FOTO VIDEO| Închisoare cu suspendare pentru un șofer de camion care a produs un accident mortal în Alba. O defecțiune a autocamionului, cauza unui dezastru
Închisoare cu suspendare pentru un șofer de camion care a produs un accident mortal în Alba. O defecțiune a autocamionului, cauza unui dezastru
Un șofer de camion a primit o pedeapsă de peste doi ani de închisoare, din partea instanței, după ce a produs un accident rutier, în urma căruia o persoană și-a pierdut viața.
La data de 29 iulie 2019, în jurul orei 13:58, în timp ce conducea autocamionul marca DAF pe DJ 107, pe raza localităţii Teleac, inculpatul nu a adaptat viteza de deplasare într-o curbă la dreapta, a pătruns pe sensul opus de mers şi a intrat în coliziune cu autoturismul marca Volkswagen, condus regulamentar, urmare a impactului rezultând vătămarea a două persoane, care au necesitat 6 luni de îngrijiri medicale pentru vindecare și o infirmitate fizică permanentă şi o altă victimă care a necesitat 100-110 zile de îngrijiri medicale pentru vindecare, iar la data de 14.08.2019 a survenit decesul uneia dintre persoanele vătămate, în timp ce acesta se afla internat la Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu-Mureș, ca urmare a accidentului rutier.
Producerea accidentului, declarații controversate
Din declaraţia inculpatului, dată în faza de urmărire penală reiese că roata stânga faţă a autovehiculului condus de către acesta s-a blocat, motiv pentru care nu a putut fi evitat impactul.
În ceea ce priveşte posibilitatea virării spre stânga pentru a evita impactul, inculpatul a precizat că în acea parte era un şanţ. Din declaraţia acestuia dată în calitate de suspect reiese că în timp ce conducea autoutilitara marca DAF, între localităţile Teleac şi Hăpria, s-a blocat una dintre roţile din faţă, fapt care a condus la deplasarea vehiculului pe contrasens şi încercarea şoferului de a vira spre dreapta şi a acţiona sistemul de frânare.
Totuşi, vehiculul condus de către inculpat a intrat în coliziune cu vehiculul marca VW, care circula regulamentar. Acesta a menţionat că autoturismul pe care îl conducea rula cu o viteză de aproximativ 60-70 km/h înainte de producerea impactului.
Din declaraţia unui martor reiese că inculpatul nu a sesizat o altă defecţiune a autoutilitarei marca DAF, cu excepţia celei referitoare la necesitatea schimbării curelei de la alternator, aspect care a fost confirmat şi de către un alt martor.
De asemenea, martorul a mai precizat şi faptul că şoferul trebuia să simtă zgomot de la roţile autocamionului, specific plăcuţelor uzate.
Rezultatele raportului de expertiză tehnică
În momentul premergător accidentului rutier, inculpatul a condus autocamionul marca DAF cu viteza de 89 km/h pe DJ 107, din direcția Hăpria spre Teleac, pe un sector de drum cu viteza maximă admisă de 90 km/h, pe carosabil umed, iar la momentul producerii accidentului autoutilitara prezenta defecţiuni la instalaţia de frânare pe axa unu a autoutilitarei, care, în mers, produc un zgomot specific, ce poate fi sesizat de către conducătorul autovehiculului în condiţii normale de deplasare, dacă nu are alte preocupări în timpul mersului.
Din diagrama de viteză şi desfășurătorul vitezei pe secunde pentru autoutilitară rezultă că la data de 29.07.2019, ora 13:57:50, inculpatul circula cu viteza de 89 km/h, autovehiculul fiind în proces de accelerare, din acest moment începând procesul de reducere a vitezei.
Astfel, în intervalul orar 13:57:50 – 13:57:55, viteza autoutilitarei se reduce de la 89 km/h la 82 km/h, deci într-un timp de cinci secunde autovehiculul a încetinit cu 7 km/h, fără ca sistemul de frânare să fie acționat în acea durată.
Apoi, la ora 13:57:55, inculpatul a acționat asupra sistemului de frânare, care a intrat în funcțiune, existând o frânare bruscă în intervalul 13:57:55 – 13:58:05 până la viteza de 18 km/h în momentul producerii impactului.
Așadar, în momentul premergător impactului dintre autoutilitară și autoturismul marca Volkswagen, inculpatul a acționat asupra sistemului de frânare, autovehiculul încetinind până la viteza de 18 km/h în momentul impactului, cauza accidentului rutier nefiind așadar o defecțiune a sistemului de frânare de pe axa unu a autoutilitarei, contrar susținerilor inculpatului.
Rezultatele necropsiei
Din cuprinsul raportului medico-legal de necropsie reiese că moartea persoanei vătămate a fost una violentă, cauzată de un politraumatism cu multiple fracturi la nivelul masivului facial, osteosintetizate, fracturi femurale bilateral osteosintetizate, fracturi a ambelor oase antebraţ drept, infiltrat sanguin în muşchiul temporal drept, fractură sternală şi fracturi costale, hematom toraco-abdominal stâng, teritoriu echimotic gambier drept cu extindere în articulaţia tibio-tarsiană, complicat în evoluţie cu focare extinse bronhopneumonice.
În ceea ce priveşte cauza leziunilor traumatice, se arată că aceasta a fost lovirea indirectă de corpuri cu suprafaţă dură şi comprimare între planuri dure dintr-un autovehicul aflat în deceleraţie bruscă, cu victima în calitate de conducător auto. Nu în ultimul rând, s-a indicat că aceste leziuni au legătură de cauzalitate cu decesul.
Hotărârea instanței
„În baza art. 396 alin. (1), (2), (10) C.proc.pen. condamnă pe inculpat la pedeapsa de 1 an şi 6 luni închisoare sub aspectul săvârşirii infracţiunii de ucidere din culpă, prev. de art. 192 alin. 1 şi 2 C.pen.
În baza art. 396 alin. (1), (2), (10) C.proc.pen. condamnă pe inculpat la pedeapsa de 2 ani închisoare sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă, prev. de art. 196 alin. 2, 3 şi 4 C.pen.
În temeiul art. 38 alin. 1 C.pen. şi art. 39 alin. 1 lit. b C.pen. contopeşte pedepsele de 1 an închisoare şi 6 luni închisoare în pedeapsa cea mai grea de 2 ani închisoare, la care adăugă un spor obligatoriu şi fix de 1/3 din cealaltă pedeapsă (18 luni x 1/3 = 6 luni) rezultând o pedeapsă de 2 an şi 6 luni închisoare.
În baza art. 91 Cod penal dispune suspendarea executării pedepsei sub supraveghere şi stabileşte un termen de supraveghere de 3 ani, conform dispoziţiilor art. 92 Cod penal.”, se arată în hotărârea Judecătoriei Alba Iulia.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
VIDEO | Recepția lucrărilor la Transapuseana, cel mai scump drum județean din România, se va realiza în 25 noiembrie
VIDEO | Recepția lucrărilor la Transapuseana, cel mai scump drum județean din România, se va realiza în 25 noiembrie Procedurile birocratice legate de recepția lucrărilor la drumul județean DJ 107 I, cunoscut sub numele de „Transapuseana” au fost soluționate, urmând ca recepția oficială să fie făcută în data de 25 noiembrie 2024, potrivit declarațiilor vicepreședintelui […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 4 zile
Metalurgistul Cugir – Avântul Reghin 1-1 (1-0) | „Roș-albaștrii”, remiză cu gust de eșec!
-
Curier Județeanacum 2 zile
FOTO | Absolvenţii promoţiei din 1974, revedere emoţionantă după 50 de ani de la terminarea Liceul Industrial Nr.1 din Blaj
-
Ştirea zileiacum 3 zile
La 2 noiembrie 1784: Izbucnea marea răscoală țărănească din Transilvania condusă de Horea, Cloșca și Crișan, cea mai importantă ridicare la luptă a populației românești din Evul Mediu
-
Actualitateacum 2 zile
Vouchere sociale 2025-2027. Ce valoare vor avea și cum se acordă
-
Curier Județeanacum 2 zile
FOTO | Șahiștii CSM Unirea Alba Iulia învingători la concursul de șah blitz „Cupa Rotary”, ediția a 8-a
-
Ştirea zileiacum 23 de ore
4 noiembrie 1715: Austriecii pun piatra de temelie a Cetăţii Alba Iulia, devenită astăzi polul turistic al județului Alba