Rămâi conectat

Actualitate

La ce oră este bine să ne culcăm pentru a EVITA afecțiunile cardiace. Descoperire a oamenilor de știință

Publicat

în

La ce oră este bine să ne culcăm pentru a EVITA afecțiunile cardiace. Descoperire a oamenilor de știință

Obiceiul de a merge la culcare înainte de ora 22:00 sau după ora 23:00 poate creşte riscul de apariţie a afecţiunilor cardiace, a constatat un nou studiu, relatează The Indepenent marţi. O echipă de oameni de ştiinţă din Marea Britanie a examinat date colectate de la o cohortă de 88.000 de persoane care au raportat la ce oră au mers la culcare şi s-a ajuns la concluzia că ora optimă este între 22:00 şi 22:59.

Cei care au adormit înainte de ora 22:00 au avut un risc crescut cu 24% de a dezvolta ulterior boli de inimă, în timp ce persoanele care s-au dus la culcare după miezul nopţii au prezentat un risc mărit cu 25%. Participanţii la studiu care au adormit între 23:00 şi 23:59 au avut un risc cu 12% mai mare. ”Corpul are un ceas intern de 24 de ore, numit ritm circadian, care ajută la reglarea funcţiilor fizice şi mentale. Deşi nu putem concluziona cauzalitatea în studiul nostru, rezultatele sugerează că orele de culcare timpurii sau târzii sunt mai susceptibile să perturbe ceasul organismului, cu consecinţe adverse pentru sănătatea cardiovasculară”, a declarat unul dintre cercetători, David Plans, de la Universitatea din Exeter.

Cercetări anterioare au evidenţiat asocierea dintre durata somnului şi riscurile cardiovasculare, însă acesta este primul studiu care analizează momentul la care oamenii adorm şi nu durata somnului.

Electrica Furnizare Discount

Peste 88.000 de persoane, recrutate cu peste un deceniu în urmă în cadrul unui proiect de cercetare mai amplu, au purtat la încheietura mâinii un dispozitiv care a înregistrat momentul în care aceştia adormeau, pe o perioadă de şapte zile.

Cinci ani mai târziu, 3.172 dintre participanţi (3,6% din total) au dezvoltat o problemă cardiacă, precum atac de cord, accident vascular cerebral, atac ischemic tranzitoriu sau insuficienţă cardiacă.

Persoanele care s-au dus la culcare între 22:00 şi 23:00 au prezentat cel mai redus risc de probleme cardiace, au descoperit cercetătorii, chiar şi după ce au fost luate în calcul alte variabile precum vârsta, sexul, durata somnului, obiceiul fumatului, indicele de masă corporală, diabetul, tensiunea şi statutul socioeconomic.

”Studiul nostru indică faptul că momentul optim pentru a merge la culcare este într-un anumit punct al ciclului de 24 de ore al corpului, iar abaterile pot dăuna sănătăţii”, a spus Plans.

”Cel mai riscant moment a fost după miezul nopţii, posibil pentru că ar putea reduce probabilitatea de a vedea lumina dimineţii, care resetează ceasul corporal”, a adăugat specialistul. Cu toate acestea, aceste date indică doar o corelaţie între ora de culcare şi bolile de inimă şi nu sunt suficiente pentru a demonstra că orele de culcare târzii sau timpurii cauzează apariţia unor probleme cardiovasculare mai târziu în viaţă. După defalcarea datelor în funcţie de sexul participanţilor, asocierea dintre bolile de inimă şi momentul de debut al somnului a fost mai evidentă la femei, a adăugat Plans, care a precizat că în cazul bărbaţilor au existat diferenţe semnificative doar în cazul celor care adormeau înainte de ora 22:00. Acest lucru ar putea fi cauzat de diferenţele cu privire la modul în care sistemul hormonal funcţionează la bărbaţi şi femei şi la modul în care acesta răspunde la perturbarea ceasului intern.

”Deşi constatările nu indică o cauzalitate, momentul la care se adoarme a ieşit în evidenţă ca potenţial factor de risc cardiac – independent de alţi factori de risc şi de caracteristicile somnului. Dacă descoperirile noastre sunt confirmate în alte studii, momentul somnului şi igiena de bază a somnului ar putea constitui un obiectiv de sănătate publică cu costuri reduse pentru reducerea riscului de afecţiuni cardiace”, a spus David Plans.

Regina Giblin, asistent medical principal la British Heart Foundation, a declarat: ”Acest studiu amplu sugerează că a merge la culcare între 22:00 şi 23:00 ar putea fi modalitatea optimă pentru majoritatea oamenilor de a-şi menţine inima sănătoasă pe termen lung. Cu toate acestea, este important să ne amintim că acest studiu indică doar o asociere şi nu poate dovedi cauza şi efectul. Este nevoie de mai multe cercetări asupra momentului şi duratei somnului ca factori de risc pentru bolile cardiace şi circulatorii”. ”A dormi suficient este important pentru starea noastră generală, precum şi pentru sănătatea noastră cardiacă şi a sistemului circulator, iar majoritatea adulţilor ar trebui să ţintească spre şapte până la nouă ore de somn pe noapte”, a notat Giblin.

