Rămâi conectat

Ştirea zilei

Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda va fi finalizat în cel mai bun caz în 2020. Constructorul promite pentru a treia oară mobilizare mai bună

Dragoş Suciu

Publicat

în

Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda va fi finalizat în cel mai bun caz în 2020. Constructorul promite pentru a treia oară mobilizare mai bună!

Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda, care are 24 de kilometri și se întinde de la Sântimbru la Aiud, va fi finalizat și vom putea circula pe el în cel mai bun caz în anul 2020, dacă grecii de la Aktor se vor mobiliza mai bine de la începutul anului viitor, așa cum au promis, a spus, pentru Ziarul Unirea, inginer FIDIC Athanasios Dimitrakopoulos, coordonatorul contractului de pe acest tronson.

Festivalul Roman Apulum 2025

Termenul de finalizare al lotului 2, asumat de constructor, este finalul anului 2019, dar privind realist și având în vedere că progresul fizic depășește ușor 50%, în cel mai bun caz de la Sântimbru la Aiud vom putea circula pe autostradă doar în 2020.

”Anul acesta consider că a fost un an dezastruos pentru lotul 2 (…) Eu am sfătuit beneficiarul (n.r. – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România) să solicite asigurări ferme în fața antreprenorului în ceea ce privește realizarea acestui proiect. A prezentat o strategie în care arată că data finalizării lucrărilor va fi la finalul anului 2019. A prezentat o listă cu resurse, oameni etc. Mai mult de atât am sfătuit beneficiarul să solicite un plan clar de plăți către prestatori, furnizori și un plan de sosire a utilajelor, până în februarie, să fie clar că se mișcă lucrurile și antreprenorul face ceea ce spune. Aceste demersuri ar arăta o bunăvoință din partea antreprenorului având în vedere termenul asumat”, a spus ing. Athanasios Dimitrakopoulos, reprezentant al CNAIR, care urmărește în teren modul în care se desfășoară lucrările.

Citește și VIDEO: Pe Autostrada Sebeș-Turda, lotul 1, s-a terminat structura supratraversării de la DN 1/ Se așterne balast stabilizat la podul peste râul Sebeș

În acest an s-au făcut puține lucrări pe lotul 2 având în vedere că a existat o schimbare de asociați la nivelul companiei de construcții Aktor, ceea ce a determinat și o modificare a strategiei și schimbări în ceea ce privește angajații din punctele cheie. Această schimbare a avut un impact negativ asupra lotului doi, mai ales în ceea ce privește finanțarea, noii șefi dorind probabil să se asigure că proiectul este în continuare unul rentabil. Astfel, constructorul a făcut foarte puțin și în consecință a primit o sumă relativ mică de bani de la CNAIR. O altă problemă a fost intrarea în insolvență la începutul anului a foștilor lor asociați pe acest tronson, Euro Construct Trading `98.

”Termenul e anul viitor. Experiența mea cu ei (n.r. grecii de la Aktor), din ultimii trei ani de când sunt în această funcție, îmi arată că e cam greu. Eu sunt foarte sceptic că vor termina proiectul anul viitor. La modul în care decurg lucrările, dacă îmbunătățesc situația, eu cred că vom ajunge în vara anului 2020 cu finalizarea, dar doar cu presiune și muncă susținută”, a mai spus  ing. Athanasios Dimitrakopoulos.

Lipsa finanțării acestui proiect a atras și o mobilizare slabă în ceea ce privește forța de muncă. În luna noiembrie, pe șantier erau în medie doar 40 de muncitori. Până în prezent, s-a turnat balast stabilizat pe circa 6 kilometri, iar asfalt pe circa 1,5 kilometri, pe ambele sensuri de mers. De menționat este că, pe lângă balast, constructorul mai trebuie să aștearnă trei straturi de asfalt.

Citește și VIDEO. Autostrada Sebeș-Turda, lotul 2, la finalul lunii octombrie 2018: Structuri care ”plâng” după mâna constructorului

În mare pare, coordonatorul contractului a spus că lotul nu este unul dificil de realizat, din punct de vedere tehnic, având în vedere că au de construit doar trei poduri, două peste râul Mureș, iar unul peste calea ferată. Terenul e în mare parte drept și nu a fost mult de excavat.

Lucrările au avut puțin de suferit din cauza că pânza freatică pe circa 5 kilometri este aproape de suprafață, zona fiind astfel mlăștinoasă, dar s-a rezolvat prin crearea unui blocaj de piatră.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

VIDEO | CLACA LA COASĂ – obicei străvechi readus la viață la Mogoș, în județul Alba, în care oamenii se ajută unii pe alţii. Cum se desfăşoară o clacă

Ioana Oprean

Publicat

în

CLACA LA COASĂ – obicei străvechi readus la viață la Mogoș, în județul Alba, în care oamenii se ajută unii pe alţii. Cum se desfăşoară o clacă Claca la coasă, un vechi obicei prin care oamenii dintr-o comunitate se ajutau reciproc ori de câte ori aveau ceva de făcut, este readus la viață an de […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

Deschiderea oficială a Festivalului Roman Apulum: Tabără antică, demonstrații, târg de sclavi, spectacol cu foc, paradă cu torțe și lupte cu gladiatori. PROGRAMUL zilei de sâmbătă

Ioana Oprean

Publicat

în

Deschiderea oficială a Festivalului Roman Apulum: Tabără antică, demonstrații, târg de sclavi, spectacol cu foc, paradă cu torțe și lupte cu gladiatori. PROGRAMUL zilei de sâmbătă ”Festivalul Roman Apulum – Ad Portas!” s-a deschis oficial astăzi la ora 12.00, în Piața Cetății din Cetatea Alba Carolina. Jurământul anual de credință față de împărat a fost […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

Încă un pas spre începerea edificării pasajului subteran din Alba Iulia – zona Stadion: Contribuția din bugetul municipiului pentru relocarea unor linii electrice, la aprobare în Consiliul Local

Lucian Daramus

Publicat

în

Încă un pas spre începerea edificării pasajului subteran din Alba Iulia – zona Stadion Pe ordinea de zi a ședinței extraordinare a Consiliului Local Alba Iulia de marți, 19 august, se află și un proiect de hotărâre privind aprobarea participării la finanțarea lucrărilor de eliberare amplasament și/sau realizare condiții de coexistență rețele electrice (proiectare și […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea