Rămâi conectat

Actualitate

Parlamentul European propune ca toate mașinile noi să aibă sisteme de asistență auto. Ce presupun acestea

Ziarul Unirea

Publicat

în

Parlamentul European a adoptat, marţi, o rezoluţie non-legislativă prin care se propune obligativitatea ca toate mașinile noi să fie echipate cu sisteme de asistenţă auto, prin aceasta înţelegând sisteme de detectare a pietonilor, dispozitive inteligente de frânare şi asistenţă la accelerare. În prezent, trei sferturi din autoturismele noi nu au astfel de sisteme inteligente.

„Fie că suntem şoferi, pietoni sau biciclişti, greşim cu toţii. Şi în aceste cazuri, sistemele de asistenţă automată sunt un fel de copiloţi tăcuţi care ne ajută să evităm accidentele”, a declarat deputatul Dieter-Lebrecht Koch (PPE) în cadrul sesiunii plenare a Parlamentului European.

Potrivit PE, peste 25.000 de persoane sunt ucise şi alte sute de mii sunt rănite pe drumurile din ţările europene, aproximativ 90 la sută dintre aceste accidente având drept cauză greşelile umane.

„Multe dintre acestea ar putea fi evitate prin utilizarea noilor sisteme tehnologice de asistenţă a şoferilor în situaţii periculoase. În momentul de faţă, sistemele sunt prezente în relativ puţine modele de vârf, dar având în vedere avantajele lor evidente, deputaţii europeni doresc ca acestea să devină obligatorii pentru toate autoturismele noi”, explică reprezentanţii Parlamentului European.

Textul rezoluţiei non-legislative prevede, astfel, obligativitatea ca toate autoturismele noi să fie echipate cu sisteme care să detecteze pietonii şi care să includă dispozitive inteligente de frânare şi asistenţă la accelerare. Astfel de sisteme pot încetini o maşină pentru a evita un accident şi ajută şoferii să rămână în limitele de viteză. Unele sisteme pot, de asemenea, să direcţioneze o maşină înapoi atunci când iese de pe bandă.

În trecut, sistemele de asistenţă auto erau instalate doar pe maşinile de ultimă generaţie, însă în prezent, deşi echipamentele sunt montate pe maşinile de toate clasele, trei sferturi dintre autoturismele noi nu sunt echipate cu astfel de sisteme din cauza costului suplimentar, arată PE.

De asemenea, deputaţii europeni doresc să evalueze posibila valoare adăugată a reducerii limitei de alcool din sânge la zero pentru şoferii începători şi pentru şoferii profesionişti din întreaga UE.

Rezoluţia a fost votată marţi cu 593 de voturi „pentru”, 39 de voturi „împotrivă” şi 53 de abţineri.

Sursa Stiripesurse.ro

 


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

România în Air Schengen și Schengen maritim din 31 martie. Ce se schimbă de duminică la controale și cum vor călători copiii minori

Ziarul Unirea

Publicat

în

România în Air Schengen și Schengen maritim din 31 martie. Ce se schimbă de duminică la controale și cum vor călători copiii minori România intră în spaţiul Schengen cu frontierele aeriene (Air Schengen) și maritime începând de duminică, 31 martie. Secretarul de stat în Ministerul de Interne, chestorul Bogdan Despescu, a explicat ce înseamnă acest […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea