(P) Faceți cunoștință cu cea mai impresionantă colecție de mașinuțe Ferrari

TECHNOVA - Înlocuiește-ți centrala
Singura colecție care îi ține piept este cea a lui Ion Țiriac, în mărime naturală.

Pentru mulți fanatici Ferrari, colecționarea de machete de mașini este un substitut pentru a deține adevăratul lucru. Dar Geoff Batterbee este o excepție de la regulă: el a vândut un Ferrari 360 Spider complet pentru a finanța o extindere a casei, pentru a adăposti colecția sa de modele Ferrari în continuă expansiune. Rezultatul: un altar închinat Maranello pe o stradă liniștită suburbană din Londra.

Există puține indicii despre pasiunea lui Geoff pentru Ferrari atunci când ajungeți la casa familiei și el nu pare deloc un neadaptat din punct de vedere social, în modul în care ar putea sugera colecția sa obsesivă. În vârstă 65 de ani, s-a retras în urmă cu câțiva ani ca director general al unei companii de securitate pentru că ajunsese să urască orașul; are o soție minunată, Janet, care îl sprijină în întregime și ajută l a colecție; este ușor să discuți cu el, datorită manierei sale plăcute și a interesului pentru subiecte mai largi, inclusiv muzică, ceasuri și motociclete. De fapt, pare o persoană perfect normală.

ELIT

Dar la primul etaj, așezată chiar deasupra garajului unic, există o ușă marcată cu „showroom”. Înăuntru veți găsi dovezile unei pasiuni pe tot parcursul vieții pentru modelul Ferrari și accesoriile care au legătură cu emblema italiană, toate perfect compartimentate. Un televizor parcurge în tăcere isprăvile Ferrari din cursele din 1960 și există dulapuri din sticlă care afișează frumos 1.232 de modele amețitoare de mașini de curse și de șosea Ferrari din toate epocile și de toate valorile, de la descoperirile din portbagaje cu vechituri de 50p cu Barbie conducând (Ferrari a sancționat aproximativ cinci versiuni Barbie, își amintește Geoff; a primit unul de Crăciun anul trecut) un model 250 GTO de la Revell, în valoare de aproximativ 500 de lire sterline. Există, de asemenea, 20 de ceasuri, 50 de pălării, 450 de cărți, plus jucarii copii precum ursuleți de pluș, dar si paltoane, cămăși, pantofi și multe altele. Acest eclecticism și simțul umorului în ceea ce este afișat conferă colecției lui Geoff profunzimea și caracterul său.

Cele mai multe dintre modele sunt la scara 1:18 sau 1:43. Vasta selecție de mașinute a lui Geoff vine în mai multe dimensiuni și toate de la o varietate de producători de modele din epoca de dinainte ca Ferrari să fie atât de populară în ceea ce privește licențierea.

Colecția este organizată în mare parte în funcție de culoare, dar apar și teme: partea stângă a unui cabinet urmărește cariera lui Michael Schumacher, de la karting, prin Benetton, și până la dominarea Ferrari; o secțiune este dedicată exclusiv transportatorilor de curse; două huse montate pe perete afișează descoperirile lor precum colecțiile de fluturi auto, una cu mașini sport din anii ’50 și ’60, o altă mașină istorică de Formula 1. Și în categoria „nu vă luați prea în serios”, mingi și tricouri de golf, o pungă de dulciuri, precum și ceasuri și brelocuri. Aceasta este povestea Ferrari în miniatură și există atât de multe elemente și atât de multe modele încât este greu să știi de unde să începi.

Chiar și Geoff nu este pe deplin sigur de unde începe povestea, dar alege de pe raft o mașină F1 „Sharknose” din 1961. „Cred că acesta”, spune el, „a fost unul dintre primele mele modele Ferrari”.

Născut în Rhyl, în nordul Țării Galilor, în 1954, a început să colecționeze la „șapte sau opt ani”, deși fără influențe din partea prietenilor sau a familiei care să suscite interesul. În mod evident el a început încet, pentru că până la înrolarea în cadrul la RAF (Royal Air Force) pe punctul de a împlini 16 ani, colecția nu conținea mai mult de 12 modele.

Dacă aceasta pare cuprinzătoare, Geoff nu este chiar de acord. „Există literalmente sute de mașinuțe Ferrari pe care le-aș putea cumpăra de fiecare dată când merg la un târg de jucării, aș putea cu ușurință să măresc această colecție de patru ori”, estimează el. „Dacă merg pe eBay sau Gumtree și caut„ model Ferrari turnat” („die-cast”) și sortez după „cel mai mare preț”, garantez că nu aș deține mașinuțe din primele 20 de pagini de rezultate. Poate fi și țară specifică – în Germania am văzut niște Bburago-uri pe care nu le-am văzut niciodată aici. ”

Întrebat ce mașină ar păstra dacă ar putea avea doar una, Geoff spune că nu are un favorit și apoi face o pauză înainte de a scoate un model Redline al 575 GTC din campionatul FIA GT 2005. „Nu este cel mai scump – este de aproximativ 200 de lire sterline – dar îmi place schema de culori, este grea, calitatea este bună … acest moel ar fi cu siguranță în top.”

Dar, în timp ce colecția va continua să crească, există un model 1:1 pe care el și Janet și-au pus în minte să îl aibă. „Sperăm să cumpărăm încă un Ferrari în curând”, explică Geoff. „Sunt pe Auto Trader tot timpul uitându-mă la 360, 430, 458 sau 488.” Cu aceasta, el trage înapoi un covor mare de podea Ferrari galben pentru a dezvălui o podea de sticlă dedesubt, o notă finală sugerată de Janet. Poate că încă de anul viitor, speră, va putea să se uite atât la colecția sa, cât și la un adevărat Ferrari parcat în garajul de mai jos.

Articol via Autoexpress

sursa foto: emag.ro

Tel. 0729.399.891
e-mail: publicitate@unirea-pres.ro