Licitație pentru proiectarea și execuția a peste 68 de kilometri din autostrada Sibiu-Pitești
Joi, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat în noul Sistem Electronic de Achiziţii Publice (SICAP) două anunţuri de intenţie privind demararea procedurilor de atribuire pentru proiectarea şi execuţia secţiunilor 1, 2 şi 3 din Autostrada Sibiu – Piteşti.
Potrivit unui comunicat al CNAIR, este vorba despre procedurile de atribuire a contractelor pentru proiectare şi execuţie Autostrada Sibiu – Piteşti: Secţiunea 1, Sibiu – Boiţa, Lot 2, km 13+170 – km 14+150, Secţiunea 2, Boiţa – Cornetu, km 14+150 – km 44+500, şi pentru Secţiunea 3, Cornetu – Tigveni, km 44+500 – km 81+900.
Secţiunea 1, Sibiu – Boiţa, Lot 2, are o lungime de 0,98 kilometri şi se situează pe teritoriul judeţului Sibiu, iar Secţiunea 2, Boiţa – Cornetu, are o lungime 30,35 kilometri şi se situează pe teritoriul judeţelor Sibiu (km 14+150 – km 25+200) şi Vâlcea (km 25+200 – km 44+500).
Principalele lucrări pe aceste secţiuni prevăd construirea a nouă tunele cu o lungime de 4,95 kilometri, a 51 structuri cu o lungime totală de aproximativ 10,91 kilometri, precum şi consolidarea de versanţi\ susţinere corp autostradă pe o lungime de aproximativ 14.000 ml.
Secţiunea 3, Cornetu – Tigveni, are o lungime de 37,40 kilometri şi se situează pe teritoriul pe teritoriul judeţelor Vâlcea (km 44+500 – km 62+000) şi Argeş (62+000 – 81+900).
Principalele lucrări pe aceste secţiuni prevăd construirea unui tunel cu o lungime de 1,70 kilometri, a 55 de structuri cu o lungime totală de aproximativ 15,77 kilometri, precum şi consolidarea de versanţi/susţinere corp autostradă pe o lungime de aproximativ 5.650 ml.
Citește și: FOTO,VIDEO/ Autostrada Sebeș-Turda, lotul 1: Începuturi ”timide” ale lucrărilor la viitorul nod rutier Sebeș
Autostrada Sibiu – Piteşti este parte a coridorului TEN-T Core şi reprezintă tronsonul lipsă al coridorului Nădlac – Arad – Timişoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Constanţa, care traversează România de la vest (graniţa cu Ungaria) la est (Portul Constanţa).
Suma estimată pentru execuţia autostrăzii prevăzută în proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ”Autostrada Sibiu – Piteşti” este de 15,061 miliarde de lei, respectiv 3,34 miliarde de euro. Această sumă este dublă faţă de cea stipulată în Master Planul General de Transport, cursul folosit fiind de 4,5242 lei/euro.
Sursa Agerpres.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Indemnizația pentru handicap grav, accentuat și mediu în 2025: Cât este indemnizația lunară și cum se poate obține ajutorul de însoțitor
Indemnizația pentru handicap grav, accentuat și mediu în 2025: Cât este indemnizația lunară și cum se poate obține ajutorul de însoțitor Indemnizațiile și ajutoarele acordate persoanelor cu handicap în 2025 reprezintă forme de sprijin prin care statul compensează limitările generate de dizabilitate și încearcă să faciliteze un nivel de trai cât mai apropiat de unul […]
Economistul Radu Georgescu despre situația din România: „Economia se prăbușește în urma deciziilor de creșteri de taxe din august. Pentru 2026 trebuie să ne pregătim financiar și mental”
Economistul Radu Georgescu despre situația din România: „Economia se prăbușește în urma deciziilor de creșteri de taxe din august. Pentru 2026 trebuie să ne pregătim financiar și mental” Economistul Radu Georgescu a criticat dur Guvernul României într-o postare pe rețelele de socializare, unde a afirmat că executivul „a reușit un miracol” nedorit: prăbușirea accelerată a […]
Vaccinurile cu ARNm împotriva COVID-19 nu cresc riscul de mortalitate pe termen lung. STUDIU realizat în Franța
Vaccinurile cu ARNm împotriva COVID-19 nu cresc riscul de mortalitate pe termen lung. STUDIU realizat în Franța Potrivit unui studiu francez vaccinurile cu ARN mesager (ARNm) împotriva COVID-19 nu cresc riscul de mortalitate pe termen lung, indiferent de cauză. Studiul este primul din lume care a urmărit timp de patru ani aproape 29 de milioane […]