Rămâi conectat

Curier Județean

Primăria Municipiului Alba Iulia acordă sprijin financiar pentru plata serviciilor oferite de bone. Până la ce sumă se ridică ajutoarele

Publicat

în

Municipiul Alba Iulia face eforturi pentru a pune la dispoziția locuitorilor servicii de îngrijire a copiilor în creșe publice. Numărul total de locuri în creșele din Alba Iulia este de 165, din care pentru anul școlar 2020-2021 sunt disponibile 90 locuri și 5 locuri pentru cazuri sociale. În anul școlar 2019-2020 pentru 59 de locuri disponibile la creșe au fost depuse 213 cereri.

Strategia integrată de dezvoltare urbană a municipiului Alba Iulia, pentru perioada 2014-2023, își propune sprijinirea tinerelor familii cu copii prin dezvoltarea infrastructurii de îngrijire, educație și recreere.

„Viitorul nu e ceva abstract și nedefinit. Viitorul are nume clare: Maria, Ioana, Teodora, Vlad, Eduard… Viitorul sunt ei, cei mai mici albaiulieni. Pentru ei îmbunătățim permanent infrastructura de învățământ preșcolar, indiferent că e vorba de grădinițe sau creșe. M-aș bucura ca numărul de locuri în creșe să fie cel puțin egal cu al cererilor. Nu putem face o magie, peste noapte, cum am vrea. Este însă unul dintre proiectele mele de căpătâi pentru anii următori. Până să fi rezolvat această problemă, lansăm varianta susținerii famililor pentru angajarea e bone. Este modul în care putem sprijini acum tinerii părinți.” – Voicu PAUL, viceprimarul cu atribuții de primar al Municipiului Alba Iulia

Electrica Furnizare Discount

Pentru susținerea familiilor a fost elaborat și pus în consultare publică Proiectului de Hotărâre pentru aprobarea Metodologiei privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor oferite de bone.

În acord cu prevederile Legii nr. 35/31.03.2020, privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor oferite de bonă, pot beneficia de acest ajutor financiar, în limita fondurilor bugetare anuale aprobate cu aceasta destinație, persoanele care au în întreținere copii de vârstă preșcolară, ale căror venituri sunt de până la 3.500 lei pe membru de familie. Cuantumul ajutorului financiar diferă în funcție de veniturile familiei și este cuprins între 250 și 710 lei pentru un copil, iar dosarul se depune la sediul Direcției de Asistență Socială Alba Iulia și se acordă în limita fondurilor bugetare. Acordarea acestui ajutor financiar se face de către autoritățile administrației publice locale în urma hotărârii consiliului local privind aprobarea metodologia de aplicare.

Procedura de transparență decizională / consultare publică a proiectului se derulează în perioada 22 iunie – 22 iulie 2020, timp în care persoanele interesate pot să-și prezinte opiniile și propunerile prin email pe adresa [email protected] sau [email protected]

Proiectul poate fi consultat pe pagina de internet a instituției: https://www.apulum.ro/index.php/primaria/consultare.

Înscrierea în creșe a început de astăzi 01.07.2020, iar termenul limita pentru depunerea cererilor este 10.07.2020. Dosarele se depun în format fizic la Registratura Primăriei din Alba Iulia, Calea Moților, nr. 5A, camera 8, după verificarea prealabilă de către comisia de înscriere prezentă în instituție. Informații suplimentare precum și documentele necesare pot fi consultate și descărcate pe pagina de internet a primăriei: https://www.apulum.ro/index.php/servicii/detaliu/772.

Astăzi, în prima zi de înscrieri, până la ora 14:00 se depuseseră 50 de cereri.

Publicitate

Curier Județean

„Maraton” cu ocazia Zilei de Curățenie Națională la Sebeș: 450 de voluntari au strâns 84 DE METRI CUBI de deșeuri

Publicat

în

„Maraton” cu ocazia Zilei de Curățenie Națională la Sebeș: 450 de voluntari au strâns 84 DE METRI CUBI de deșeuri

„Acțiunea ecologistă „Let’s Do It, Romania! Ziua de Curățenie Națională” a avut loc și la Sebeș. Echipa noastră a reunit peste 450 de voluntari. Au participat circa 300 de elevi de la toate instituțiile de învățământ locale, alături de 30 de cadre didactice, 126 de voluntari din cadrul primăriei și instituțiilor subordonate, consilieri locali. Au fost colectați 84 de metri cubi de deșeuri.

Sebeșul a dat startul oficial al acțiunii de ecologizare la ora 10:00. Voluntarii au intervenit în cartierele Mihail Kogălniceanu, Aleea Parc, Aleea Lac, Lucian Blaga și Valea Frumoasei, în parcurile din oraș – Parcul Primăriei, Parcul Tineretului, Parcul „Mihai Eminescu” și Parcul Arini, în zona centrală a orașului și pe străzile din proximitate, precum și în zona străzii Alunului, unde s-a identificat o cantitate considerabilă de deșeuri. Nu au fost uitate nici localitățile aparținătoare: Petrești, Lancrăm și Răhău.

Electrica Furnizare Discount

Unitățile de învățământ participante au fost: Școala „Mihail Kogălniceanu”, Școala Gimnazială Nr. 2, Liceul Tehnologic, Colegiul Național „Lucian Blaga”, Liceul cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” și Școala Gimnazială Petrești. Unităților de învățământ li s-au alăturat și voluntarii din cadrul primăriei și instituţiilor subordonate: Direcția Generală de Asistență Socială, Medicală și Comunitară Sebeș, Centrul Cultural „Lucian Blaga”, Căminul de Persoane Vârstnice, Serviciul Public de Administrare a Patrimoniului și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență.

Primăria Municipiului Sebeș, SC Green Days, SC RER VEST SA/SC RETIM ECOLOGIC SERVICE SA, alături de echipa Let’s Do It, Romania! au asigurat sacii de colectare a deșeurilor și echipamentele de protecție. Transportul deșeurilor rezultate a fost asigurat de S.P.A.P. Sebeș, în parteneriat cu operatorul de salubritate SC Green Days.

Tinerilor voluntari le-au fost distribuite dulciuri și apă.

Mulțumiri sponsorilor: Elis Pavaje Sebeș și Ambient Alba.

Primăria Municipiului Sebeș transmite mulțumiri tuturor voluntarilor care au răspuns invitației și s-au alăturat acestei acțiuni de ecologizare.” , transmit reprezentanții primăriei Sebeș.

Citește mai mult

Curier Județean

Modernizarea și extinderea sălii de sport a Liceului Corneliu Medrea din Zlatna: Licitația de peste 70.000 de lei, lansată în SEAP

Publicat

în

Modernizarea și extinderea sălii de sport a Liceului Corneliu Medrea din Zlatna: Licitația de peste 70.000 de lei, lansată în SEAP

Primăria orașului Zlatna a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru servicii, în cadrul proiectului „Modernizare și extindere sală de sport Corneliu Medrea, Oraş Zlatna, Județul Alba”. Valoarea totală estimată a investiției este de 77.500 de lei, fără TVA.

Obiectul contractului

Contractul are ca scop elaborarea documentaţiilor tehnice aferente obiectivului de investiţii “Modernizare şi extindere sală de sport Corneliu Medrea Oraş Zlatna, jud. Alba”, după cum urmează:

Electrica Furnizare Discount

– Elaborare documentaţie tehnică faza SF cu elemente de DALI;

– Verificarea tehnică pe specialităţi a documentaţiei SF cu elemente de DALI;

– Expertiză tehnică

– Audit energetic

– Documentaţii obţinere avize conform Certificat de urbanism.

Amplasamentul

Terenul este localizat în intravilanul Oraşului Zlatna

Suprafaţa terenului: 13744 mp;

Terenul este delimitat pe toate laturile de artere de circulaţie publică, astfel în partea de Nord – Est se află vecinătatea cu drumul DN 74, la Sud – strada 1 Mai, la Sud – Vest strada Avram Iancu, la Vest – strada Plopilor.

Situaţia actuală a sălii de sport: asigură cerinţele fundamentale minime, dar nu corespunde standardelor şi cerinţelor de funcţionare a federaţiilor sportive pentru desfăşurarea competiţilor cu privire la dimensionare.

Regimul juridic, economic şi tehnic al imobilului existent: Conform extrasului de carte funciară CF 75450 terenul este întăbulat cu drept de proprietate – Domeniul Public al Oraşului Zlatna, cu categorie de folosinţă de curţi construcţii a terenului şi construcţii administrative şi social culturale a sălii de sport cu extrasul de carte funciară CF 75450-C8; Terenul nu prezintă grevare de servitute, preemţiune şi este clasată ca fiind zonă de utilitate publică.

Indicatori teritoriali:

– Suprafaţa terenului 13744 mp;

Suprafaţa construita la sol existenta: 3975 mp;

– Suprafaţa la sol construcţie studiata: 1100 mp;

– Suprafaţa desfasurata existenta 6841 mp.

Extinderea sălii de sport: se vor face lucrări de demontare parţială a structurii metalice existente, urmând ca după reîntregirea structurii să se realizeze lucrări de reparaţie de finisaje în locaţiile afectate.

Se propun modificări la nivelul compartimentărilor existente în zona destinată sportivilor ‘elevilor şi cadrelor didactice ce au ca scop reorganizarea parţială a evacuării din sală pe aceasta latură, şi asigurarea spaţiului necesar centralei termice redimensionate.

Prin extinderea şi modernizarea sălii de sport se vor da soluţii pentru construirea de tribune pentru spectatori pe două din laturile sălii de sport existente. Se va realiza un demisol parţial, pe tronsonul dinspre strada Plopilor care va adăposti funcţiuni aferente antrenamentelor sportive şi grupuri sanitare.

În urma extinderii sălii de sport se va suplimenta numărul de persoane care vor avea acces în clădire la aproximativ 1100 de persoane (vizitatori, jucători, elevi, spectatori). Ca urmare a suplimentării numărului de persoane care utilizează clădirea este necesară proiectarea următoarelor elemete:

– spaţii pentru gradene;

– zonă de acces – primire şi distribuire pentru spectatori şi vizitatori (intrare şi foyer);

– Ieşiri secundare în cazul situaţiilor de urgenţă;

– Spaţii pentru casa de bilete depozitări garderobă;

– Grupuri sanitare, separate pe sexe cu acces din foyer;

– Spaţii destinate echipamentelor ce asigură securitatea la incendiu;

– Sală de fitness şi grupuri sanitare la demisol;

– Instalaţie supraveghere video interior-exterior;

– Iluminat exterior.

Prin realizarea investiţiei se urmăreşte creşterea gradului de confort a cetăţenilor, organizarea de competiţii sportive (handbal, volei, fotbal) conform cerinţelor de funcţionare a federaţiilor sportive cu privire la dimensionare.

Citește mai mult

Curier Județean

Certificatul COVID ar putea să devină obligatoriu la locul de muncă și în România: „nimeni nu poate să vină să spună niciodată”

Publicat

în

Certificatul COVID ar putea să devină obligatoriu la locul de muncă și în România: „nimeni nu poate să vină să spună niciodată”

Secretarul de stat Raed Arafat a fost întrebat sâmbătă, 18 septembrie, dacă este posibil ca România să ajungă în situaţia Italiei, unde din octombrie angajaţii vor trebui să prezinte certificat verde, indiferent dacă lucrează în mediul public sau în cel privat.

Arafat a spus că la acest moment nu există discuţii pe acest subiect în România, dar a adăugat că „nimeni nu poate să vină să vă spună ”Niciodată nu va fi aşa”.

Întrebat sâmbătă după amiază, într-o conferinţă de presă, dacă România poate să ajungă în situaţia Italiei, unde va fi introdusă obligativitatea prezentării certificatului verde, la locul de muncă, de către angajaţii din sistemul public dar şi din mediul privat, începând din luna octombrie, Raed Arafat a răspuns că nimeni nu poate da asigurări că acest lucru nu se va întâmpla.

Electrica Furnizare Discount

„Noi acum, certificatul verde în interiorul ţării l-am aprobat prin Hotărâre de Guvern pentru incidenţa între 3 şi 6. Nimeni nu poate să vină să vă spună ”Niciodată nu va fi aşa”. Nu ştim cum evoluează situaţia. Şi Italia a luat această decizie pe baza unei analize a evoluţiei. Şi Franţa are astfel de decizii, nu numai Italia, tot pe baza unor astfel de analize. Deci la acest moment nu sunt discuţii în acest sens în România, dar la acest moment se aplică certificatul verde pe rata 3 la 6 la mie, în zonele pe care, altfel, le-am fi închis. Deci noi permitem unei părţi din economie să meargă mai departe”, a afirmat Raed Arafat.

El a subliniat importanţa vaccinării, făcând apel la populaţie să nu se ghideze după postările online ale unor persoane nevizate.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare