// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

MAI: Posturile de poliție comunale nu au avut niciodată program non-stop. Activitatea de poliție nu se întrerupe după programul de lucru de 8 ore

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) precizează luni, 19 februarie, că posturile de poliţie comunale nu au avut niciodată program non-stop, indiferent de numărul de angajaţi pe care Poliţia Română i-a avut la dispoziţie de-a lungul timpului şi menţionează că activitatea de poliţie nu se întrerupe după programul de lucru de 8 ore.

„De-a lungul timpului, indiferent de numărul de angajaţi pe care Poliţia Română i-a avut la dispoziţie, posturile de poliţie comunale nu au avut niciodată program non-stop. Această situaţie a existat chiar şi atunci când Poliţia Română nu se confrunta cu acest deficit mare de personal şi indiferent de acordarea sporului de 40%. În comunicările publice făcute până acum s-a precizat că activitatea de poliţie nu se întrerupe după programul de lucru de 8 ore şi că Poliţia nu lucrează doar până la ora 16.00, aşa cum s-a încercat să se inducă în mod fals în opinia publică. Faptul că un post de poliţie comunal îşi închide activitatea după programul de lucru nu înseamnă că serviciul poliţienesc este suspendat până ziua următoare. În fiecare localitate din mediul rural, după programul de lucru, intervenţiile se asigură pe principiul „cel mai aproape de locul evenimentului intervine,”, se arată într-un comunicat al ministerului.

MAI arată că organizarea acestei intervenţii, după orele de program, este atributul şefilor unităţilor teritoriale ale Poliţiei Române, acest lucru realizându-se prin constituirea de patrule cu poliţişti din cadrul mai multor structuri (posturi de poliţie comunale, secţii de poliţie rurale, etc.).

Conducerea Poliţiei Române se află în proces de consultare cu unităţile centrale şi teritoriale de poliţie, precum şi cu organizaţiile sindicale şi profesionale, în vederea adoptării celor mai bune soluţii care vor asigura un serviciu poliţienesc permanent şi de calitate, precum şi respectarea drepturilor personalului şi refacerea capacităţii de muncă a acestuia, a informat duminică un comunicat al Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR).

„Pentru că zilele trecute în spaţiul public au fost făcute referiri la situaţia de la unele posturi de poliţie comunale, precizăm că pentru structurile de poliţie din mediul rural au fost propuse, în general, formule de asigurare a permanenţei serviciului poliţienesc şi prin constituirea de patrule cu poliţişti din cadrul mai multor posturi şi secţii de poliţie”, arată sursa citată.

În ceea ce priveşte intervenţia poliţiştilor la evenimentele semnalate, aceasta se realizează după regula „cel mai aproape de locul producerii evenimentului sesizat intervine”, precizează reprezentanţii IGPR.

Totodată, arată IGPR, modul de organizare a programului de lucru la nivelul unităţilor de poliţie se va baza pe principiul flexibilităţii, ţinând cont de specificul activităţii derulate, situaţia operativă, deficitul de personal, astfel încât activităţile de menţinere a ordinii publice şi de cercetare a infracţiunilor să îşi păstreze caracterul conferit în reglementările legislative – şi anume acela al continuităţii.

La momentul finalizării procesului de consultare, informaţiile rezultate vor fi aduse la cunoştinţa opiniei publice, anunţă IGPR.

Potrivit prevederilor articolului 1, din Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, ”Poliţia Română face parte din Ministerul Afacerilor Interne şi este instituţia specializată a statului, care exercită atribuţii privind apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei, a proprietăţii private şi publice, prevenirea şi descoperirea infracţiunilor, respectarea ordinii şi liniştii publice, în condiţiile legii”.

Caracterul permanent al serviciului poliţienesc este fundamentat pe necesitatea menţinerii ordinii şi siguranţei publice, prin serviciul de patrulare şi intervenţia la evenimentele semnalate, respectiv prevenirea şi combaterea faptelor antisociale.

Programul de lucru al poliţiştilor, formele de organizare a acestuia şi acordarea repausului săptămânal sunt reglementate prin Ordinul Ministrului Afacerilor Interne nr. 577, din 8 august 2008.

În acest sens, prin program de lucru se înţelege perioada în care poliţistul îşi desfăşoară activitatea şi îndeplineşte sarcinile şi atribuţiile de serviciu potrivit prevederilor fişei postului. În prezent, modul de organizare a programului de lucru este variat, fundamentându-se pe elementele situaţiei operative, structura organizatorică şi nivelul de încadrare a posturilor.

Durata programului de lucru al poliţistului este, de regulă, 8 ore pe zi şi 40 de ore pe săptămână, cu un repaus săptămânal de 2 zile, de regulă sâmbăta şi duminica.

Acesta poate fi organizat în zilele lucrătoare, în intervalul orar 08,00 – 16,00, în schimburi de 8/12 ore sau ture de 24 de ore, chiar şi prin intercalarea acestora, în funcţie de dinamica misiunilor.

Întrucât situaţia operativă şi numărul poliţiştilor încadraţi diferă de la o unitate de poliţie teritorială la alta, este imposibilă adoptarea unui mod unitar de organizare a programului de lucru, la nivel naţional, precizează sursa citată.

sursa: agerpres

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

loading...