Rămâi conectat
PSD Alba - Alegeri Locale 2024

Politică Administrație

Modernizarea drumului județean DJ 107H, de la Coșlariu Nou până la DN1: Consiliul Județean Alba solicită acordul de mediu din partea APM Alba

Ziarul Unirea

Publicat

în

AUR - Alegeri Locale 2024
Modernizarea drumului județean DJ 107H, de la Coșlariu Nou până la DN1: Consiliul Județean Alba solicită acordul de mediu din partea APM Alba

Consiliul Județean Alba a solicitat avizul de mediu pentru modernizarea drumului județean DJ 107H, de la Coșlariu Nou până la DN1. Valoarea investiției este de 3.996.953 lei fără T.V.A.

Prezentul proiect urmăreşte realizarea unei infrastructuri de transport care să asigure o circulaţie în condiţii optime de siguranţă şi confort pentru participanţii la trafic, prin modernizarea a două tronsoane din drumul judeţean DJ 107H, pe o lungime totală de 1.401 km, din care:

Victor Negrescu - Alegeri Europarlamentare - 2024

– Tronson I – pe o lungime de 759 metri, între intersecţia cu DN 14B şi începutul rampei peste autostradă;

– Tronson II – pe o lungime de 642 metri, între sfârşitul rampei peste autostradă şi intersecţia cu DN 1.

Lucrarea ce face obiectul prezentului proiect se încadrează în categoria “C” – Construcţii de importanţă normală – în conformitate cu H.G. nr. 766/1997 “Regulament privind stabilirea categoriei de importanta a construcţiilor” si cu “Metodologie de stabilire a categoriei de importanta a construcţiilor”.

Drumul judeţean DJ 107 H este un drum de clasă tehnică IV, cu două benzi de circulaţie, cu o lăţime a părţii carosabile cuprinsă între 5,00 şi 5,50 metri şi o lăţime a platormei cuprinsă între 5,50 şi 6,00 metri.

Investiţia are ca scop sporirea siguranţei si confortului circulaţiei prin aducerea sectoarelor propuse spre modernizare în concordanţă cu nonnele in vigoare. La acestea trebuie adăugată dezvoltarea aşezărilor tranzitate de aceste sectoare de drum pe plan socio-cultural, ceea ce argumentează încă o dată necesitatea şi oportunitatea investiţiei.

Măsurile propuse pentru rezolvarea situaţiei existente atât în ceea ce priveşte sectoarele de drum sunt următoarele:
  • Realizarea unei structuri rutiere modeme, în conformitate cu nonnele tehnice în vigoare, care să satisfacă în mod concomitent atât susţinerea traficului actual şi de perspectivă, cât şi prevenirea apariţiei degradărilor cauzate de fenomenul de îngheţ-dezgheţ;
  • Adoptarea unor dimensiuni în conformitate cu normele tehnice în vigoare în ceea ce priveşte gabaritul platformei drumului şi realizarea unei sistematizări orizontale conformă cu normele în vigoare, în vederea sporirii siguranţei circulaţiei;
  • Asigurarea unui sistem de scurgere a apelor pluviale astfel încât acestea să fie colectate de pe versanţi şi de pe plaforma drumului şi apoi transportate şi descărcate în mod corespunzător, prin intermediul unor şanţuri, rigole şi podeţe;
  • Consolidarea corpului tronsonului 1 prin intermediul unor ziduri de sprijin.

În prezent sectoarele de drum studiate sunt realizate dintr-o pietruire de grosime variabilă aflată într-o stare mediocă şi rea, existând denivelări şi gropi, nefiind asigurată scurgerea eficientă a apelor pluviale de pe carosabil, fapt ce conduce la băltirea acesteia, punând în pericol siguranţa participanţilor la trafic.

Modernizarea drumului studiat constă în realizarea unei structuri rutiere noi suplă/flexibilă, dimensionată în conformitate cu prevederile „Normativului pentru dimensionarea sistemelor mtiere suple şi semirigide” – indicativ PD 177/2001 şi care, din punct de vedere tehnico – economic, are costuri de execuţie medii, lucrări de întreţinere cu valori reduse, o durată medie de execuţie şi exploatare.

Tronsonul de drum a fost proiectat pentru o viteză de bază de 40-50 km/h şi o parte carosabilă de 6,00 m. Elementele geometrice proiectate în plan orizontal, vertical şi transversal respecta prescripţiile normelor tehnice în vigoare, pentru un drum de clasă tehnică IV.

Pentru a asigura o capacitate portantă cât mai bună, viabilitate şi protecţie sporită împotriva fenomenului de îngheţ – dezgheţ, pe întregul tronson se va dispune structură rutieră nouă.

Structura rutieră a fost dimensionată atât la încărcările date de trafic, cât şi pentru a rezista fenomenelor de îngheţ – dezgheţ, în conformitate cu normele tehnice în vigoare.

Soluţia propusă pentru noua structură rutieră a drumului constă în:
  • 4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA16 rul. 50/70;
  • 6 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis BAD 22,4 rul. 50/70;
  • 15 cm strat de bază din piatră spartă;
  • 25 cm strat de fundaţie din balast;
  • 20 cm strat de formă din balast nisipos.

Partea carosabilă a fost proiectată cu două benzi de circulaţie, având o lăţime totală de 6,00 m. Profilul transversal al părţii carosabile în aliniament a fost realizat de tip profil acoperiş, cu pantă transversală de 2,5% înspre acostamente, iar acostamentele din piatră spartă cu pantă de 4% spre taluz pentru a asigura scurgerea apelor pluviale.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Publicitate electorală | Paul Voicu: Echipa Vușcan este garanția revenirii la normalitate și la o administrație condusă cu cap

Ziarul Unirea

Publicat

în

Paul Voicu: Echipa Vușcan este garanția revenirii la normalitate și la o administrație condusă cu cap Nu voi insista asupra lucrurilor care au dus la plecarea mea dinspre vechiul partid spre noul PSD, dinspre interesele unei găști spre interesul orașului. Am mai spus-o, moraliștii de tribună vor penaliza, oricum, gestul, indiferent de câte faulturi s-au […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea