Ziarul Unirea

Primăria municipiului Alba Iulia va avea o relaţie 7 zile din 7 cu cetăţenii

    Al doilea proiect de informatizare a Primăriei municipiului Alba Iulia se află în curs de derulare, termenul de finalizare fiind 2013. „Sistem informatic pentru implementarea modelului de management al relaţiei cu cetăţenii (CRM) în administraţia publică locală prin servicii electronice moderne” este un proiect cu finanţare europeană şi o valoare totală de 6.764.257,4 lei din care contribuţia Uniunii Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională este de 5.401.238,23 lei. Prin acest proiect se urmăreşte extinderea sistemului informatic deja existent la nivelul serviciilor importante ale administraţiei albaiuliene şi crearea unei platforme în baza căreia să poată fi furnizate servicii publice on-line către cetăţeni şi mediul de afaceri. În paralel, pentru ca relaţia cu cetăţenii să fie promptă se va implementa şi o reţea intranet care să eficientizeze activităţile interne ale Primăriei. Până în prezent a fost realizată evaluarea sistemului informaţional existent, au fost livrate echipamentele şi soft-urile, iar în perioada următoare va fi demarată proiectarea sistemului. Concret, la finalizarea proiectului cetăţenii din municipiul Alba Iulia vor avea la dispoziţie un dispecerat multimodal căruia cetăţenii pot relaţiona cu administraţia fie prin sistemele clasice – la ghişeu sau telefonic, dar şi prin e-mail sau on-line. Petiţiile lor vor primi un număr care va fi apoi urmărit în sistem până la soluţionare. De asemenea cetăţenii pot primi informaţiile necesare telefonic, dispecerul extrăgându-le din sistemele informatice ale instituţiei. Tot un produs al proiectului va fi o hartă digitală a municipiului Alba Iulia pe care cetăţenii o pot accesa pentru a vedea ce probleme sunt şi unde în oraş, dar şi pentru a sesiza, la rândul lor, probleme. Aceeaşi hartă va fi utilizată de angajaţii primăriei pentru identificarea şi rezolvarea problemelor semnalate. Toate aceste sisteme informatice odată puse la punct vor oferi posibilitatea ca cetăţenii să se afla în contact cu administraţia 7 zile din 7, adică să nu mai depindă doar de programul de la ghişee.
„Cele două proiecte (primul a fost „Servicii de e-Administraţie şi managementul teritoriului pentru Primăria Alba Iulia” – n. red.) sunt parte a unei strategii de informatizare a Primăriei Alba Iulia elaborată în anul 2007 şi privită cu neîncredere inclusiv de Consiliul local care considera atunci că nu vor fi puse niciodată în practică, Ei bine, primul proiect a fost finalizat cu succes şi acum ne aflăm în etapa de implementare acelui de-al doilea. demonstrăm o dată în plus că la primărie nu s-au făcut niciodată proiecte pentru a spune că avem idei. Ideile noastre au devenit proiecte realizabile şi realizate”, spune primarul municipiului Alba Iulia, Mircea Hava, care s-a arătat încrezător că oferirea atâtor posibilităţi de sesizare a unor probleme pe teritoriul municipiului va contribui la creşterea nivelului de civism al cetăţenilor şi la îmbunătăţirea serviciilor publice.

Anca DINICĂ

ELIT

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

4 Comentarii

alelui 24 februarie 2012 at 9:58

deci sa intelegem ca se va lua spaga 7 zile din sapte?

Alex Danila 24 februarie 2012 at 11:58

NU!deci sa intelegem ca din vom putea sa ne spunem oful ,vom putea sa semnalam nereguli printr-o linie teleonica gratuita si printr-un site.proiect facut cu FONDURI EUROPENE, ca sa stiti si voi, USLasilor!

x 24 februarie 2012 at 14:07

o lasati….si crezi ca asculta cineva? A ascultat cineva din primarie pina acum altceva decit fosnetul bancnotelor de 500 euro?

Ioan Albu 24 februarie 2012 at 21:19

Cu raspunsuri de genul:
„lasa-ma dom’le in pace ca eu sunt viceprimar in Alba”
(Paul Voicu)

Comentariile sunt oprite