Publicitate

Actualitate

Cauciucurile de iarnă: Când trebuie montate și ce amenzi riscă șoferii care nu respectă regula

Publicat

în

Conducătorii auto trebuie să fie pregătiți să își monteze cauciucurile de iarnă în locul celor de vară iar momentul se apropie cu repeziciune, cu atât mai mult cu cât în unele zone montane deja a și nins.

Legislația în domeniu, respectiv Codul Rutier, nu prevede o dată anume de la care cauciucurile de iarnă trebuie să fie puse însă este specificat faptul că că pe drumurile acoperite de zăpadă, gheaţă sau polei autovehiculele trebuie să fie echipate cu anvelope de iarnă, ceea ce este și logic.

În cazul nerespectării regulii, amenzile sunt cuprinse între 9 și 20 de puncte de amendă, adică între 1.305 lei şi 2.900 lei. În plus, pe lângă amendă, şoferilor li se reţine certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia.

Electrica Furnizare Discount

Anvelopele de iarnă trebuie să aibă înscripţionate însemnele „M+S”, „M.S.” sau „M&S”, unde „M” reprezintă abrevierea de la cuvântul „mud” (noroi, trad.), iar „S” este abrevierea de la „snow”, adică zăpădă.

O reglementare importantă este cea care vizează diferenţierea montării anvelopelor de iarnă în funcţie de tipul vehiculului, respectiv echiparea cu anvelope de iarnă pe roțile axei/axelor de tracțiune sau montarea pe aceste roți a unor lanțuri sau alte echipamente antiderapante certificate pentru următoarele autovehicule:

– vehiculele de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată de până în 3,5 tone, inclusiv:

– vehicule de transport persoane cu nouă sau mai puține locuri pe scaune (inclusiv cel al conducătorului auto), unde este necesară simpla dotare a vehiculului cu anvelope de iarnă;

– vehiculele de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată de mai mult de 3,5 tone;

– vehicule de transport persoane cu mai mult de nouă locuri pe scaune (inclusiv cel al conducătorului auto).

Sursa: dcbussines.ro

Citește mai mult

Actualitate

Schimbări radicale din cauza creșterii prețurilor la gaze și energie electrică: Români ar putea fi nevoiți să renunțe la propriul confort

Publicat

în

Schimbări radicale din cauza creșterii prețurilor la gaze și energie electrică: Români ar putea fi nevoiți să renunțe la propriul confort

Criza prețurilor la gaze și energie electrică la nivel mondial continuă, iar specialiștii trag semnale de alarmă și susțin că este posibil să fim nevoiți să renunțăm la propriul confort. Facturile vor fi extrem de mari în perioada sezonului rece, așa că este posibil să recurgem la economii pentru a putea face față cheltuielilor.

Conform specialiștilor, viitorul nu sună deloc bine în ceea ce privește criza energetică și a gazelor. Timpul nu va duce la o ameliorare a acestei probleme, ci din contră, ea se va accentua. Facturile vor fi din ce în ce mai mari și este posibil să avem parte chiar și de un blackout, adică o pană extinsă de energie electrică la nivel mondial.

Din cauza majorărilor, mulți nu vor mai face față cu cheltuielile alocate pe facturile la încălzire și energie electrică. Singura metodă, spun specialiștii, va fi economia. Oamenii vor renunța la propriul conform și vor încerca să consume mai puțin curent sau gaze naturale.

Electrica Furnizare Discount

“Este un fenomen global, care afectează toate economiile. Uitaţi-vă ce se întâmplă cu criza aprovizionării din Statele Unite. Iar problemele au început dinainte de pandemie – se numeşte “răzbunarea vechii economii”.

Pandemia n-a făcut altceva decât să adâncească toate aceste probleme. Nu este inedit pentru Europa neapărat, sunt reminiscenţe ale problemelor economice mai adânci”, afirmă Jeff Curie, reprezentant al Goldman Sacks, una dintre cele mai mari instituţii bancare din lume.

Creşterea abruptă a preţurilor din Marea Britanie, de luna trecută, a făcut ca unele companii din industrie să reducă producția și să solicite ajutor de stat. Asta ar putea fi un indicator pentru ceea ce ar putea urma să se întâmple la nivelul întregului continent, în perioada următoare”, a declarat Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energia Inteligentă.
Șansele unui blackout în energie sunt reduse, însă lipsa de gaze ar putea fi semnalată în luna februarie

Dumitru Chisăliță susține că problema cea mai mare pentru români nu va fi în ceea ce privește energia electrică. Sunt slabe șanse să avem o pană de curent, însă în ceea ce privește gazele naturale, lucrurile nu stau deloc bine. Conform acestuia, România ar putea rămâne fără sursa principală de încălzire chiar în plină iarnă. În luna februarie, sunt șanse mari ca mulți consumatori să fie opriți pentru ca populația să nu sufere.

