Rămâi conectat

Ştirea zilei

Jocul murdar de interese legate de transportul public de persoane iese la iveală!

Publicat

în

Societatea Transgilyen SRL Aiud susţine că a fost prejudiciată cu 300.000 de euro (prin licitaţia „aranjată” din 2008), şi că timp de 5 ani a fost supusă la presiuni din partea instituţiilor statului

autobuze Trans GilyenContinuăm în această ediţie a cotidianului nostru dezvăluirea jocului murdar de interese legate de transportul public de călători din judeţul Alba. Victima în acest caz este SC Transgilyen SRL Aiud, participantă şi ea la licitaţia „aranjată” din anul 2008, la care am mai făcut referire şi cu altă ocazie. După cum ne-a declarat Irina Gilyen, administratorul societăţii cu pricina, numai pentru licitaţia din aprilie 2008, a făcut investiţii în valoare de aproximativ 300.000 de euro. Bani care, fireşte, au început să i se scurgă printre degete de la o zi la alta, neavând posibilitatea să lucreze şi, prin urmare, să amortizeze suma investită.

Administratorul societăţii susţine că a fost, timp de 5 ani, supus la intimidări şi la alte presiuni din partea instituţiilor statului!
Începând de la licitaţia cu pricina, care între timp a fost anulată parţial de instanţă, pentru SC Transgilyen Aiud a început calvarul. În legătură cu modul în care s-a exercitat sistemul de presiune instituţională asupra societăţii, Irina Gilyen face acuzaţii foarte grave la adresa Gărzii Financiare, Poliţiei, Consiliului Judeţean Alba etc. Ce s-a întâmplat, de fapt? La licitaţia respectivă, cea anulată între timp, punctajele societăţilor participante au fost modificate în mod artificial (de fapt ele au fost viciate printr-o procedură ilegală de intervenţie în sistemul electronic, asupra căreia vom reveni într-o ediţie viitoare). Deşi Transgilyen avea 42,50 de puncte pe traseul nr. 6 (Aiud-Teiuş-Alba Iulia), cineva i-a schimbat punctajul şi, astfel, a pierdut traseul respectiv în favoarea altei societăţi. Drept urmare, până la câştigarea procesului şi la emiterea hotărârii definitive de anulare a licitaţiei de către Tribunalul Cluj, societatea a fost în imposibilitate de a-şi desfăşura activitatea. Iar asta înseamnă… 5 ani!
Grav este, însă, altceva: imediat ce a acţionat în instanţă pentru anularea licitaţiei, asupra societăţii au început presiunile. Iată ce ne-a declarat în acest sens Irina Gilyen:

„Timp de 5 ani am înregistrat mari daune materiale, deoarece nu ne-am putut desfăşura activitatea, pentru care am investit. Să nu lucrezi timp de 4-5 ani este grav şi pentru o persoană fizică, dar pentru o societate comercială care are angajaţi, credite etc. este de-a dreptul catastrofal. Grav este, însă, faptul că asupra societăţii noastre s-a pus în mişcare un sistem de presiune al corupţiei instituţionalizate. În acest sistem care ne-a presat permanent sunt angrenate Poliţia, Garda Financiară şi Consiliul Judeţean Alba. Practic, timp de cinci ani, pentru că am avut curajul de a lupta în instanţă, am fost intimidaţi de către organele de cercetare penală…!”

Transgilyen a câştigat procesul împotriva Gărzii Financiare, după 3 ani

„Timp de 5 ani, mai afirmă Irina Gilyen, pe adresa societăţii noastre au venit controale cu dedicaţie. De pildă Garda Financiară ne-a controlat pe un traseu de dimineaţa de la ora 9.00 până seara la ora 19.00. Ni s-a aplicat o amendă de 30.000 de lei şi ni s-a confiscat suma de 50.000 de lei. Am contestat şi a urmat un proces pe care l-am câştigat, tot la Tribunalul Cluj, dar abia după 3 ani de stres şi de alergătură. Consiliul Judeţean Alba a solicitat la un moment dat să se dispună sechestru asigurator pe maşinile noastre, pentru a ne elimina complet de pe piaţă. Poliţia, la fel, ne-a blocat maşinile în trafic şi ne-a suspendat numerele pentru o perioadă de 6 luni. Asta când am încercat să circul după ce am fost repusă în drepturi. Dar şi competitorii mei circulau, deşi traseele lor erau suspendate. Însă pe ei nu-i vedea nimeni! Trei maşini le-am avut luate în sistem leasing. Nemaiavând posibilitatea de a plăti ratele le-am înapoiat firmei de leasing. Culmea, era vorba despre un autobuz cu 42 de locuri, care valora cam 40.000 de euro. Cu cât credeţi că l-a cumpărat după aceea, o firmă concurentă? Cu… 8.300 de euro!”

Plângere prealabilă administrativă împotriva Consiliului Judeţean Alba, pentru modificarea punctajului societăţii, şi urmează o acţiune în instanţă pentru recuperarea prejudiciului!
În fine, necazurile societăţii Transgilyen se pare că au fost atât de mari, încât a ajuns să solicite ea însăşi insolvenţa. Şi încă tot nu s-au încheiat. De ce? Pentru că, deşi licitaţia a fost anulată prin sentinţa civilă nr. 3965/2012, a Tribunalului Cluj, irevocabilă, deşi prin Hotărârea nr.64/25 aprilie 2013 a Consiliului Judeţean Alba, societatea a fost declarată câştigătoare şi repusă pe traseul disputat, Aiud-Teiuş-Alba Iulia, punctajele de la prima licitaţie, cea anulată, nu au fost modificate şi aduse la normal. Astfel, punctajul de 42,50 al Transgilyen a rămas 39. Pentru aceasta, societatea a depus o plângere prealabilă la Consiliul Judeţean Alba pentru a reveni şi a completa hotărârea, cu clarificarea punctajului real, deoarece modificarea punctajului (calcularea eronată sau falsificarea lui), produce efecte mai departe, influenţând starea de drept a operatorului de transport, în perspectiva participării acestuia la o nouă atribuire de trasee!
În afară de această plângere administrativă, Irina Gilyen intenţionează să înainteze o acţiune şi în instanţă, pentru recuperarea prejudiciului pe care societatea l-a înregistrat în cei 5 ani de inactivitate. Deocamdată demersul se află în etapa de evaluare de către experţi, urmând ca acţiunea să fie introdusă pe rolul instanţei în jurul datei de 15 iulie 2013. După 5 ani de procese, două dintre ele strămutate la Tribunalul Cluj, câştigate irevocabil, timp în care Transgilyen a fost împiedicată să-şi desfăşoare activitatea şi, aşa după cum susţine administratorul ei, a suferit prejudicii materiale însemnate, se pune întrebarea următoare: cine va plăti pagubele în cazul în care instanţa îi va admite o acţiune în pretenţii? Noi, contribuabilii? Vom reveni!

Publicitate

Ştirea zilei

Sterilizarea gratuită a câinilor fără pedigree, cu stăpân, de pe raza Municipiului Alba Iulia: Proiectul, pe masa consilierilor locali

Publicat

în

Pentru reducerea incidenţei abandonului pe domeniul public a animalelor fără stăpân şi a actelor de cruzime şi maltratare, pe masa consilierilor locali din Alba Iulia se află un proiect de hotărâre privind încheierea unui contract de prestări de servicii pentru sterilizarea gratuită a câinilor fără pedigree, cu stăpân, de pe raza Municipiului Alba Iulia.

Prin proiectul de hotărâre supus spre dezbatere Consiliului Local al Municipiului Alba lulia,propun aprobarea campaniei de sterilizare gratuită a câinilor fără pedigree, cu stăpân, de pe raza Municipiului Alba lulia.

Ţinând seama de intenţia administraţiei locale de a depune toate eforturile pentru a avea un municipiu armonios din punct de vedere al relaţiei om – animal, un oraş care pune accentul pe viaţă şi animalele beneficiază de protecţie şi de bunăstare.

În acest sens, sursa existenţei şi persistenţei câinilor fără stăpân este dublă, înmulţirea necontrolată şi abandonul acestora pe domeniul public.

Pentru reducerea incidenţei abandonului pe domeniul public a animalelor fără stăpân şi a actelor de cruzime şi maltratare singura soluţie umană, sustenabilă şi eficientă de a controla numărul animalelor cu sau fără stăpân este sterilizarea în masă.

Înmulţirea necontrolată a animalelor în special al câinilor reprezintă una din cauzele principale de abandon pe domeniul public..

În privinţa abandonului de animale,acesta provine atât din iresponsabilitatea proprietarilor,cât şi din înmulţirea necontrolată a animalelor pe care le au în posesie, întrucât acestea nu sunt sterilizate, deşi obligativitatea există. în pofida existenţei obligativităţii legale de a steriliza câinii,prea mulţi proprietari nu au făcut acest lucru,unul din motive fiind costul financiar, dar şi lipsa de comunicare şi informare.

