Pe autostrada Sebeș-Turda, lotul 2, la supratraversarea DJ 142 L de la Sâncrai, firma Retter a implementat cu succes o nouă tehnologie

Pe autostrada Sebeș-Turda, lotul 2, la supratraversarea DJ 142 L de la Sâncrai, firma Retter a implementat cu succes o nouă tehnologie Au fost ridicate și montate primele grinzi prefabricate în soluție compusă (din punct de vedere tehnic e vorba de soluția VFT-WIB).

Calitate şi inovaţie în domeniul construcţiilor marca Retter

Există o companie sibiană care a înţeles că forţa de muncă din construcţii este preţioasă. Retter Projectmanagement, cunoscută pentru inovaţiile aduse în ţară în construcţia de poduri pentru loturile de autostradă, are o filosofie europeană în ce priveşte angajaţii. Fiecare om din firmă, de la muncitor la inginer este membru al familiei Retter.

„Lucrăm doar cu oameni foarte bine pregătiţi şi specializaţi. Pentru a ajunge la dezvoltarea de produse inovative şi punerea lor în operă este nevoie de a investi în oameni şi în pregătirea şi specializarea lor în  acest sens” a dezvăluit Guido Retter, managerul firmei, filosofia care stă la baza activităţii companiei.

La începutul lunii iunie firma anunţa implementarea cu succes în România a tehnologiei  VFT-WIB pe Autostrada Sebeș-Turda, lotul 2, la supratraversarea DJ 142 L de la Sâncrai, unde au fost ridicate și montate primele grinzi prefabricate în soluție compusă (din punct de vedere tehnic e vorba de soluția VFT-WIB).

Practic soluțiile clasice – grinzi de beton pretensionate și tablier compus oțel-beton, au fost înlocuite cu grinzi prefabricate cu armătură externă rigidă VFT-WIB – noile soluții au fost proiectate cu deschideri de 50 de metri. Grinzile VFT-WIB® pot fi folosite atât la construcţia podurilor de şosea, cât şi la construcţia podurilor de cale ferată, avantajele fiind aceleaşi.

Montarea grinzilor VFT-WIB se încheie acum pe şantierele lotului 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda. Pentru designul, producţia şi montarea acestora Retter Projectmanagement a colaborat foarte bine cu mai multe firme. Alături de SSF-RO s-a dezvoltat partea de concept şi proiectare a acestui nou tip de grinzi. Împreună cu firmele Lupp  şi Bauelemente s-a dezvoltat cofragul şi producţia efectivă a grinziloriar Deme Macarale  s-a colaborat pe partea de montaj a grinzilor VFT-WIB pe tronsonul autostrăzii.

Seria inovaţiilor Retter continuă

Inovaţia Retter Projectmanagement pentru România continuă cu montarea de grinzi prefabricate de beton tip BFT şi grinzi metalice tip VTR la Podul 34 pe aceeaşi autostradă. Şi acestea, ca şi sistemul VFT-WIB, asigură un standard înalt de calitate şi rezistenţă. Dezvoltarea sistemului de autostrăzi, dar şi alte drumuri în România, oferă şansa unei firme ca Retter  să aducă un plus de valoare în acest sector, atât prin tehnologia introdusă în premieră la noi, dar şi prin calitatea deosebită a angajaţilor angrenaţi în aceste proiecte.

Soluția VTR® (germană: VerbundTrägerRost – rețea de grinzi) pentru poduri compuse oțel-beton este cea mai potrivită pentru deschideri cuprinse între 40 și 100 m. Soluția VTR® nu foloseşte contravântuiri sau rigidizări expuse, iar singurele suprafețe supuse factorilor externi sunt plane (fețele văzute ale inimilor și ale tălpii inferioare). Grinzile din oțel se produc în uzina de confecții metalice pe tronsoane, care sunt apoi transportate pe șantier.

Cu ajutorul personalului calificat, tronsoanele sunt îmbinate prin sudare la lungimea finală pe șantier. Datorită formei simple a grinzilor, sudarea pe șantier este ușurată, iar aspectul structurii este îngrijit, modern și plăcut. Această operație este mai accesibilă și mai facilă, decât pretensionarea realizată pe șantier a tronsoanelor de grinzi precomprimate. În ceea ce privește dala de beton, soluția VTR® are ca scop execuția cât mai rapidă, cu puține sau chiar fără cofraje, prin folosirea prefabricatelor.

Parteneriarul cu Maurer (Germania) pentru elemente anti-seismice

Retter Projectmanagement a dezvoltat deja în mai multe proiecte în ţară un parteneriat cu firma germană Maurer, lider în tehnologia elementelor anti-seismice.

De la montarea de amortizoare a șocului la clădiri înalte până la proiectarea, producția și montajul  rosturilor elastomerice de dilatație, Retter Projectmanagement dezvoltă proiecte de la A la Z în domeniul antiseismic, cu oameni specializați, ai căror școlarizarea s-a făcut la partenerul german. Elementele anti-seismice reprezintă un factor foarte important în construcţia de clădiri şi autostrăzi la noi în ţară datorită riscului seismic existent.

Calitatea construcţiei este dată de calitatea oamenilor

Sectorul construcţiilor are o mare problemă în România. Conform statisticilor oficiale forţa de muncă în construcţii aproape s-a înjumătăţit în perioada 2009-2018 de la peste 600.000 de oameni undeva la 335.000 de oameni. Datorită proiectelor private, dar şi cele majore demarate de Guvern este nevoie de încă 200.00  de oameni în construcţii.

Retter Projectmanagement  a investit continuu în perfecţionarea angajaţilor. Omul este centrul companiei la Retter şi conducerea firmei investeşte continuu în proprii angajaţi. Dincolo de beneficiile oferite de cazare, tichete masă, transport, echipamente profesionale de calitate şi un salariu net de peste 4.000 de lei, muncitorii Retter sunt şcolarizaţi la locul de muncă prin programe de perfecţionare. Filosofia companiei de a inova şi a produce lucrări de calitate se bazează pe investiţia în oameni de calitate, profesionişti

 

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...