“Probabilitatea este totuși mică, redusă (pentru blackout – n.red.). Dar trebuie să avem în vedere totuși că această iarnă este una atipică, în special din perspectiva alimentării cu gaze naturale, urmare a modificărilor importante în fluxurile de gaze (…).

Pe energie electrică eu aș fi foarte rezervat. Probabilitatea pe energie electrică este mult inferioară față de probabilitatea pe gaze naturale. Pe gaze naturale perioada critică este luna februarie, pentru că este o luna cu temperaturi deosebit de scăzute și este o luna în care gazele din depozitele de înmagazinare sunt epuizate.

Am putea să avem zile fără gaze la unii consumatori. Există posibilitatea ca în luna februarie, în situația unor temperaturi foarte scăzute și pe termen lung, anumiți consumatori să trebuiască să fie opriți, astfel încât populația să nu sufere”, a explicat președintele Asociației Energia Inteligentă.

Sursa: evz.ro

Citește mai mult

Actualitate

Vitaminele care țin departe răcelile, gripele şi virozele: Ce se recomandă pentru întărirea sistemului imunitar

Publicat

în

Vitaminele care țin departe răcelile, gripele şi virozele: Ce se recomandă pentru întărirea sistemului imunitar

Mihaela Bilic recomandă întărirea sistemului imunitar pentru a ne proteja în sezonul rece, scrie romaniatv.net. O metodă bună și ieftină sunt vitaminele, susține specialistul.

”Sunt două tipuri de vitamine, unele care se dizolvă în grăsime (liposolubile): A, D și E. Sunt cele cu care corpul poate face depozite. Deci organismul are grijă de partea aceasta, deci nu trebuie să luăm suplimente prea multe pentru că există riscul de acumulare prea mare şi atunci mai rău stricăm decât beneficiem de prezenţa lor. Ele sunt antioxidante.

Celelalte vitamine sunt hidrosolubile, se dizolvă în apă: grupul de vitamine B și vitamina C. B-urile se găsesc în toate alimentele, B-12 se găsesc doar în produsele de origine animală. Nu avem voie să fim vegetarieni, mai ales când e vorba de copii. În schimb, vitamina C se elimină rapid, în fructe și legume, la 48 de h după cules scade la jumătate. Așa că nu ar fi rău în această perioadă să luăm un strop de supliment pentru imunitate, asta înseamnă cam 1 gram pe zi măcar o lună”, a declarat Mihaela Bilic.

Electrica Furnizare Discount

Mihaela Bilic: Stresul și alimentația afectează sistemul imunitar

Nutriționistul Mihaela Bilic trage un semnal de alarmă cu privire la stresul zilnic și alimentația pe care o adoptăm. Specialistul susține că sistemul imunitar poate fi afectat.

”La nivelul intestinului, la nivelul acestei microbiote despre care vorbim, zahărul are rol negativ. Stresul și alimentația afectează sistemul imunitar. Microbiota a fost definită ca un organ de sine stătător. Microbiota înseamnă miliarde de bacterii cu care noi conviețuim. Două kilograme din greutatea unui om de 60 de kilograme sunt reprezentate din bacteriile acestea benefice care ne populează organismul. Dacă nu ținem cont de aceste bacterii, atunci ne scade imunitatea și rezistența la boli. Acest „organ” imunitar”. 70% din imunitatea noastră trăieşte în intestin. Organismul nostru e populat cu aceste bacterii, dacă noi nu le hrănim nu mai aveam această armată biologică ce ne apără.

Noi ne naştem sterili la nivelul intestinului. Copilul trebuie să intre în contact cu cât mai multe alimente diferite. Trebuie să aibă contact cu 15 alimente, zilnic. Avem o alimentaţie plină şi sănătoasă, dar câteodată,mai ales după un tratament cu antibiotice, avem nevoie de aceste suplimente ca să întregim culturile bacteriene care au fost distruse. Suplimentele cu acele probiotice sunt cele mai benefice metode de a ne dezvolta şi a ne întări imunitatea pentru că nu au niciun efect secundar.

Noi le dăm în ideea în care o parte din acele bacterii se vor coloniza, vor rămâne în intestin pentru că inclusiv cu vârsta diversitatea acestor bacterii benefice scade din cauza vârstei, din cauza stresului. Stresul, pe lângă zahăr şi o alimentaţie excesiv de bogată în proteine şi săracă în carbohidraţi pentru că mor de foame dacă nu le hrănim. Nu realizăm că carbohidraţii ne hrănesc aceste bacterii, avem stresul, antibioticele. Tot ce aducem în intestin ne dezechilibrează această microbiotă. Produsele care fermentează sunt foarte benefice. Avem borşul, drojdia, care la fel sunt foarte bune”, a declarat Mihaela Bilic, la ”Vorbeşte lumea”.

Sursa: dcnews.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare