Începe demontarea Pasajului peste calea ferată la intrarea în Alba Iulia

Mircea Trifu - Primar Alba Iulia

Unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură pe care Primăria municipiului Alba Iulia îl derulează în acest an este cel de reparaţie capitală a Pasajului peste calea ferată de la intrarea în municipiul Alba Iulia dinspre Sebeş. De aproximativ o lună circulaţia pe pasaj a fost închisă pentru că toată suprastructura pasajului va fi demontată şi înlocuită. În prezent se lucrează intens la armarea şi cofrarea pilelor numerele 1, 2, 6, 7, 8, şi 9, cele care nu sunt în zona liniei de contact a căii ferate, la realizarea copertinei pentru protejarea traficului pe sub pasaj şi la decopertarea grinzilor pasajului în vederea demontării lor. Ing. Iacob Podaru, managerul proiectului ne-a informat că sunt circa 100 de grinzi care trebuie îndepărtate, operaţiune care va începe cel mai probabil în săptămâna viitoare. Lucrările sunt puţin întârziate din pricina lentorii cu care a fost primit avizul din partea CFR. Acest aviz este necesar deoarece pasajul supratraversează calea ferată astfel încât lucrările trebuie să respecte la final normative de siguranţă pentru liniile de cale ferată, dar şi pentru că unele lucrări nu se pot executa decât cu închiderea alternativă a „firelor” de circulaţie a trenurilor iar pentru unele operaţiuni chiar cu închiderea completă a traficului pe calea ferată. Acestea vor fi posibile doar două ore pe zi pentru a nu perturba major circulaţia celor 148 de trenuri care trec pe această magistrală în 24 de ore. Asta nu înseamnă că echipele de muncitori ale SC Concefa Sibiu vor sta, ci vor lucra în celelalte zone ale şantierului.
În ce priveşte circulaţia deviată din pricina acestui şantier atât de util, purtătorul de cuvânt al Primăriei municipiului Alba Iulia, Mihai Coşer a declarat că s-au luat în calcul mai multe variante, inclusiv deschiderea temporară a unei noi treceri peste calea ferată pe strada Olteniei, spre şoseaua de centură. Asta nu s-ar fi putut face conform cerinţelor CFR numai cu barieră automată şi toate amenajările s-ar fi ridicat la suma exorbitantă de 7 miliarde de lei vechi. Costuri la fel de mari ar fi presupus amenajarea drumului prin Pâclişa spre Vinţu de Jos, o alternativă prezentată de unii ca o mare găselniţă ignorată însă de administraţia locală. Acel drum nu are fundaţia necesară suportării traficului care ar fi trecut pe acolo. Pentru că nu o are, acest trafic ar fi adus cu sine pericolul deteriorări caselor riveranilor, iar costurile de fundare, asfaltare sau măcar pietruire ar fi concurat cu cele ale reparaţiei pasajului în sine. În plus, ieşirea în drumul judeţean la Vinţu de Jos este într-o stare foarte proastă şi se află pe teritoriul altei unităţi administrative care nu poate fi obligată să cheltuie pentru amenajarea drumului atunci când vrea administraţia din Alba Iulia. Poate nici n-ar avea de unde pe criza asta. Dacă promotorii acestei soluţii vizau să iasă pe drumul naţional în zona podului peste Mureş, folosind drumul de pe coama digului, acest fapt este interzis!
Anca DINICĂ

Pro România - Ține cu ALBA
ELIT
PMP - Alegeri Locale 2020
USR-Plus - Oameni ca tine schimbă Alba în bine

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419