Primăria Alba Iulia: NU am primit încă un răspuns oficial de la Prințul Charles privind invitația de a vizita orașul și de a accepta titlul de ”Prinț de Transilvania”
”NU am primit încă un răspuns oficial de la Prințul Charles privind invitația de a vizita orașul și de a accepta titlul de ”Prinț de Transilvania”, a declarat reprezentantul Primăriei Alba Iulia, Mihai Coșer, pentru publicația ziarulunirea.ro
Purtătorul de cuvânt al municipalității a confirmat, însă, că administrația capitalei istorice a Transilvaniei, a lansat o invitație inedită Prințului Charles de Wales al Marii Britanii de a vizita orașul și de a primi titlul onorific de „Prince of Transylvania”.
”Inițiativa este marcată de o campanie neconvențională destinată convingeriiAlteţei Sale Regale de a da curs invitației. Această decizie vine ca urmare a activității constante a Prințului de Wales de a promova în lume turismul românesc și regiunea Transilvaniei, în mod special.
Prințul Charles al Marii Britanii este una dintre personalitățile marcante la nivel internațional care și-au declarat în repetate rânduri afecțiunea față de România, transformându-se astfel, de-a lungul anilor, într-un real ambasadoralturismului românesc în lume. De la prima sa vizită în 1998, Prințul Charles a vorbit adesea în cuvinte elogioase despre România, cultura, oamenii și locurile extraordinare pe care le-a descoperit în țara noastră. Prințul de Wales a renovat mai multe case vechi din Transilvania și a lansat peste 12 proiecte caritabile în regiune, proiecte care încurajează protecția mediului, agricultura bio și dezvoltarea sustenabilă.
Acest titlu onorific vine în semn de apreciere pentru dedicarea și prețuirea onestă demonstrate de Alteța Sa Regală a Marii Britanii față de regiunea Transilvania.
Titlul face referire și la relația dintre moștenitorul tronului britanic și Vlad Țepeș, cu care Prințul de Wales a declarat că se înrudește pe linia genealogică a stră-străbunicii sale, Regina Maria. „Am Transilvania în sânge”, glumea Alteța Sa Regală cu ocazia unei vizite anterioare în România”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Primăria Alba Iulia.
Scrisoarea deschisă adresată Prințului Charles de Wales de către municipalitate spune pe un ton asumat amuzant următoarele:
„Alteța voastră, știm cât de mult iubiți Transilvania. A devenit pentru dumneavoastră a doua casă și ați devenit cel mai important ambasador al acestei regiuni. Mai mult decât atât, adesea ați menționat că aveți rădăcini în Transilvania și că linia genealogică vă leagă de Vlad Țepeș, prințul născut în această regiune. De vreme ce iubiți Transilvania atât de mult, ne gândeam: cum ar fi dacă în loc de „Prințul de Wales” ați fi cunoscut de acum încolo ca „Prinț de Wales ȘI Transilvania”? Trebuie să recunoașteți că „Charles, Prinț de Wales ȘI Transilvania” sună bine, plus că e un excelent mod de a începe o conversație”.
”Evident că un oraș românesc nu poate acorda titluri regale; scrisoarea deschisă fiind concepută într-o manieră degajată încât să fie evidentă nota umoristică, dar subliniind în același timp că oferta de a vizita orașul e serioasă.
Alba Iulia este capitala istorică a Transilvaniei – era de asemenea normal ca Alba Iulia, primul brand de oraș din Romania, să catalizeze energiile unui brand turistic regional. Inițiative de tipul acesta sunt menite să atragă atenția într-un mod creativ asupra unor stări de fapt. Stare de fapt este că noi am depus eforturi constante pentru a crește orașul, atât pentru localnici, cât și pentru turiști. Stare de fapt este și interesul Prințului Charles pentru țara noastră și pentru Transilvania, în mod deosebit.
Desigur, ne-am bucura că Prințul Charles să atragă atenția potențialilor investitori asupra orașului Alba Iulia și mai ales asupra Palatul Principilor Transilvaniei din Alba Iulia, a cărui resturare are nevoie de investiții majore pentru a-l reda cu totul orașului.
Alba Iulia este astăzi un oraș al premierelor, care și-a asumat rolul de avangardă în marketingul de oraș și management performant: primul oraș cu un manual de brand, primul oraș cu o strategie pe termen lung, primul oraș care lansează un kit complet pentru turiștii străini (aplicație de mobil, website, media socială, infokioskuri), primul oraș românesc cu un parteneriat special cu Banca Mondială, primul oraș românesc care primește rating de la una din cele trei mari institute globale de audit, primul proiect de ‘Smart City’ din România și singurul oraș din Europa de Sud-Est invitată in programul „City Logo” al Uniunii Europene” pentru orașe cu marketing urban avansat”, se mai arată în comunicatul de presă.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Publicitate electorală: Alianța PNL-PSD prinde rod și la Alba Iulia, în jurul banilor și domeniului public
Alianța PNL-PSD prinde rod și la Alba Iulia, în jurul banilor și domeniului public PSD și PNL = lovele. E un lucru pe care tot mai mulți oameni îl văd și înțeleg, în ciuda unui teatru ieftin în care cele două partide mimează cearta. PNL și PSD nu doar că guvernează împreună, însă iubirea de […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Ştirea zileiacum o zi
21 noiembrie: Zece ani de la tragedia aviatică de la Mălâncrav. Ziua când Alba Iulia a pierdut un tânăr pilot căpitan