriile proceduri pentru contractare și implementare propriu-zisă a programului”, a explicat invitatul interviurilor DCNews și DCBusiness.
În același timp, președintele AFM a precizat că realizarea concretă a programului depinde de ”termenele de livrare ale producătorului. Având însă în vedere că discutăm despre niște achiziții publice, pentru că alocările noastre sunt destul de generoase. Pentru Consiliile județene care au până la 40.000 de elevi avem alocate 7 milioane de lei, pentru cele care au între 40.000 și 60.000 de elevi s-au alocat 15 milioane de lei, iar pentru Consiliile județene care au peste 60.000 de elevi și care reprezintă majoritatea, sunt alocate 25 de milioane de lei”, a detaliat Laurențiu Neculaescu.
Sursa: dcbusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Mircea Hava a frecat menta pe bani mulți în Parlamentul European: Aflat la al doilea mandat, a luat cuvântul în plen doar de 5 ori, potrivit datelor oficiale ale legislativului comunitar
Mircea Hava a frecat menta în Parlamentul European: Aflat la al doilea mandat, a luat cuvântul în plen doar de 5 ori, potrivit datelor oficiale ale legislativului comunitar O serie de europarlamentari români au lipsit de la jumătate dintre ședințele Parlamentului European din iulie 2024 până în prezent sau nu au avut luat deloc cuvântul […]
George Simion, după ce reforma pensiilor speciale a fost respinsă de CCR: „DEMISIA – Un gest onorabil din partea domnului Bolojan”
George Simion, după ce reforma pensiilor speciale a fost respinsă de CCR: „DEMISIA – Un gest onorabil din partea domnului Bolojan” Liderul AUR, George Simion, i-a cerut, luni, 20 octombrie 2025, demisia premierului Ilie Bolojan, după ce Curtea Constituţională a admis pe formă sesizarea de neconstituționalitate depusă de Înalta Curte în legătură cu legea privind […]
Circulația pe Transfăgărășan și Transalpina, închisă temporar! Sectoarele afectate: Piscu Negru – Bâlea Cascadă și Rânca – Curpat. MOTIVUL
Circulația pe Transfăgărășan și Transalpina, închise temporar! Sectoarele afectate: Piscu Negru – Bâlea Cascadă și Rânca – Curpat. Care este MOTIVUL Circulația rutieră s-a închis pe Transfăgărășan, sectorul cuprins între Piscu Negru și Bâlea Cascadă, iar pe Transalpina, de la Rânca până la Curpat. Decizia a fost adoptată de către CNAIR din cauza condițiilor meteo […]