Propun ca acestă campanie să se desfăşoare în perioda 16.08 – 30.11.2021

Având în vedere obiectivele administraţiei locale de reducere a numărului de câini fără

Stăpân în prima etapă şi eradicarea acestui fenomen pe termen mediu, propun analiza şi dispunerea în consecinţă.

Publicitate
Citește mai mult

Ştirea zilei

FOTO| Accident rutier între Galda de Jos și Cricău: Un autoturism s-a răsturnat în afara părții carosabile

Publicat

în

FOTO| Accident rutier între Galda de Jos și Cricău: Un autoturism s-a răsturnat în afara părții carosabile

Un accident rutier a avut loc astăzi, 25 iulie, între localitățile Galda de Jos și Cricău.

Potrivit informațiilor din cadrul grupului de Facebook INFO TRAFIC jud. Alba, un autoturism marca Dacia Logan a părăsit partea carosabilă și s-au răsturnat în câmp.

Potrivit unui cetățean care a trecut prin zona incidentului, mașina ar fi putut fi condusă de un începător, întrucât avea semnele specifice lipite pe geam.

Citește mai mult

Ştirea zilei

Modernizarea străzilor din Războieni-Cetate, Cisteiul de Mureș și Micoșlaca: Licitația de peste 90.000 de lei, lansată de primăria Ocna Mureș

Publicat

în

Primăria orașului Ocna Mureș a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziție, în cadrul proiectului „Servicii de proiectare lucrări modernizare străzi în localităţile Războieni-Cetate, Cisteiul de Mureş și Micoşlaca”. Valoarea totală estimată a investiției este de 92.436,97, fără TVA.

Având în vedere că satul Războieni-Cetate este amplasat în partea de Nord-Est faţă de oraşul Ocna Mureş iar satele Cisteiul de Mureş şi Micoşlaca sunt în partea de Vest faţă de oraşul Ocna Mureş, proiectul va fi conceput pe două loturi şi anume:

  • Lotul 1 – localitatea Războieni-Cetate, 15 străzi în lungime aproximativă de 3.964 m,
  • Lotul 2 – localităţile Cisteiul de Mureş şi Micoşlaca, 23 străzi în lungime aproximativă de 6.695 m.
Justificarea necesităţii întocmirii proiectului tehnic:

– legislaţia in vigoare privind investiţiile în obiective de interes public

– în vederea executării lucrărilor de modernizare străzi, care datorită degradărilor care afectează drumurile sub acţiunea traficului şi a factorilor climatici, traficul se desfăşoară greoi, cu viteză redusă şi consumuri mari de carburanţi ai autovehiculelor precum şi degajări în cantităţi mari de noxe.

– situaţia precară a străzilor la această dată impune refacerea sistemului rutier, scurgerea apelor pluviale, acostamente, drumuri laterale-intersecţii, accese, lucrări de semnalizare.

Asfel modernizarea străzilor este necesară pentru siguranţa oamenilor, protecţia bunurilor şi aşezărilor umane, a obiectivelor de interes public şi nu în ultimul rând a calităţii mediului – aerului, care prin descongestionarea traficului se va obţine siguranţa circulaţiei şi reducerea emisiilor de noxe poluante în atmosferă, cu efect în creşterea calităţii vieţii populaţiei în Oraşul Ocna Mureş.

Principalele obiective:

– Dezvoltarea infrastructurii rutiere, având ca scop facilitarea accesului populaţiei şi agenţilor economici din satele aparţinătoare Războieni-Cetate, Cisteiul de Mureş şi Micoşlaca în Oraşul Ocna Mureş;

– Reducerea emisiilor poluante generate de consumul mai mare de combustibil datorat traficul ce se desfăşoară pe străzi nemodemizate;

– Creşterea valorii arhitecturale, ambientale şi de integrare cromatică în mediul urban;

– Întreţinerea mai uşoară şi mai eficientă a străzilor.

Lucrările ce se vor executa în baza documentaţiei tehnico-economice, vor conduce la îmbunătăţirea calităţii vieţii locuitorilor din unitatea administrativ-teritorială a oraşului Ocna Mureş, din punct de vedere social, educaţional, posibilităţilor de petrecere a timpului liber, economic, al condiţiilor de locuire şi a calităţii mediului urban în care trăiesc.

Publicitate
Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare