”Metoda investigației”, folosită la orele de fizică în școli din județul Alba

Centrul de Evaluare și Analize Educaționale (CEAE) revine în județul Alba pentru a forma 25 de „profesori altfel” care să utilizeze ulterior metoda investigației în cadrul orelor de  fizică.

Începând cu 27 / 28 octombrie, CEAE și Orange România aduc știința mai aproape de inimile a  1.250 de elevi din județul Alba și le oferă acestora posibilitatea să învețe, prin metode active, materiile din programa şcolară considerate a fi cele mai dificile – științele exacte.

INFORMARE COVID-19

Educația STEM, bazată pe Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică, este foarte importantă pentru generațiile actuale și viitoare de elevi.

Însă, pentru a-i aduce cât mai aproape de științe și tehnologie, profesorii trebuie susţinuţi  în a deprinde și utiliza noi metode de învățare la clasă. În viitor, se prevede nevoia de a muta accentul pe activități practice și proiecte aplicate  realizate de elevi.

Un astfel de avantaj îl prezintă metoda investigației, utilizată cu succes în Occident. Mai exact, profesorul devine un facilitator al învățării elevilor, iar aceștia sunt stimulați să lucreze în echipe, să pună întrebări, să ofere feedback, să experimenteze, să găsească singuri explicații pentru fenomenele discutate la ore, să gândească critic. CEAE promovează și în România această abordare, prin cursurile de formare dedicate profesorilor de științe.

”Științele exacte au eșuat ani de zile în a le forma elevilor competențe importante acum pe piața muncii din România, precum gândirea critică și capacitatea de a rezolva probleme aplicate. Acest lucru se întâmplă și din cauza faptului că profesorii nu reușesc să le stârnească elevilor interesul pentru științele exacte. Această stare de lucruri se vede și în procentul ridicat, de 38,6%, al elevilor analfabeți  științific; este vorba despre elevi care nu înțeleg și nu pot explica științific fenomene simple din jurul lor. Metodele inductive de învățare, cum este și metoda investigației, sunt foarte eficiente în a le stârni elevilor interesul pentru științe și a le dezvolta competențele amintite mai sus. Astfel de metode au fost introduse încă de acum 10-15 ani în țări cu sisteme educaționale performante”, a declarat Cristian Hatu, președintele CEAE.

În Alba există 55 de profesori formați să utilizeze la clasă metode active de învățare, atât la fizică, cât și la chimie. Cu sprijinul Orange România, numărul acestora crește la 80 și peste 4.000 de elevi vor fi implicați în proiecte și investigații la care nici nu s-au gândit până acum sau nu și-au imaginat că s-ar putea realiza în școlile de stat.

Alba este doar unul dintre cele 6 județe în care Orange România  susține formarea ”profesorilor altfel”. Vor mai avea loc cursuri de formare și în județele Cluj, Satu Mare, Dolj, Dâmbovița și Călărași. Astfel, la finalul acestui an, un număr total de  150 de profesori de științe vor fi formați pentru a utiliza metoda investigației la clasă.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...