Rămâi conectat

Politică Administrație

Primăria municipiului Alba Iulia va avea o relaţie 7 zile din 7 cu cetăţenii

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

    Al doilea proiect de informatizare a Primăriei municipiului Alba Iulia se află în curs de derulare, termenul de finalizare fiind 2013. „Sistem informatic pentru implementarea modelului de management al relaţiei cu cetăţenii (CRM) în administraţia publică locală prin servicii electronice moderne” este un proiect cu finanţare europeană şi o valoare totală de 6.764.257,4 lei din care contribuţia Uniunii Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională este de 5.401.238,23 lei. Prin acest proiect se urmăreşte extinderea sistemului informatic deja existent la nivelul serviciilor importante ale administraţiei albaiuliene şi crearea unei platforme în baza căreia să poată fi furnizate servicii publice on-line către cetăţeni şi mediul de afaceri. În paralel, pentru ca relaţia cu cetăţenii să fie promptă se va implementa şi o reţea intranet care să eficientizeze activităţile interne ale Primăriei. Până în prezent a fost realizată evaluarea sistemului informaţional existent, au fost livrate echipamentele şi soft-urile, iar în perioada următoare va fi demarată proiectarea sistemului. Concret, la finalizarea proiectului cetăţenii din municipiul Alba Iulia vor avea la dispoziţie un dispecerat multimodal căruia cetăţenii pot relaţiona cu administraţia fie prin sistemele clasice – la ghişeu sau telefonic, dar şi prin e-mail sau on-line. Petiţiile lor vor primi un număr care va fi apoi urmărit în sistem până la soluţionare. De asemenea cetăţenii pot primi informaţiile necesare telefonic, dispecerul extrăgându-le din sistemele informatice ale instituţiei. Tot un produs al proiectului va fi o hartă digitală a municipiului Alba Iulia pe care cetăţenii o pot accesa pentru a vedea ce probleme sunt şi unde în oraş, dar şi pentru a sesiza, la rândul lor, probleme. Aceeaşi hartă va fi utilizată de angajaţii primăriei pentru identificarea şi rezolvarea problemelor semnalate. Toate aceste sisteme informatice odată puse la punct vor oferi posibilitatea ca cetăţenii să se afla în contact cu administraţia 7 zile din 7, adică să nu mai depindă doar de programul de la ghişee.
„Cele două proiecte (primul a fost „Servicii de e-Administraţie şi managementul teritoriului pentru Primăria Alba Iulia” – n. red.) sunt parte a unei strategii de informatizare a Primăriei Alba Iulia elaborată în anul 2007 şi privită cu neîncredere inclusiv de Consiliul local care considera atunci că nu vor fi puse niciodată în practică, Ei bine, primul proiect a fost finalizat cu succes şi acum ne aflăm în etapa de implementare acelui de-al doilea. demonstrăm o dată în plus că la primărie nu s-au făcut niciodată proiecte pentru a spune că avem idei. Ideile noastre au devenit proiecte realizabile şi realizate”, spune primarul municipiului Alba Iulia, Mircea Hava, care s-a arătat încrezător că oferirea atâtor posibilităţi de sesizare a unor probleme pe teritoriul municipiului va contribui la creşterea nivelului de civism al cetăţenilor şi la îmbunătăţirea serviciilor publice.

Anca DINICĂ


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

FOTO: Parcul din fața primăriei din Gârbova a fost finalizat: Spațiu de recreere și relaxare pentru cetățenii din comună

Bogdan Ilea

Publicat

în

FOTO: Parcul din fața primăriei din Gârbova a fost finalizat: Spațiu de recreere și relaxare pentru cetățenii din comună Cetățenii din comuna Gârbova se pot bucura de un nou parc, situat în fața primăriei. Loc de relaxare și recreere, atât pentru tineri cât și pentru vârstnici sau turiști. „Amenajarea parcului din localitatea Gârbova a fost […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea