Actualitate

Noua declarație unică din 2025: ANAF digitalizează raportarea veniturilor în România

Bera Larisa

Publicat

în

Noua declarație unică din 2025: ANAF digitalizează raportarea veniturilor în România

Sistemul fiscal din România va suferi o schimbare majoră în 2025, când actuala Declarație Unică va fi înlocuită cu o versiune nouă, digitalizată și inteligentă. În anul 2024, contribuabilii vor avea ocazia să se familiarizeze cu această schimbare, într-o perioadă de tranziție, a declarat ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, într-un interviu acordat pentru Profit.ro.

Petrecerea Divorțaților

Citește și: ANAF propune introducerea unui certificat fiscal pentru tranzacțiile imobiliare: Cum va schimba procedura de vânzare – cumpărare a proprietăților

Noua Declarație Unică va marca un avans important în digitalizarea raportării fiscale. Aceasta va fi precompletată și va include calcule automate bazate pe datele extrase din modulele și bazele de date ale ANAF, precum e-Factură, e-TVA și e-Transport, eliminând necesitatea estimării veniturilor, care era prevăzută de Declarația Unică actuală.

„Am discutat cu mediul de afaceri despre Declarația Unică Inteligentă. Deși terminologia nu este încă definitivă, ne gândim să o numim Digitală sau Inteligentă. Aceasta va înlocui actuala Declarație Unică și va elimina estimarea veniturilor pentru perioadele viitoare”, a explicat ministrul Boloș.

Integrarea cu baza de date ANAF

Noua Declarație va fi complet interoperabilă cu bazele de date ale ANAF, permițând precompletarea automată a datelor despre cheltuieli și venituri, bazată pe informațiile din sistemul e-Factură. Contribuabilii vor putea modifica aceste date, dar numai cu justificări corespunzătoare.

În ceea ce privește creditul fiscal, acesta va fi disponibil doar pentru cei care aleg să se înscrie în sistem. ANAF va genera automat o secțiune a Declarației care va include informații despre cheltuielile pentru care a fost solicitat Numărul de Identificare Digitală (NID), echivalent al CNP-ului, pe facturi sau bonuri fiscale.

„Declarația Unică Digitală va fi activă începând cu veniturile aferente anului 2025, iar declarațiile vor fi disponibile în utilizare în mai 2026. În 2025 ne dorim o tranziție care să elimine estimarea veniturilor pentru PFA-uri”, a adăugat ministrul.

Un aspect important al noului sistem de credit fiscal este încurajarea contribuabililor să solicite bonuri sau facturi pentru achizițiile lor, cu scopul reducerii economiei subterane. La sfârșitul anului, contribuabilii înscriși vor putea beneficia de restituirea unui procentaj din valoarea achizițiilor efectuate în domenii de risc, selecționate de ANAF și Ministerul Finanțelor.


Secțiune Știri sub articolul principal



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru, semnat de Nicușor Dan. Calendarul pentru votul de învestitură

Bogdan Ilea

Publicat

în

Decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru, semnat de Nicușor Dan. Calendarul pentru votul de învestitură Președintele Nicușor Dan a semnat, marți, decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru. Acesta are la dispoziție zece zile pentru a pregăti programul de guvernare și lista viitorilor miniștri, […]

Citește mai mult

Actualitate

George Simion pune presiune pe PSD: „Nicuşor Dan trebuie suspendat!” AUR cere parlamentarilor să semneze pentru demersul de suspendare

Ioana Oprean

Publicat

în

George Simion pune presiune pe PSD: „Nicuşor Dan trebuie suspendat!” AUR cere parlamentarilor să semneze pentru demersul de suspendare Preşedintele AUR, George Simion, intensifică presiunea asupra parlamentarilor PSD în tentativa de a strânge numărul necesar de semnături pentru suspendarea preşedintelui Nicuşor Dan. Liderul AUR anunţă că va pune la dispoziţia parlamentarilor social-democraţi tabelul pentru semnături […]

Citește mai mult

Actualitate

Tichete de creșă, în valoare de 770 de lei din octombrie 2026: Noile sume stabilite pentru angajați

Bogdan Ilea

Publicat

în

Tichete de creșă, în valoare de 770 de lei din octombrie 2026: Noile sume stabilite pentru angajați Angajații din România care primesc tichete de creșă trebuie să aibă în vedere noile valori stabilite pentru a doua jumătate a anului 2026.  Pentru tichetele de creșă, ordinul publicat în Monitorul Oficial stabilește că valoarea de 770 de […]

Citește mai mult