Mai multe străzi secundare din orașul Abrud vor fi modernizate. Contract în valoare de 9 milioane de lei, semnat între administrația locală și o cunoscută firmă din domeniu

O serie de străzi secundare din orașul Abrud vor intra în șantier, ca urmare a contractului semnat între Primăria din localitate și societatea Wasphalt LTD Londra, Sucursala Cluj-Napoca. Lungimea totală a străzilor ce vor fi modernizate însumează peste 18 kilometri, iar valoarea contractului se cifrează la suma de 9 milioane de lei.
Procedura a fost adjudecată de societatea Wasphalt LTD Londra, Sucursala Cluj-Napoca, iar contractul are o valoare de 9,25 milioane de lei, fără TVA, cu 968 de lei mai mică faţă de valoarea estimată de autoritatea contractantă.
Societatea face parte din grupul de firme Newamport, ce aparţine omului de afaceri Nicoale Balea, un obişnuit al contractelor cu instituţii publice.

Banii provind de la bugetul de stat prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală şi vor fi utilizaţi pentru derularea lucrărilor de modernizare a opt străzi aflate la stadiul de pământ sau piatră, cu lungimi cuprinde între 60 de metri şi 5,28 kilometri.

Străzile prevăzute în contract sunt următoarele: Badea – 940 metri, Ciuta -172 metri, Cristea tronson 1 – 3.140 metri, Cristea tronson 2 – 545 metri, Mecea tronson 1 – 2.605 metri, Mecea tronson 2 – 280 metri, Padurea Popii tronson 1 – 293 metri, Padurea Popii tronson 2 – 60 metri, Selişte tronson 1 – 5280 metri, Selişte tronson 2 – 177 metri, Soharu tronson 1 – 1.497 metri, Soharu tronson 2 – 716 metri, Serbina – 3.175 metri.

Lungimea totală a acestora este de 18,88 kilometri. Lăţimea carosabilului va fi cuprinsă între 3 – 6 metri. Soluţia tehnică prevede amplasarea mai multor cumponente cum ar fi strat de fundaţie din balast, strat de bază din piatră spartă, stret de legătură din beton asfaltic şi strat de uzură din beton asflatic. Viteza de bază va fi de maxim 30 de km/h.

În general structura rutieră se prezintă necorespunzător din punct de vedere al planeităţii şi uniformităţii, iar pe timp uscat circulaţia rutieră poluează atmosfera cu mult praf, iar pe timp umed se desfăşoară cu dificultate. Structura rutieră este necorespunzătoare din punct de vedere al structurii portante, fapt ce necesită modernizarea acestor străzi, pentru a se îmbunătăţi confortul şi siguranţa circulaţiei pentru utilizatori”, se precizează în caietul de sarcini aferent documentaţiei.

Durata de execuţie a lucrărilor este de 60 luni (5 ani) de la data emiterii ordinului de începere.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...